Bilstolpose - nødvendig?

lilleburrito

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Novemberlykke 2018
Noen som har kjøpt?
Med baby født i desember er det kanskje nødvendig? Eneste er at vi bor på Vestlandet, og det blir sjeldent veldig kaldt her på vinteren. Jeg vet man ikke skal ha mye klær på babyer i bilstolen grunnet sikkerhet. Planen er også at vi varmer opp bilen før vi skal noen plass, så det er kanskje nok med et pledd/teppe.

Er det i såfall nødvendig med dunpose, eller holder det med en tynnere pose?

Jeg er veldig varm av meg, men min samboer er frysepinn, så spørs hvem babyen ligner på.

Jeg kjøpte en dunpose brukt for 300kr på finn :) jeg kjøpte pga sikkerhet, og det er jo bare å åpne posen når bilen er blitt varm :) forskjellige meninger om det, men jeg synes den er smart ;)

Er jo veldig greit sånn når man går inn og ut av bil å. Ikke alltid man kan ha oppvarmet bil. Beskytter jo mot regn og vind også... Vi kommer til å kjøpe. Savnet det med storebror. Kjøper jo liksom ikke så mye yttertøy til babyen uansett.

Har hatt to vinterbabyer før og ikke hatt bruk for enda. Vi hadde ullklær og et pledd. Skjønner at det er snedig, men jeg vet ikke om vi går til innkjøp av det

Hadde vinter baby sist og kjøpte pose. Men brukte den sjelden. Er det piss kaldt, så varmer man jo ofte opp bilen før man setter seg :)

Vi bor i Nord-Norge hvor det kan bli veldig kaldt i månedene des-mars, så vi kommer nok til å bruke snuggle-buggle'en (eller hva den nå heter :p ) i bilstolen. Laget av fleece tror jeg det var. Passelig til å bruke i oppvarmet bil :)

Jeg synes det virker utrolig praktisk å kunne legge ungen nedi bilstolposen i bare vanlige klær, og en lue. Da snurper man den bare sammen før man går ut i bilen, og så åpner man kommer inn i bilen (evt når bilen har blitt varm.. )
Det er ikke bra at barna blir for varme, noe de fort kan bli om man kler på de yttertøy i bilstolen.

Vi hadde ikke til storesøster, men kjøpte til lillebror. Jeg synes det var kjempe kjekt og kommer definitivt til og bruke til mini også :)

Jeg kjøpte en voksipose til bilstol, pent brukt av venninna mi for 500,- .. Hadde det ikke med nr 1 som var sommer barn, men denne gangen ville jeg veldig gjerne ha det. Så godt å vite at barnet sitter sikkert i stolen uten for mye klær og alikevel være varm.

Den posen jeg kjøpte er av dun så den er veldig fin mtp at det blir en "stabil" temperatur hos babyen.. Og ja, er ikke alltid man kan ha oppvarmet bil selvom. Vi har en ny bil og en eldre modell og det tar lang tid å få sistnevnte varm så da er det godt å posen å ligge i :-)

Vi bor også på vestlandet, og slepper den bitende iskulda, men her blir vi nok å gå til innkjøp likevel. Vi fikk julibaby i fjor så da såg ikke jeg poenget og brukte et pledd, og det ble brukt hele tiden selv om det var sommer. Derfor tenker vi at den trenger litt mer varme nå. Det er vanskelig å planlegge kjøring hver gang så bilen er varm.. hvertfall her i hus :P Tenker også at de er veldig dårlig på å regulere kroppstemperaturen sin når de er så små, så da er det bedre å ha det godt å varmt i posen og heller åpne underveis :)

Jeg har ei datter født februar 2014 og savnet det veldig. Kommer til å kjøpe det denne gangen

Hadde november baby sist og jeg klarte meg fint uten. Visste ikke da at det fantes! :)
Denne gangen skal jeg ha. Tror det er mye enklere :)

Har en gutt som er født i januar, hadde ikke bilstolpose og kommer nok ikke til å kjøpe det nå heller. Vi hadde bilstol inne i huset når den ikke var i bruk og varmet opp bilen. Vi tok på han 2 lag med tynne ullklær og lue, så hadde vi ulltepper oppå, bar han så raskt ut i bilen. Kommer vell an på hvor langt en må gå med baby for å komme til bil, vi har vår rett utenfor huset så ser ikke behovet for bilstolpose :-)

Noen som har kjøpt?
Med baby født i desember er det kanskje nødvendig? Eneste er at vi bor på Vestlandet, og det blir sjeldent veldig kaldt her på vinteren. Jeg vet man ikke skal ha mye klær på babyer i bilstolen grunnet sikkerhet. Planen er også at vi varmer opp bilen før vi skal noen plass, så det er kanskje nok med et pledd/teppe.

Er det i såfall nødvendig med dunpose, eller holder det med en tynnere pose?

Jeg er veldig varm av meg, men min samboer er frysepinn, så spørs hvem babyen ligner på.

Jeg hadde til Emil (født i desember11)
Jeg syntes bare det var tungvindt!
Mye heller en ulldress med teppe på.

Vi mente at det ikke var nødvendig med forrige unge, men det endte opp med at vi kjøpte en når vinteren kom. Det er veldig kjekt.
Trenger ikke den dyreste til bilen da.

Jeg har desemberbarn fra før og vi brukte bilstolposen MYE! Var utrolig praktisk å bare legge baby ned i den og vite at den er godt sikret i tillegg til at den ikke fryser! :)

Vi kommer til å kjøpe, men det er fordi jeg må levere/hente eldste i BHG. Er veldig greit å bare kunne putte lille i posen og ta med hele bilstolen uten å være redd for at babyen blir kald. :) så slipper jeg å kle av og på og vekke baby unødvendig. Eller at babyen kan legges for luren i bilstolen om det skulle kollidere med henting :)

Vi har kjøpt ny bil med webasto. Trykker på en knapp 10-20 min før vi skal ut å kjøre, så holder bilen 22grader når vi setter oss inn :-)

Vi hadde ikke bilstolpose sist, og kommer ikke til å kjøpe det nå heller. Vi pakka bare vogndyne rundt baby før vi gikk ut. Nå skal det sies at vi har 3 meter fra døra til bilen, og de 3 meterne er under tak

Men bilstolpose er en sånn ting som jeg tenker man ikke trenger. Men smak og behag selvfølgelig :)

Syns den var veldig grei å bruke på vinteren ja. Så blir nok å bruke den denne gangen også :)

Back
Topp