Bilstoler til bebi

da har jeg meldt meg inn. drar å ser på bilsete i dag :)

Jeg arver en stol etter min kusine, den var best i test 2009, maxi cosi om jeg ikke husker feil, mener man kan bruke med bilsete og isofix!

Selv har jeg kjøpt Maxi Cosi. De har vært ledende på barnesikring i flere titalls år og hørt masse positivt om det sete :)

Selv har jeg kjøpt Maxi Cosi. De har vært ledende på barnesikring i flere titalls år og hørt masse positivt om det sete :)

Jeg også kjøpte maxi cosi :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har kjøpt Maxi Cosi carbofix :)

Vi har også nettopp kjøpt maxi cosi med base, betalte 1900,- på Torshov - røverkjøp! Anbefaler maxi cosi fremfor akta graco hvis du skal ha base, syns det er lettere å bære på med ungen i. Hvis du ikke skal ha base ville jeg heller gått for akta graco, syns det er bedre å feste rett i beltene enn maxi cosi. Fikk det aldri helt bra uten basen med storebror sin maxi cosi iallefall.

Vi har kjøpt Akta Graco, den har base som man fester i setet, også klikker man stolen av og på. :)
Kjøpte på jollyroom, og betalte 1500,- tror jeg.

Blir nok BeSafe her :)

Har funnet ut at jeg vil ha maxi-cosi bilsete. Og det blir pose på oss. GENIALT for vinterbebi ;)

Her har jeg fortsatt bilstolen etter guttungen og det er maxi-cosi cabriofix, og jeg var fornøyd med det.

Besafe, maxi-cosi og britax er gode kjente merker som er trygge å kjøpe uansett hvilken modell det er.

Noen kjøper med base fordi da er det lettere å ta bilstolen ut og inn (trenger ikke ta av og på selen).

Isofix er å anbefale men sjekk om du har dette i bilen din. Det betyr at du ikke fester den med bilens seler.

Selv liker jeg maxi-cosi sin babystol:) både utseende, comfort, seler, spedbarnsinnlegg, vekt og at den scorer bra på krasj-tester.

Ja, maxi cosi likte jeg best også.. blir ned isofix base :)

Siden dette er første bebien min, har jeg ca NULL peiling på sånt som bilstoler osv. Kjøpte en Mountain buggy barnevogn, for jeg hørte så mye bra om dem. men bilstol klarer jeg liksom ikke å skjønne meg på? de heter så mye forskjellig blant annet, så har vi isofix og ikke isofix også har vi det gående.

Men jeg fant en test på nettet her nå, som jeg begynte å se litt på.. Så tenkte jeg skulle spørre dere her inne. hvilken bilstol tenker dere på å ha?

Britax baby-safe plus SHR?
Cybex Aton?
Besafe Isi go?

Vet ikke om det finnes fler, men det gjør det helt sikkert :p

Jeg har det helt likt som deg- bilseter er ikke mitt område..!!Isofix eller ikke, å div.annet jeg ikke helt føler er mitt område! Men, det beste man kan gjøre er vel å ta seg en tur i en butikk å snakke med noen der. Da får man gode tips og råd som er tilpasset en selv, utifra hvilken bil man har, isofix eller ikke, +++ Ingen trenger å kjøpe sete i butikken selv om du får tips og råd, men da vet du hvertfall hva du må se etter, og får da begrenset utvalget litt ;)

Vi har selv gått for et Brio sete denne gang, med base. Vi har ikke den berømte Isofixen, så vi kjøpte en base som kan festes med bilens sele, som gjør det enkelt å ta bilsete inn og ut hver gang det trengs, uten å måtte styre med belte hver eneste gang ;)

Lykke til :)

Jeg har maxi cosi som vi kjøpte til storesøster. Jeg er veldig fornøydømes det fordi det er lett og grei størrelse :-) Men den dealen til barnas hus hørtes veldig grei ut :-)

Back
Topp