Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei!
Hva er deres erfaring med bilstolpose? Trengs det, eller er det bare en ekstra utgift? Mini er født på mai, så hun blir 5mnd++ når det begynner å bli kaldt.
Vi bor i trøndelag, så der er det ikke så sinnsykt kalt, men mer alle årstidene på ei uke ;-)
Jeg bor i Trheim og vi valgte å kjøpe bilstolpose til mini i fjor (han ble født i sept). Vi brukte den som vognpose i hele vinter også, så sånn sett kom den godt med for vi trengte ikke 'vanlig' vognpose.
Bilstolposen var veldig kjekk å ha midtvinters når vi skulle fra bilen og inn på butikk/besøk osv men på rene bilturer ble det altfor varmt. Mini er veldig varm av seg i utgangspunktet, men bilsetene i seg selv er jo varme for de sitter jo 'trangt' og godt polstret. Vi opplevde at han var kliss våt av svette om vi skulle på besøk på andre siden av byen. Så til kun bilbruk hadde vi klart oss fint uten (men igjen, veldig kjekk å ha de få gangene vi trengte den) Har du derimot flere barn og skal inn og ut av bil til feks levering i bhg/skole, har kald bil om vinteren (ikke garasje e.l) og har økonomi til en ikke "må ha" ting så ville jeg ha kjøpt en
Jeg har aldri hatt behov for bilpose til mine 3, og bruker ikke penger på det med nr 4 heller. Vi tok på ulllue og hjemmestrikket ulljakke og hadde et ullteppe over bilstolen ved behov. Ingen av barns sitter med tykke utejakker da bilselen må tett inntil kroppen uten for mye klær på av sikkerhetsmessige grunner.
jeg venter i desember og ser flere av mine venner har hatt det så jeg har også kjøpt det. sist hadde jeg sommerbarn, og da var jo mini så stor når vinteren kom.
Jeg kommer ikke til å kle på mini noe mere enn eks strømpebukse/body, jakke/genser og lue. og åpne posen helt opp ved bilkjøring og inne på senter ol. om bilen er kald, kanskje jeg tar ett teppe på han, men har åpen pose. (må gjøremeg noen erfaringer først )
Vi bor litt lengre nord så blir ganske kaldt. Vi hadde pose, men den ble altfor varm :-/ Hadde en fra reflex. Den funket veldig fint som vognpose i begynnelsen uansett, men i bilen ble det noe mer kompakt.
Mine er født i november og vi har brukt bilstolpose hele vinteren. Gjør ting mye lettere, slipper å kle på så mye når vi bare skal i bilen. Hadde bare ullbody og ullbukse inni posen(og lue da så klart) og trengte ikke mer klær. Lillebror kommer nå i november og da kommer vi nok til å bruke det like mye!
Vi kjøpte bilstolpose når hun var blitt rundt 6 mnder og angrer ikke. Vi bor nordpå og det var veldig fint å kunne bare pakke henne inn i posen når vi skulle dra noen steder. Men på lange bilturer måtte vi ta den bort, for da ble det altfor varmt og hun ble søkksvett. Men til korte turer var den veldig fin. Brukte den som vognpose også
Hadde det ikke med førstemann (født i august), men vi har kjøpt denne gangen (termin i slutten av oktober). Får vi ikke bruk for den, så får jeg selge/gi den bort videre
Vi fikk i desember, og den var veldig grei de første par mndene. Når hun ble større, svettet hun veldig i posen. Når hun ble større, synes jeg det var greiere med bare ullteppe istedet.