Bilstoljungelen

Man bruker en base med isofix som man kan feste stolen på. Dette gjør at du slipper å bruke bilbelte. Basen er somregel ganske tung og ikke noe du drasser med deg - så dersom du ikke har bil selv, er ikke en base noe du trenger :)
Da kjøper du rett og slett kun babybilstolen (uten base), det er også billigere :) det er like trygt med og uten base, så lenge du leser bruksanvisningen skikkelig og ser hvordan stolen skal monteres med beltet :)

for å måle helling monterer du babybilstolen i bilen uten baby oppi. Deretter går du inn på «måleverktøy» appen på iphone, og sviper en gang til venstre. Da kommer du til et vater. Legg mobilen sidelengs mellom der selene kommer ut ved skuldrene. Da skal du få ca 40-45 grader hvis stolen er montert riktig og passer :) på android må du laste ned en app som heter clinometer, men samme målemetode :)
Takk for utfyllende svar. Vi skal få en lite brukt bilstol som har base, men er det sånn å forstå at den kan brukes uten basen også eller må jeg kjøpe helt annen type? Er det sånn at stolene kan justeres til riktig vinkel? Er redd vi bestiller taxi også er det feil når vi prøver å sette inn.
 
Takk for utfyllende svar. Vi skal få en lite brukt bilstol som har base, men er det sånn å forstå at den kan brukes uten basen også eller må jeg kjøpe helt annen type? Er det sånn at stolene kan justeres til riktig vinkel? Er redd vi bestiller taxi også er det feil når vi prøver å sette inn.
Ikke alle bilstoler kan brukes uten basen, så du må sjekke på forhånd at den kan beltemonteres.
Når du beltemonterer en bilstol klarer du på de aller fleste stoler å justere selv slik at hellingen blir korrekt. Det finnes derimot ytterst få isofixbaser som kan stilles på, så på de fleste basene er hellingen fast når den er montert - blir hellingen da feil i den aktuelle bilen, kan du ikke bruke basen.
 
Takk for utfyllende svar. Vi skal få en lite brukt bilstol som har base, men er det sånn å forstå at den kan brukes uten basen også eller må jeg kjøpe helt annen type? Er det sånn at stolene kan justeres til riktig vinkel? Er redd vi bestiller taxi også er det feil når vi prøver å sette inn.
Hvilken stol er det?
Veldig mange av babystolene, nesten alle kan festes uten base :) mye lettere å få rett vinkel på beltemontert sete enn base :)
 
Hvilken stol er det?
Veldig mange av babystolene, nesten alle kan festes uten base :) mye lettere å få rett vinkel på beltemontert sete enn base :)
Eneste jeg vet nå er at det er en type besafe! Kan komme tilbake når jeg vet mer :happy: Takk!
 
Back
Topp