Bilstolpose eller ikke?

Baby3KO

Andre møte med forumet
Hva velger dere til minsten? Bilstolpose eller bare teppe i bilstolen? Tenker at bilstolen blir stående inne, så den er jo ikke kald å sette seg i…
 
Vi hadde ikke bilstolpose til februarbaby, valgte heller å kle på ulltøy og ha teppe over. Bilstolen ble alltid med inn så den var varm, meget begrenset utetid i bilstol, samt at vi har garasje og biler som varmes fort hvis de har stått ute. Blir fort varmt i posen i bilen og, så de i butikken anbefalte det faktisk ikke. Lettere å trekke av et pledd hvis man er alene i bilen enn å åpne posen. Ser fordeler og ulemper med begge deler, men vi kommer ikke til å ha pose til januarbaby nå.
 
Hva velger dere til minsten? Bilstolpose eller bare teppe i bilstolen? Tenker at bilstolen blir stående inne, så den er jo ikke kald å sette seg i…
Sniker. Min kom i mars 2021 - bilstolposen er noe jeg brukte mest (a). Ikke at jeg kjørte så mye, men syntes det var så trygt å kunne ha på hun kun ulltøy og ulldress og vite at hun alltid var god. Jeg brukte bilstolen mye på vognstellet- hadde bilstol jeg kunne legge
 
Kommer kanskje an på hvor du bor, men i Trøndelag er det veldig kjekt med bilstolpose. Enkelt å ta med stolen inn på butikk ol, uten å stresse med vær og vind når en går mellom bil og butikk, hus etc. Viktig å åpne posen i bilen da, hvis ikke blir det fort alt for varmt.
 
Sniker her, jeg elsket bilstolposen med førstemann! Han var født i juli, så tok den ikke i bruk før litt utpå høsten, men den var knall! Mannen er fra iskalde innlandsstrøk, og der var det supert å kunne lukke posen på transportetappene. Og for turer på butikken med bilstol på vogna, posen tålte regn/snø ganske bra, så det gjorde livet lettere. Faktisk en av de tingene jeg savnet mest da vi bytta til større stol :)
 
Kanskje ett litt dumt spørsmål, men er vognpose og bilstolpose det samme ? :smiley-bounce012
 
Veldig fornøyd med bilstolpose til førstemann som er født i august, så kommer definitivt til å bruke den til babyen nå også:)
 
Kanskje ett litt dumt spørsmål, men er vognpose og bilstolpose det samme ? :smiley-bounce012
Nei, bilstolpose er mye mindre og designet til nettopp formålet. Vognpose må IKKE brukes i bilstol :happy:
 
  • Liker
Reactions: S91
Vi brukte til sept 2020 gutten, utrolig kjekt! :D. Blir å bruke den nå også. Begrenset hvor lenge det var plass til både den og ungen men :hilarious: nå har vi i tillegg ikke motorvarmer lenger så blir jo enda kjekkere:wideyed:
 
Vi kjøpte bilstolpose til januarbaby sist, og syntes det var veldig kjekt, så den er nyvaska og klar denne gangen også. Vi kommer til å bruke den som vognpose de første mnd også, fordi den er så liten og baby ligger så tett og godt innpakket i den. Så kanskje den egentlig blir mer brukt i vogna enn i bilstolen ‍♀️ men det er overhode ikke et MUST å ha.
 
Kjøpte brukt (i praksis ny) vognpose. Tok litt tid før vi kom i gang med den. Først pakket vi bare teppe rundt mini, men tok frem posen nå og den er jo veldig praktisk!
 
Kjøpte til førstemann så godt som ubrukt bilstolpose av en venn, siden vi skulle til Finnmark å feire jul. Men den ble også brukt på høsten her hjemme, veldig kjekt når man skal til helsestasjonen osv så slipper man å må kle av så mye klær :angelic: Men hadde jeg kjøpt til full pris? Nei :hilarious:
 
Brukte bilstolpose fra forrige var nyfødt og helt til hun byttet bilstol. Og kommer til å bruke det denne gangen også! Kler selvfølhelig godt på ungen også, og posen kan også være åpen om man har oppvarmet bil. Jeg synes det var praktisk å bare kunne lukke posen når man skal inn på butikken etc, så ligger babyen fortsatt lunt og godt. Enig med de som sier at det ikke er noe man MÅ ha, men min erfaring er at det er veldig praktisk og enkelt å regulere. De vi har hatt har jeg kjøpt brukt på Finn, sparer masse på å finne de brukt
 
Hva velger dere til minsten? Bilstolpose eller bare teppe i bilstolen? Tenker at bilstolen blir stående inne, så den er jo ikke kald å sette seg i…
Jeg kjøpte bilstolpose av en kollega denne gangen, men ser fortsatt ikke bruken av den, så er ubrukt. Har rett og slett vært upraktisk for oss, da vi ikke har vogn å sette bilstolen på. Mulig det hadde vært mer praktisk da? Vi tar babyen ut av setet når vi skal på butikken, og i bilen er det for varmt med pose uansett. Bruker heller ullpledd.

Hadde det ikke til mine to første.
 
Vi bruker både vinter og vårpose! Veldig mye brukt her og superpraktisk i kalde nord så vi slipper å være redd for at barnet er for kald. Teppe ble ikke nok for oss
 
Ser det varierer. Jeg brukte det til februarbaby sist og hadde både vinter- og vårpose. Synes det fungerte utmerket. Bor i Trøndelag.
 
Bor også i Trøndelag. Tenker det kommer veldig an på hva slags bil man har og hvor mye man kjører. Vi har bil vi kan forhåndsvarme og det vil aldri være noe problem med kald bil. Vi har en hjemmestrikket kjørepose i ull. Synes denne var veldig grei med første og blir å bruke den nå. Ellers er det veldig greit å ha mulighet til å regulere varmen underveis, føler dette er litt vanskeligere med bilstolpose :confused005
 
Ja, hipp som happ/som en ser det, det var aldri noe problem å regulere varmen sist i alle fall. Og jeg har kjørt langt og mye alene. Så man må sikkert velge ut fra hva man selv tror og føler, for det er jo så ulike erfaringer.
 
Jeg bare lurer, til de som sier det er enklere å regulere med ett teppe. Hvordan? :hilarious: Er jeg den eneste som må stoppe å gå ut av bilen uansett om jeg har ett teppe eller bilstolpose på…? :bag:
 
Back
Topp