Bilstoler

Migica

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
❤ Aprilbarna19 ❤
It's gonna be May 2019
Nå er det syv år siden jeg hadde baby sist. Den gang hadde vi britax babysete mener jeg. Men hva anbefales av merker osv Nå? Merker at det er mye å sette seg inn i igjen.. noen som har tips til et godt og sikkert babysete?

Jeg hadde baby for 5 år siden[emoji85] brukte maxi cosi da og blir nok det denne gangen også[emoji4] var veldig fornøyd med det[emoji4]

Jeg sniker litt fra prøvere. Gå i en barnebutikk og se, spør, prøv deg frem. Det er så mye man må tenke på at man blir svimmel, siden det er så mange funksjoner. Vil du ha ett sete du kan feste rett på barnevogn, Vil du ha ett som går ann å snu når du tar babyen inn og ut av bilen, ett som kan brukes både til nyfødt og litt større bare med innlegg [emoji14] og lista fortsetter! Vi skal ha izi go siden vi har sett oss ut stokke-vogn og de har en tilpasset versjon av izi go som går rett på understellet til vogna!
Red: er besafe som har izi go-serien [emoji4]

Last edited:
Jeg hadde et Brio sete sist, og lånte også et Maxi Cosi. Vil kanskje prøve å få tak i et av disse :)

Jeg har hatt maxi cosi tidligere og vært fornøyd med det.
Nå vurderer jeg recaro privia (testvinneren), men vil i alle fall se det først [emoji846]

Har maxi cosi fra storebror, men hadde ikke valgt det setet om jeg skulle kjøpt nytt. Men det var greit nok [emoji4]

Slenger meg på her jeg også, vi skal ha maxi cosi fordi søsteren min nettopp har hatt et som vi kunne få.

Vi skal ha Stokke vogn, så tenker å kjøpe IZI sete som vi bare kan sette rett på vognen [emoji4] Blir nok det nyeste IZI Modular, siden den er av den nyeste standard som kommer [emoji1303] Vi ønsker oss flere barn på kort tid, så bryr meg ikke noe om at det er heftig dyrt, da vi forhåpentligvis rekker å bruke det på flere [emoji4]

Anbefaler besafe modular[emoji7] elsket det sete til kommende storebror, og elsker sete nr 2 i modular serien som han bruker nå[emoji4] kommer til å kjøpe en base til sånn at baby kan bruke babysete hans[emoji4]

Takk for tips! Vet vi så på maxi cozy den gangen og, men mener det ble for stort til den bilen vi hadde den gang. Gubben har nevnt recaro (sikkert fordi han har hatt recaro seter i bil en gang i tiden [emoji23]) ja det er en jungel der ute.. må vel bare kikke og prøve i bil diverse. Er litt opptatt av testresultater så kommer nok til å lese litt. Men da vet jeg hva som er på markedet og er mye kjøpt for tiden [emoji4] stresser ikke men vet vi brukte lang tid på å finne riktig sete sist gang.

Sniker fra desember.

Kan jeg spørre hvorfor det? :)

Jeg synes det var dårlig passform
til helt nyfødt. Jeg synes også skjermen på mange av de andre setene er finere enn det tøystykket på maxi cosi. Men fordelen er at det er et lett sete å bære med seg[emoji4]

Jeg synes det var dårlig passform
til helt nyfødt. Jeg synes også skjermen på mange av de andre setene er finere enn det tøystykket på maxi cosi. Men fordelen er at det er et lett sete å bære med seg[emoji4]

Takk :) Jeg driver i bilstol-jungelen nå så alle innspill og erfaringer er fint :)

Husk at testvinnere ikke nødvendigvis er tryggest. Det er mange ting som testes i disse testene, og bare at et sete er bakovervendt gjør at de ikke er med i enkelte tester, fordi de ikke er så opptatt av best mulig sikring. (Ironisk nok.)

Det sikreste er et sete fra en anerkjent produsent som passer bil og barn. Les bloggen jeg linket til, den forklarer godt.
Det viktigste er at barnet er bakovervendt så lenge som mulig, og de fleste passer i bakovervendt stol til skolealder, så du kan ha trygge barn lenge om du velger riktig sete. :)

Jeg leste bloggen og skjønte mer av hvorfor jeg syntes babysetet til bærta når hun var lita virket så bratt. Visste ikke den gang at ikke alle seter passet til alle biler rent vinkelmessig. Man lærer så lenge man lever

Vi hadde Maxi Cosi til minsten, veldig fornøyd blir samme til neste mann :D

Når det gjelder best i test stoler, lære jeg at det er viktigere å se på score på sikkerhet enn helhetssummen av testen :D

Back
Topp