Bilyd på hjertet?

2tobarnsmor

Flørter med forumet
Var hos legen på kontroll her om dagen. Og da hun lyttet på hjertet holdt hun på lenge.
Både foran, bak og på halsen. Hun sa jeg hadde en bilyd på hjertet og at dette sjekkes opp
når man er gravid. Så jeg skal på ul av hjerte mitt for å sjekke om det "er noe". Legen sa dette
ikke var noe farlig, men at det kunne ha konsekvenser for fødsel, da dette kunne bli en for stor belastning for meg. Det man tror bilyden er, er at den ene hjerteklaffen slår saktere enn den andre.
Veldig sjelden at ul viste noe sa hun, men likevel...Kan ikke huske jeg ble sjekka sist jeg var gravid. Hadde en annen lege da. Noen som har opplevd det samme?

sist svangerskap hadde e me bilyd på hjertet. Tok EKG og hørte ingenting mer:) så va vel ikke noe farli=) nå har e ikke hørt noe om de.

Sniker litt fra desember jeg[:)] Jeg har ei veninne som fikk bilyd på hjertet i svangerskapet.. For henne så var dette veldig negativt.. For hun fikk anfall på en måte.. Hun fikk så vondt i hjertet at hun svimte av å sånn.. Men jeg vet jo ikke om det er samma med deg.. det kan hende at du har det på en annen måte[:)] Får håpe det ikke er ille[:)]

Hei.
Jeg ble født med bilyd på hjertet og har det den dag idag. Har vært på kontroller og fått beskjed om at det er hjerteklaffen som ikke lukker seg ordentlig. Er ikke noe farlig med dette.. Har ikke fått beskjed om at det har noe å si med tanke på fødsel, men det det står i papirene mine så leger og jordmødre er klar over dette..

Back
Topp