Biola

Livmorregnskap

Livmorregnskap
Helt sikkert mange her som har lest at et daglig glass Biola til mor på slutten av svangerskapet, og under de første månedene med amming, forebygger eksem hos barn.
I 2010 mente de at den forebyggende effekten varte frem til 2 år, men nå i september kom de frem til at det er effekt helt opp til skolealder!

Dette er noe jeg definitivt skal gjøre!
Har vært veldig plaget av eksem fra jeg var baby til for noen år siden...

Har egentlig ikke likt Biola noe særlig, men det er jo så utrolig mange forskjellige smaker man kan prøve...

Har dere noen favoritter jeg kan starte å prøve ut?

Her er artikkelen om forskningen:

http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-mat-og-helse/2015/09/biola-forebygger-eksem-hos-barn

Dette hadde jeg ikke hørt om før, men mye to unger fra før med atopiske tendenser og noe eksem de har vokst av seg er det absolutt noe jeg derved anser som en god ide for meg.

Ungene drikker gjerne biola, jeg får bare prøve meg frem

Helt sikkert mange her som har lest at et daglig glass Biola til mor på slutten av svangerskapet, og under de første månedene med amming, forebygger eksem hos barn.
I 2010 mente de at den forebyggende effekten varte frem til 2 år, men nå i september kom de frem til at det er effekt helt opp til skolealder!

Dette er noe jeg definitivt skal gjøre!
Har vært veldig plaget av eksem fra jeg var baby til for noen år siden...

Har egentlig ikke likt Biola noe særlig, men det er jo så utrolig mange forskjellige smaker man kan prøve...

Har dere noen favoritter jeg kan starte å prøve ut?

Her er artikkelen om forskningen:

http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-mat-og-helse/2015/09/biola-forebygger-eksem-hos-barn
Så smart! Jeg har atopisk eksem selv, så vet hvor plagsomt det kan være! Alt som kan unngås av slike ting hos baby er jo gull verdt, så dette må testes! I tillegg er jeg jo glad i biola, så det passer også bra:-)
Jeg synes den med blåbærsmak er god, og den med bringebær likeså:-) Er ikke så glad i jordbæryoghurt, så har ikke prøvd biolaen med jordbærsmak.. Det er vel litt smak og behag hva man liker, så du får prøve deg litt fram!:-) Jeg har funnet ut at det man liker som smak på yoghurt, det liker man som regel som smal på biola også:-)

Jeg syns de med aprikos og kirsebær er veldig gode.
Visste ikke dette jeg heller, men skal absolutt begynne å drikke biola hver dag. :-) Heldigvis er ikke mine barn veldig plaget med eksem, kun eldste som har hatt mye I perioder, men alle tre har tendenser. Jeg er derimot veldig plaget med eksem.

Så fint å få vite. Da er det bare å kjøpe inn biola :)

Ja har sett det! Hadde vært spennende å prøve :-) biola er jo godt, spesiellt med gryn ;)

Ja det må være verdt å prøve. Får en del halsbrann av biola av en eller annen grunn, men får ta et lite glass da:)

Det har jeg aldri hørt før! Da er det bare å lære seg til å drikke biola :p aldri smakt det før, men når både jeg og samboer sliter med eksem så er det vel verdt det :) lillemor på 2,5 har litt tendenser til det.

Back
Topp