Biltur

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Med hylende barn. Trenger sårt tips til hva jeg kan gjøre. Lillebror liker tydeligvis ikke å kjære bil. Det har gått fra å gråte til å hyle HELE bilturen. Det vil si fra jeg sitter han i bilstolen til vi er kommet frem og jeg tar han ut. Og da bruker jeg fort 30-60 på å roe han ned igjen. Det ender med at jeg unngår bilturer så sant jeg må. Men 2 ganger til dagen må jeg ifm henting/levering i bhg av storebror. Er 20-25 min hver vei. Storebror har alltid en hylende lillebror i bilstolen når jeg leverer og når jeg har hentet han må jeg alltid bare hive av han klær og bruke den neste timen på å roe lillebror. Ingenting i bilen funker for å roe lillebror annet enn å stoppe og å ha han i armene. Da roer han seg men hyler med en gang vi setter han tilbake i bilstolen. Nå er jeg desperat. Hva kan vi gjøre?

Hvor gammelt er barnet? Hvilken bilstol har han? Har dere sjekka at han ikke har noen låsninger el som plager han i den stillingen? Her måtte vi bytte fra besafe til maxicosi for han ikke likte å kjøre bil. Hjalp veldig. Enda bedre ble det når han kunne opp i neste sete størrelse :)

Han er 10 uker så å skifte til hakke større bilstol er ikke aktuelt enda;-). Har ikke akkurat penger heller til å drive å skifte ut bilstol nr 1 heller før han skal ha neste type. Husker ikke hva den heter men er ikke maxicosi for den hadde vi til storebror og han hylte i den. Han fortsatte også å hyle en stund da vi begynte med neste størrelse så har egentlig liten tro på at det kan være stolen generelt det er noe galt med siden dette er unge nr 2 som hyler i bil og 3je merke vi prøver på dem tilsammen;-)
Vi går til manuellterapeut nå, skal på 3je timen på fredag, og har gått til kiropraktor siden han var ca 3 uker men gråten blir bare verre, er nå bokstavelig talt hyling. Storebror hadde først nå i vår synes det var sånn noenlunde ok å kjøre bil uten å hylgråte hver gang (han holdt på i over 1 år), også får vi jammen meg en til som skal kjøre samme løpet.

Kanskje ikke helt pedagogisk. Men har dere prøvd film i bilen?
Tenker at det er verdt å prøve for å se om det blir bedre.

Kanskje ikke helt pedagogisk. Men har dere prøvd film i bilen?
Tenker at det er verdt å prøve for å se om det blir bedre.
Har ikke det. Prøvd musikk til nå uten særlig hell. Tenker film har/er han litt liten til enda da han ikke bryr seg så mye om tv når storebror ser barnetv;-)

Har du prøvd å plassere babyen i passasjersetet foran? ( om du kan skru av airbagen)

Min eldste hylskrek omtrent hele tiden i bil til han var godt over året. Kun på 10 minutter turer gikk det greit. Utrolig slitsomt. Vi måtte kjøre når han sov.

Siden var det mye styr og skriking frem til 2,5 år alder. Da snudde vi stolen og det ble stille. Vi tror det var rett og slett bilsyke som plaget ham.

Jeg ville prøvd å flytte han frem, så du kan ha øyekontakt med ham. Prøv det i helgen når dere har god tid, ikke når dere har en stresset morgen.

Back
Topp