Binders / Magebelte etter keisersnitt

Sweetyspice

Blir kjent med forumet
Marsboerne 20 18
De som har planlagt keisersnitt / de som føde via keisersnitt:

Vurdere dere å bruke binders etter operasjon?
Hva slags type / marke dere brukte / skal brukes / anbefales?
 
Kanskje jeg spør litt dumt, men hva bruker man binders til? [emoji28]

Binders/magebelte: hjelper kroppen å komme tilbake i form etter graviditet og fødsel. Gi en stabil støtte til mage, rygg og ben etter graviditet og i ammeperioden.
Hjelper livmoren å trekke seg sammen til sin opprinnelige størrelse og plassering, samtidig som den minimerer strekkmerker. Beltet hjelper også med å forbedre holdningen samt å trene opp magemusklene som har vært skjøvet til side under graviditeten.

Beltet kan brukes fra første dag etter fødsel og det anbefales å bruke magebeltet i 6-8 uker eller lenger. Beltet kan også brukes etter keisersnitt. Fest båndet i siden, slik at det ikke gnager på såret.
 
Tenkte på binders som kontorrekvisita når jeg leste toppinnlegget [emoji4].

Magebelte er ett flott hjelpemiddel [emoji4].
Er ikke nødvendig da kroppen vil ordne opp selv, men hvis man har lyst er det jo ikke noe i veien med å bruke det [emoji4].
Viktig å ikke stramme for mye og viktig at det ikke blir klamt (grobunn for bakterier).

Lykke til [emoji4]
 
Jeg brukte ikke noe sist, og kom tilbake til min vanlige mage likevel, så har ikke planer om å bruke.
 
Magen er så og si tilbake til normalen nå en uke etter, med unntak av litt mer hud som bruker mer tid selvsagt. Fødte vaginalt riktig nok, men tenkte du kanskje ift såret etter KS?

Jeg vurderer det litt alikevel faktisk pga ryggen som har slått seg vrang, kommer vel av brått endra tyngdepunkt, mye byssing og bæring i det siste og at jeg har vært dårlig på å trene rygg i graviditeten [emoji85] mulig det hadde hjulpet med noe støtte som minner meg på holdninga før jeg kan begynne å trene styrke igjen :)
 
Magen er så og si tilbake til normalen nå en uke etter, med unntak av litt mer hud som bruker mer tid selvsagt. Fødte vaginalt riktig nok, men tenkte du kanskje ift såret etter KS?

Jeg vurderer det litt alikevel faktisk pga ryggen som har slått seg vrang, kommer vel av brått endra tyngdepunkt, mye byssing og bæring i det siste og at jeg har vært dårlig på å trene rygg i graviditeten [emoji85] mulig det hadde hjulpet med noe støtte som minner meg på holdninga før jeg kan begynne å trene styrke igjen :)

Ja, det er i fht med såret etter KS. Har også skoliose, så derfor trenger noe til å støtte ryggen.
 
Så smart!:) Finnes det flere ulike varianter?
 
Sniker.
Jeg brukte ikke det etter KS. Føltes ubehagelig med noe som presset mot arret de første 2-3 ukene (brukte bukser der linningen ikke strammet på arret). Magen var tilbake til normalen ca en uke etter, kun litt slappe magemuskler som trakk seg sammen de neste ukene.
 
Sniker.
Jeg brukte ikke det etter KS. Føltes ubehagelig med noe som presset mot arret de første 2-3 ukene (brukte bukser der linningen ikke strammet på arret). Magen var tilbake til normalen ca en uke etter, kun litt slappe magemuskler som trakk seg sammen de neste ukene.

Hadde tenkt til å bruke det for å støtte ryggen min. Får vi se neste uke etter operasjon om det er bahagelig eller ubehagelig.
 
Back
Topp