Bind til etter fødsel - erfaring?

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Dere som har født, hvilket bind var det beste å bruke den første tiden etterpp? Jeg husker nemlig ikke hvilket bind jeg kjøpte forrige gang...

De fra sykehuset den første uka. Alt annet holdt ikke her. God natt bind fra libresse etter det.

Sykehusbind de to første dagene, og deretter libresse nattbind. Brukte det og vanlig rosa libresse resten av renselsen, men trengte vel bare nattbind de første ukene.

Brukte de de hadde på sykehuset frem til jeg dro hjem, så brukte jeg bare vanlige nattbind.

Tok med meg ett par fra sykehuset og libresse nattbind etter det. Brukte de på dagtid også pga lengden. Etterhvert brukte jeg de rosa libresse bindene også :)

Tena Lady. Myke, gode og setter seg ikke fast i sting :) De puster bedre enn feks Libresse. Blir mindre klamt med Tena Lady enn Libresse.

Tena Lady. Myke, gode og setter seg ikke fast i sting :) De puster bedre enn feks Libresse. Blir mindre klamt med Tena Lady enn Libresse.

Er det noe spesiell "variant" av Tena Lady, eller bare Tena Lady? Har alle Tena Lady sånn "odour-control" med tilsatt ekkel lukt? Forbinder Tena Lady først og framst med bestemors inkontinens, og har derfor lite kunnskap om dette begrepet jeg vokste opp med som var en slags "gjenganger" med bestemorbesøk :p

Er det noe spesiell "variant" av Tena Lady, eller bare Tena Lady? Har alle Tena Lady sånn "odour-control" med tilsatt ekkel lukt? Forbinder Tena Lady først og framst med bestemors inkontinens, og har derfor lite kunnskap om dette begrepet jeg vokste opp med som var en slags "gjenganger" med bestemorbesøk :p
Jeg husker bare den ene jeg brukte, det var Tena Lady Normal, grønn pakke :joyful: Brukte en blå pakke også, men husker dessverre ikke hva den het. Ingen av de hadde lukt :) De er parfymefri.

«Fresh Odour Control for trygghet
TENA har Fresh Odour Control med avanserte mikrofriske perler som kapsler inn væske og eliminerer lukt.»

Dere som har født, hvilket bind var det beste å bruke den første tiden etterpp? Jeg husker nemlig ikke hvilket bind jeg kjøpte forrige gang...

Brukte de svære fra sykehuset de dagene jeg var der. Brukte fra Teena hjemme :)

Stjal med meg mange fra sykehuset, etter det brukte jeg vanlig libresse. Har, som sist, mange igjen fra sykehuset sånn at om vannet går som med de 2 første så har jeg noe som suger det til seg. Sist var jeg hjemme med vannavgang i 12 timer, brukte opp bindene jeg hadde, alle hånklene ble søkk våte og måtte vasket, og eg måtte til slutt bruke bleiene til eldste :hungry:

Nattbind og tøybind. Har i såpass mange størrelser og de er så mye mer behagelig en engangs. Slipper den klamme følelsen

Blødde ikke noe etter min siste fødsel, så det var helt merkelig. Virkelig ikke noe blod. Kunne gått uten bind, eller kun med et lite truseinnlegg. Med førstemann blødde jeg litt de første dagene. Men det holdt i massevis med vanlig libresse normal. Litt brunt/gammelt blod i fem uker etter, men holdt med truseinnlegg.
Ikke nødvendigvis slik at man blør så mye etter fødsel, det er jo individuelt. Men sikkert lurt å ha med nattbind på sykehuset. Ellers får du jo bleier der hvis det er behov for det like etter fødsel:-)

Jeg hadde nattbind, vanlige bind og truseinnlegg klart hjemme. Brukte nettingtruse og «bleie» på sykehuset og stjal også med meg et par hjem. Nå to uker etterpå bruker jeg nattbind og vanlige.

Jeg hadde kjøpt nattbind og «vanlig bind» fra libresse, holdt i massevis hos meg. Brukte ikke de store bleiene de hadde på sykehuset, startet på vanlig bind fra dag 1:-)

Hver gang jeg ser overskriften på denne tråden leser jeg "blind etter fødsel" og får meg et lite støkk :p

Back
Topp