Bilsyke barn

ChCa20

Juni2012 rocks ♥
Vet det er noen her som sliter med bilsyke barn. Jag trenger litt tips om vad man kan gjöre med det.

Snuppa har tidligere blitt bilsyk vid lange turer eller når hun nettopp spist. Men nå skulle vi kun levere bilen på service, 10 min fra der vi bor og hun vart da bilsyk..

På apoteket fikk vi tips om seaband, virker det? Kjöpte det så det skal pröves ut.

Hvordan gjör man det enklast med vask av bilsete mm når det blir ofta? Er det mulig å klippe ett håndkle å ha i setet? Blir slitsamt å fjerne trekket for vask hver gang :(

Takksam for svar på dette :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Esther blir ekstremt fort bilsyk.
Å kjøre 5 km kan være nok.
Vi har brukt å ta på henne sånne store maleforkler når vi skal kjøre langt, for å unngå gris i bilen.
I tillegg får hun en halv reisesyketabelett, og vi prøver å legge turen til når hun skal sove duppen sin.
Om vi får henne til å sovne går det som oftest bra.
Ellers prøver vi å kjøre rolig, stoppe ofte så hun får lufta seg, og ikke kjøre når hun nettopp har spist, eventuelt redusere matinntak før kjøring.

Har ikke prøvd disse båndene enda.
 
Jeg har gitt opp Tristan og bilsyken... Trekket er nesten ødelagt av all vaskinga og maleforkle funka ikke her. Han spyr så mye at det går tvers igjennom. Nå kjører vi nesten ikke med han i bil lengre, for aner jo ikke når det skjer. Vi kommer snart til å prøve ut forovervendt for å se om det hjelper. Dessverre har jeg ingen gode råd, håper noen andre kan hjelpe deg:)
 
Seaband fungerte helt supert her med eldste, ho kastet opp på hver eneste biltur før vi begynte med de bånda:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har også god erfaring med seabands på storebror den lille perioden han kasta opp i bilen.
Men han ble syk den gangen det var veldig svingete.


Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Vet ikke hva som hjelper dessverre:(
Men vet flere med bilsyke barn bruker baby bjørn smikken i bilen, for den har jo slik oppsamler..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp