Biltur og "museproblemer" hehe

ungmamma22

Andre møte med forumet
Hei alle vakre gravide chiks! :D

Først vil jeg si GOD PÅSKE til alle sammen! :) Håper dere koser dere i påsken, selvom det ikke er påske vær her jeg bor, så koser jeg meg for det. Godt å ha gubben hjemme! :)

Har to ting jeg lurer på.
Hvordan er det med biltur og små babyer? Vi har pratet om en tur til kristiansand til sommeren, noen uker ette fødsel, men kan baby sitte så lenge i bilsete? Det er en 5 timers kjøretur.

Og det andre, jeg sliter med at et plutselig "renner" noe ut av meg. Kan skje når jeg setter meg ned, eller reiser meg opp fra huk. Det "plupper" ut noe, aner ikke hva det kan være selv. Det er slimaktig og hvitt. Plagsomt fordi jeg må bytte truse ofte pga det. Og noen ganger bukse og, fordi det går igjennom trusa. Jeg har ikke kløe eller svie, eller andre plager.
Noen som har opplevd det samme, eller aner hva det er?

Takk på forhånd! :D

Angående bilturen så skal jeg la noen andre svare på det, siden jeg selv ikke har den fjerneste anelse.

Men angående det andre; det er jo forsåvidt vanlig med økt utflod i graviditeten, så det kan kanskje være det. Men at det er så ille at du må skifte bukse... deeeeet har jeg ikke hørt om før. Fostervann er jo mest gjennomsiktig så det høres ikke ut som det heller.

Kanskje du skulle begynne med truseinnlegg?

angående "museproblemet" ditt [8D]
har det på samme måte.. snakket litt med jordmor om dette, og det er helt normalt å bli så plaget med utflod at det føles som det ordentlig "renner" ut [&:]
har nå invistert i de største truseinnlegg, så slipper jeg bytte truse hver time[:D]

Fikk beskjed om 30min i begynnelsen, det finnes jo seter som besafe izisleep, som de kan ligge litt lengre i. Kjørte selv 15 timer i strekk da gutten min var 7 mnder. Som regler trives de veldig godt i bilen, så når de gråter skjønner en jo rimelig fort at det er på tide å stoppe [:)]

Har akurat samme museproblemer [;)] Helt normal utflod i graviditeten, forsvinner med en gang babyen er født [:)] Truseinnlegg er et must for min del [:)]

Ang museproblemet.. [&:]
For meg så høyrtest dette ut som utflod. Spurte jordmor om det same, da det kjennes ut som eg neeeeestn tissa litt på meg av og til.. berre ein dråpe eller to, men at det kjem ikkje ut i form av urin.. hehe.
Snodig.
Småekkelt, men sånn er det no berre.

Ang brumm brumm.. [:)]
Eg har spurt helsesøster om dette sjølv, då eg skal føde i Trondheim - men har fiksa klart huset mitt i Sogn før den tid. Så då vert det ein køyretur på rundt 5 timar her og i sommar, under ein mnd etter fødsel.
Helsesøster sa dette gjekk berre fint med nokre små pausar, og at babysn sjølv kom til og gi beskjed når han var svolten, følte ubehag eller liknande.

Back
Topp