Bilstoljungelen

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Skal ha bilstol nr2 etterhvert, og har begynt å forsøke å forstå meg på det.

Hun på barnas hus anbefalte Bsafe Izi kid x1 i-size. Mens hun på den andre Cybex Sirona. Likte begge jeg.

Men klarer ikke bestemme meg. Godt jeg startet i god tid..

Men hva er forskjellen på disse?
ImageUploadedByBV Forum1436797531.468603.jpg

Så det jeg lurer på hvilken valgte du?
Anbefaler du den til meg?
Hvorfor er du fornøyd med den?
Evt er det en du ikke anbefaler/ikke var fornøyd med?

Er jo dyre stoler så vil gjerne være 100% fornøyd.

Følger denne jeg!
Hvorfor er en X1 og den andre "bare" i-size?

Forskjellen på disse to er at på x1 kan du justere isofixen i forhold til hvor god plass du har i bilen. Du kan låse den i en posisjon på en måte. Dette kan du ikke på den som bare heter i-size.

Husk og på at hvilken bil du har spiller en rolle. Vi valgte Britax, fordi vi hadde en liten bil. Britax er det minste setet som er bakovervendt fikk jeg vite. Sånn ellers vet jeg ikke hvem som er best av de setene du tenker på.

Husk og på at hvilken bil du har spiller en rolle. Vi valgte Britax, fordi vi hadde en liten bil. Britax er det minste setet som er bakovervendt fikk jeg vite. Sånn ellers vet jeg ikke hvem som er best av de setene du tenker på.
En romslig og en passe romslig. Ingen små:)

Forskjellen på disse to er at på x1 kan du justere isofixen i forhold til hvor god plass du har i bilen. Du kan låse den i en posisjon på en måte. Dette kan du ikke på den som bare heter i-size.
Takk for presiseringen!!

Vi har besafe izi plus, britax maxway og axkid minikid. Besafen tar mest plass i bilen og er vanskeligst å stramme selene på.
De to andre tar liten plass i bilen, men er lette å stamme selene på. Axkiden har en unik tilpasningsfunksjon på nakkenstøtten som er genial, og er lengre i ryggen enn maxwayen, tror jeg. Og flere cm lenger enn besafen.

Min eldste som ble 3 år nå i mai veier 17,9kg nå (med klær) så jeg er absolutt for å droppe seter som går kun til 18 kg og heller velge til 25 kg. Gutten min er en helt normal gutt, ikke tjukk.

Vi har Cybex sirona, digger at du kan snu den mot deg og at den har "sove stilling". Vi kjører ofte langt og da er sovestilling et must :)

Vi har besafe izi pluss(0-25 kg) og britax multitech (9-25kg). Kjempe fornøyd med begge to. Men besafe setet passer best i min bil.

Jeg er enig med de som sier at du blr prøve setet i bilen deres :) vi har ett besafe sete som har stått i en passat, der var det bratt og barnet hang med hodet når han sov selv om setet var innstilt på sovestilling. Har også hatt det i en s-max og her står det mer flatt og han sitter godt tilbakelent i sovestillingen :)

Bra du begynner tidlig for er virkelig en stor jungel der ute :-)
Vi har axkid duofix og absolutt elsker den, men den har kommet dårlig ut i noen tester fordi de har testen den fremover vendt og fordi den kan festes med isofix eller med belte (en av de få bakovervendte setene man kan dette med og den er fortsatt bakovervendt med belte så opp til 25kg bakovervendt)
Jeg personlig syns det er viktig å se på et sete som er langt i ryggen (lengre brukstid, så slipper man å kjøpe nytt sete eventuelt snu for tidlig) bakovervendt til 25 kg, helst pluss godkjent og at det passer inn i bilen, i bruksanvisningen til sete vårt står det at hode ikke skal falle ned hvis barnet sovner, så viktig at vinklingen på bilsete og barnesete blir riktig i forhold til hverandre :-)

Vi har BeSafe iZi Plus til ettåringen og er veldig fornøyd med den!
Nå vet ikke jeg hvilken bil du har, så det avhenger vel litt om den egner seg for deg eller ikke.. Hører den kan ta veldig stor plass i bilen, men det er ikke en problemstilling som er aktuell for oss da vi har Caravelle og masse plass!
Junior sitter veldig godt i setet sitt, og det kan justeres i forskjellige posisjoner. Setet er fra 0-25 kg, så vi satser på at han har det lenge. I tillegg kommer han såpass høyt oppe at det er enkelt for ham å se ut.. :)

Her har vi to biler, så lillegutt sitter i Besafe izi pluss i min bil og i Britax Hiway i mannen sin bil. Gutten sitter godt i begge to. Begge er plustestet, det var et kriterium for oss.
Det er veldig viktig å prøve setene i bilen.

Lykke til i jungelen!

Av erfaring ville jeg valgt stol uten isofix, med mindre du er innstilt på å bruke penger på ny bakovervendt stol om noen år. Isofix går bare til 18 kg, og lager også mindre bein plass til de større barna. Det et anbefalt å sitte bakover til i alle fall 4 år. Og noen barn er lange og over 18 kg innen da, dvs man må kjøpe en stol som kan festes med belter! Ved å ha stol som kan festes med beltet kan du sette stolen lengre ut på kanten, og for eks i midten bak for å få god bein plass. Om du ønsker Besafe ville jeg anbefalt deg å sjekke ut IZi Plus, stolen ser lik ut som de du har sett, men uten isofix! Av erfaring så er stolene så tung at du blir ikle flytte den fra bil til bil selv om du ha isofix! Gutten min passa IZI plus stolen til han var seks år

Vi har BeSafe iZi Plus til ettåringen og er veldig fornøyd med den!
Nå vet ikke jeg hvilken bil du har, så det avhenger vel litt om den egner seg for deg eller ikke.. Hører den kan ta veldig stor plass i bilen, men det er ikke en problemstilling som er aktuell for oss da vi har Caravelle og masse plass!
Junior sitter veldig godt i setet sitt, og det kan justeres i forskjellige posisjoner. Setet er fra 0-25 kg, så vi satser på at han har det lenge. I tillegg kommer han såpass høyt oppe at det er enkelt for ham å se ut.. :)
Elsker at Besafe endelig kom med stol til 25 kg. Kjøpte den når mini var 4,5 år og han passet den til han var seks år!(bakover) Satte den i midten bak, da ble bein plassen konge! Han klaga aldri!

Vil absolutt anbefale deg å velge ett sete som går til 25 kg. Da kan barnet sitte lengre bakovervendt. 7 kg forskjell utgjør mye.

Back
Topp