Biltur over flere timer

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Leste for en stund siden her på forumet når det var snakk om reisevei fra sykehuset. Da ble det nevnt å ta pause hver time (sånn ca) for at babyen ikke skal sitte for lenge i bilstolen.
Holder det da å ta han ut, rusle litt fram og tilbake og så sette han tilbake igjen? Mini sovner alltid i bil - vil det ikke bare gi forbanna baby å bli vekket i tide og utide, og så må man få han til å roe seg igjen?
Bilturen det er snakk om er 3-3,5 timer, så det blir nok uansett ett naturlig stopp med bleieskift og amming, men burde jeg stoppe flere ganger?

Min helsesøster sa at vi skulle stoppe ca hver 20.-30. minutt, så når vi skal hjem til svigers (1 time vei), fikk vi beskjed om å stoppe 1 gang!

Akkurat det der tar jeg ikke så tungt, har kjørt turer på 1-2 timer og da stopper vi ikke. Var 2,5 timer hjem fra sykehuset, og han sov hele veien.

Er det engangstilfelle at man skal langt så er ikke vi så nøye på det. men kjører man mye og ofte tenker jeg det er viktig.

Sykehuset sa stoppe hver time.

Helsesøster sa om baby sover og det er en sjelden gang kan baby fint sove i bilstol 3timers tid. Men om baby våker bør man stoppe å strekke ut litt i vogn. Jeg kommer til å forholde meg til helsesøster. Når vi skal på besøk til familie som bor 3t unna. ;)

Manuellterapeuten sa til oss at så lenge babyen sover, så trenger vi ikke stoppe :) naturlige stopp for amming, bleieskift og dersom babyen skriker :)

Vi har vært på lenge biltur (ca 4t) da mini var 2 uker gammel. Vi stoppet når hun våknet og ville ha mat/ny bleie. Tror det ble to stopp totalt.

Back
Topp