Bilstolpose - nødvendig?

Bkno4027972

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg fikk sommerbaby sist så tenkte ikke noe over behovet for bilstolpose da, men nå skal jeg få baby om en uke. Har dere kjøpt bilstolpose? Blir det mye brukt eller fungerer det like godt med et ullpledd til babyen?
 
Sikkert ikkje "nødvendig", men så utruleg deilig å ha. Om du bruker bilen mykje (spesielt om det er uoppvarma bil,) trur eg ikkje du vil angra. Selen skal jo helst vera så tett inntil kroppen som mogleg for å vera tryggast mogleg. (Er i alle fall slik med større barn), og då slepp du kle ungen opp i tjukke uteklede på kortare turar.

Eg hadde desemberbarn.
 
Hadde det til begge barna og lillemor i magen skal også ha det. Synes det var gjevt og lunt for baby når man gikk til og fra bilen i kaldt vær :)
 
Vi har ikke engang fått frøkna vår enda og vet at vi ikke vil være uten, vi bor langt nord og det blir fort ned i 20minus(Og lavere), så en liten tur ut døra og til bilen kan være ganske heftig for en liten baby, selv om det bare er et par meter og bilen er oppvaemet
 
Hadde ikke med forrige, men har kjøpt en nå. Er litt engstelig for kulda, så jeg ser an behovet.
 
Nei. Eller - vi hadde sist til januar- baby med mislikte det sterkt så brukte den aldri.
Bruker strikker tepper istedenfor.
 
Har det til førstemann, og kommer til å bruke det til lillesøster også. Veldig lettvint og greit. Posen ligger allerede klar i bilstolen.
 
Sniker.
Jeg har fått barn i aug, feb og des, og aldri hatt bilstolpose. Vi har kald bil og ungene har måttet ut for å levere søsken fra ung alder. Jeg strikket nøstebarnteppe til dem, og det bruker de i bilen enda på kalde morgener alle tre. Det eldste teppet er altså brukt i 11 år. Vesentlig lenger brukstid mao.
 
Last edited:
Vet ikkenom jeg trenger, men fikk tak i billig brukt.
Ser fordelene med en bilstolpose, men et godt pledd gjør samme nytten.
Hadde jeg ikke fått tak i brukt, så hadde jeg ikke kjøpt heller
 
Har kjøpt, brukt til de to minste, veldig glad for at vi hadde når vi må så mye inn og ut av bilen ed henting og levering av de andre barna:)
 
Vi skal ikke ha bilpose. Bor midt i byen så kjører veldig lite bil. I tillegg står bilen i garasjen i kjelleren, så den blir aldri kald. Jeg regner med at vi klarer oss veldig fint med et ullteppe til de få gangene vi har parkert ute et sted:)
 
Vi har motorvarmer, så kommer til å bruke den før vi skal ut å kjøre:) Tenker derfor at et teppe bør funke fint. Bor på Østlandet.
 
Vi kjøpte bilstolpose nå, kjekt å ha si men helt sikkert ikke nødvendig:)
Eneste jeg syns var kjekt med det er at hvis baby sover i bilstolen så slipper jeg å tenke på at han blir så veldig varm mtp at han kan ha minimalt med klær når han sitter i en slik pose.
 
Elsker bilstolpose.. lånte en til førstemann og har nå kjøpt en til lille. Den gjør en dobbel jobb som liten vognpose de første månedene også. Er ikke den som kjøper all verdens greier til baby, men akkurat bilstolpose er etter min mening en av de beste babyoppfinnelsene til et kaldt klima! Veldig greit å slippe å kle på lillesøster 150 lag når vi skal kjøre storebror i barnehagen. Bare ha bilstolen og posen stående klar og putte henne i med en lue, så er jeg trygg på at hun er god og varm. Gleder meg til å bruke den nye!
 
Takk for svar alle sammen.
Jeg bor i Bergen så er jo begrenset hvor kaldt det blir her. Tenker det er praktisk hvis man tar bilstolen ut av bilen ofte men sist tok vi bare babyen utav bilstolen i bilen og bar inn. Får se hva jeg gjør, kommer uansett ikke til å kjøpe nytt :)
 
Sniker fra november. (Termin 3.november, så kan godt bli oktoberbaby her og), her har vi ikke kjøpt bilstolpose beregnet på vinter.
Har en tynn i jersey etter han som kom i mai 17, og har strikket vognteppe jeg tenkte å legge oppå ved behov.
Ellers har han så mye hjemmestrikk, at jeg tror vi prøver oss uten bilstolpose.
Hadde vinterbaby januar 2005 også, men da hadde vi heller ikke bilstolpose. Det var ikke på markedet den gangen. Og det var ikke noe jeg savnet.
Tror jeg bare må se ann behovet, for føler litt det er sånn som ikke er veldig nødvendig, men kjekt å ha.
 
Fikk baby i august sist, og syntes bilstolpose var helt gull utover vinteren. Babyen satt fort og sparka/vifta med hender, utenfor tepper og slikt, men med pose ble det lettere å holde varmen + lett å enkelt åpne når bilen ble varmere på tur.

Tror vi hadde klart oss uten om vi hadde en bil som ble raskere varm/kunne få på varme med en app, men med en eldre bil som bruker evigheter på å få ok temperatur var den kjempefin.
Var en stor bonus at ungen var roligere i posen enn uten, og sovna raskere i bilen.
 
Vi hadde bilstolpose til førstemann og har også til lillesøster som kommer i oktober. Mannen mente først at det var unødvendig og ikke kommer til å bli brukt, men han innrømma å ha tatt feil der. :hilarious:
 
Back
Topp