Vi har visst en som slekter på mora si, og blir bilsyk innimellom. Vi skal bytte bilstol til han uansett nå tim sommeren, da vi skal ha en større og beltemontert en. Har nå en maxi-cosi pearl one som er en basestol, så den gir nok ikke den beste sittestillingen nå for han som er stor for alderen. Så, noen tips til hva vi kan se på? Mener å ha lest at bilstolen kan ha noe å si mtp kurve/sittestilling, men fant ikke noe ved å søke.
Barnet er straks 2 år, men ikke akkurat liten for alderen. Bilen er en ford mondeo stasjonsvogn. Fordel om den ikke tar så stor plass i bredden da jeg ofte må sitte mellom bilstolene og er tjukk.
Men komfort for barnet er viktigst, så ikke et krav. Flesket kan skvises, for jeg er ikke så stor ellers.
Vi kjører flere langturer i året så komfort er viktig for den lille, i tillegg til sikkerheten selvsagt.
Barnet er straks 2 år, men ikke akkurat liten for alderen. Bilen er en ford mondeo stasjonsvogn. Fordel om den ikke tar så stor plass i bredden da jeg ofte må sitte mellom bilstolene og er tjukk.
Vi kjører flere langturer i året så komfort er viktig for den lille, i tillegg til sikkerheten selvsagt.