bilstoler

Gabriela

Forumet er livet
hei.. vi vurderer å kjøpe ny bilstol, for øyeblikket låner vi bilstol av svogeren min.. en besafebilstol.. er ikke så fornøyd med den da david så og si sitter når vi r ute og kjører, han griner hver gang vi setter han i den stolen...

nå så sitter jeg og kikker på finn og der er det ei som skal selge 2 bilstoler..
en maxi cosi cabrio -06mod (0-13kg)   800kr
og en HTS izi combi -06mod (0-18kg)  2000kr

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9883986&sid=xz13abcoJjPa859482&pos=null&tot=null

jeg er ganske lost på bilseter[&:][&:][&:][&:]

Ikke mye jeg vet om bilstoler jeg heller.Men ville valgt maxi cosi, om jeg skulle kjøpt ny i dag,for mange jeg kjenner skryter den opp i skyene og den er ikke særlig tung og lett å sette i bilen...

izi combien kan du har både fremovervendt og bakovervent. Nesten lik izi kid som ha skåret veldig bra på tidligere tester[:)]

Er superfornøyd med izi combi'n, men det er til storebror da... Han fikk den når han var nesten 1 år. Tror ikke jeg ville hatt den fra han var bebi... Han sitter ganske rett opp og ned i den, men det kommer litt an på åssan bilen deres er og da. Best i test i sverige og veldig bra stol da... [:)]

Litt skeptisk til å kjøpe brukte bilseter jeg da..Vet liksom aldri hva dem har vært gjennom. Men skulle jeg valgt hadde jeg tatt maxi-cosi. Litt vel stive priser da?Jeg kjøpte mitt sete på tilbud til 990,- eller noe.[:)]

ORIGINAL: Neener

Litt skeptisk til å kjøpe brukte bilseter jeg da..Vet liksom aldri hva dem har vært gjennom. Men skulle jeg valgt hadde jeg tatt maxi-cosi. Litt vel stive priser da?Jeg kjøpte mitt sete på tilbud til 990,- eller noe.[:)]

åh??? ja da var d kanskje i dyreste laget.. hmmm....

ORIGINAL: Gabriela

ORIGINAL: Neener

åh??? ja da var d kanskje i dyreste laget.. hmmm....

Ja, syns det var litt dyrt jeg og... Kjøpte izi Combien for 2200 ny... [;)]

Jeg kjøpte også maxi cosi til 990,-, men det var uten base da. Vi trengte ikke base, siden vi aldri tar bilsetet ut og inn av bilen hver gang.

tusen takk for råd og tips jenter[:D][:D][:D] dere er supre å ha når man er på villspor!!!
ja, hun damen skal nok ha litt for mye for bilseter i 06-modeller...

[:D][:D][:D]

Hei..... det er salg av bilstoler på babykos (lagersalg)
Har selv Creatis Safe Side bilstol, og det er det beste setet vi har vært borti,har veldig god støtte og de små sitter veldig godt i det

ORIGINAL: lillegutt

Hei..... det er salg av bilstoler på babykos (lagersalg)
Har selv Creatis Safe Side bilstol, og det er det beste setet vi har vært borti,har veldig god støtte og de små sitter veldig godt i det

å? finnes d en side på nettet man kan kikke på?

Ser også at de har tilbud på izi combi setet på barnas hus til 2699,- hvis du skulle bestemme dg for det.
Men det var kanskje litt dyrt i forhold til det du fant da[8|]  Tror det var rundt 3200,- de koster til vanlig, hvis jeg husker rett.

tror de er på tilbud til 1290, finner de på www.babykos.no
de har kommet veldig godt ut i test.

Dessverre blir det sånn at de nesten sitter uansett hvilket sete man velger, fordi det er noe med at det er den vinkelen det er best for dem å sitte hvis det skulle skje en ulykke... Jeg ville nok kanskje kjøpt Maxi Cosi m/base hvis jeg skulle kjøpt sete i dag, men er jo forsåvidt fornøyd med det vi har også, Akta Graco Logico S m/base. Det er litt breiere enn Maxi Cosi så jeg innbiller meg at det gjør det vanskeligere å bære... (men det kan jo også ha noe med 8 kilos'n som sitter oppi... [:D][:D][;)]) Et lite pluss med Graco-setet er at det er kalesje på det, så baby'n ikke får sola i øynene/regn i hodet når man bærer setet ut og inn. 

ORIGINAL: Trine23

izi combien kan du har både fremovervendt og bakovervent. Nesten lik izi kid som ha skåret veldig bra på tidligere tester[:)]

Vi må snart begynne å tenke på å skaffe oss nytt sete, og har fått veldig sansen for det iZi Combi setet. Ludvig veier jo 8 kg (++) nå, og hodet hans nærmer seg den kanten øverst... Kjekt at det kan brukes begge veier, vil jo helst følge råd om å sitte bakovervendt lengst mulig, men greit å ha litt valgfrihet.

Noen som vet om det fins andre seter som er gode og kan brukes bakovervendt ennå lenger?

Back
Topp