Bilstoler *inspirert*

*Sookie*

Elsker forumet
Har begynt å tenke på dette med bilstol nr. 2, siden bilstoler har vert mye diskutert på generell. Snuppa mi kan bruke bilstolen sin lenge ennå, men er jo kjekt å tenke litt på forhånd hva man vil ha.

Så damer, har dere byttet bilstol? Hvorfor byttet du nå? Og hvilken bilstol har du kjøpt?

Vi har kjøpt besafe izi combi isofix;) Men, ikke begynt å bruke det enda..

vi må kjøpe en til Ariane men vet liksom ikke helt hvilken. Er ikke helt inne på det der.
Vil ha en isofix siden vi har kjøpt ny bil, men så har jeg ikke råd til 4000,- i bilstol utgifter med det første heller. Men kan bruke nyfødt stolen til hun blir 9 kg så skal ha henne i den en stund til. når storebror var 6,5 mnd så måtte han over i en annen stol, for han var for stor for nyfødt stolen, MEN håper søster kan sitte lengre i den.

har kjøpt britax two way elite (tror jeg setet heter) til snuppa nå for hun hadde det så trangt i babysetet sitt.

Vi har ikke kjøpt ny stol enda, men det er vel ikke lenge før vi må bytte! Hun har beina helt inne i ryggen! Men vi er ikke sikre på hvem stol vi skal ha enda! Søstera mi mener vi kan bruke en som hun har etter ynkste sønnen, men jeg har egentlig lyst på helt ny!

Vi har kjøpt akta graco cosmic, men har heller ikke begynt å bruke den enda. Er nok ikke kjempelenge til tror jeg, føttene til snuppa er veldig nær stolryggen foran nå. Fikk anbefalt denne stolen da vi var på barnas hus i sverige,den ser veldig bra ut!

Har kjøpt besafe izi combi, samme sete som storesøster har. Har begynt å bruke det, fordi han satt så trangt i babysetet, og var veldig misfornøyd med lite utsikt. Nå er det en drøm å kjøre biltur med han [:)]

Vi har byttet stol.

Han vokste ut at den vi hadde, selv om den skulle vare til 4 år...!! [:-]
Fatter ikke akkurat det, for han er ikke 70 cm engang...

Kjøpt Graco nå og er knallfornøyd med den!! Den var på salg, koster egentlig over 3000,- ... Fikk den for 2400 [:)] Den er fra 0-5/6 år og kan stå begge veier - noe den forrige stolen ikke kunne.

vi har hts besafe izi combi x1 isofix, å bynt å bruk den me en gang vi bytta. Har brukt den en liten måned kanskje? Brukt den tur retur oslo stavanger, å en tur opp t Trondheim. Eline stortrives i den, sett my bær, har likar utsikt å d e bær plass i den enn "baby"stolen.

ORIGINAL: Linneah

Vi har byttet stol.

Han vokste ut at den vi hadde, selv om den skulle vare til 4 år...!! [:-]
Fatter ikke akkurat det, for han er ikke 70 cm engang...

Kjøpt Graco nå og er knallfornøyd med den!! Den var på salg, koster egentlig over 3000,- ... Fikk den for 2400 [:)] Den er fra 0-5/6 år og kan stå begge veier - noe den forrige stolen ikke kunne.

Hvilket sete var det dere hadde først da??

Vi leier bilstol, og når det nærmer seg byttetid ringer vi for å høre om de har rett sort inne, og da drar vi dit og skifter, og betaler for den gamle. 50 kr i mnd koster det. Har IKKE råd til å kjøpe bilstol, desverre.

Har bestilt hts besafe izi combi x1 isofix, synes den ser kjempefin ut og Sarah virket storfornøyd med å sitte i den da vi prøvde[:)] Håper bilturene blir bedre med litt mer utsikt, hun er litt utålmodig av seg og sover ALDRI i bilen nå.. har maxi cosi cabriofix.. synes den er litt trang og ser ubehagelig ut, selv om hun ikke er spesielt stor.. så gleder meg til å bytte!

Lurte litt på dette for og sleppe kjøpe et nytt sete når han blir større
Men hvet ikke om det er nødvendig så lenge vi vil ha flere barn, syntes det er vanskelig å velge det rette både økonomisk og sikkerhetsmessig ... Sete koster 2700 og kan brukes fra 9-36 kg...
.

Vi må også snart bytte.. Lucas har sitti trangt lenge stakkars [8|] Han er så laang. Men går det ann at de sitter forovervendt nå?

vi har byttet til HTS besafe, markus har fått storebror sin, da storebror har en annen stol......ble veldig mye bedre når han fikk ny stol...så fornøyd i bilen[:D]

ikke anbefalt at de sitter forovervendt enda nei,helst ikke før 4,men storebror sitter forovervendt nå,han er 3 1/2 år nå....

ORIGINAL: tiriltutta

Vi må også snart bytte.. Lucas har sitti trangt lenge stakkars [8|] Han er så laang. Men går det ann at de sitter forovervendt nå?

Det går - hvis han er over 9 kg, det er LOV, men det er IKKE Å ANBEFALE!
Du minsker sikkerheten med nesten 50%

vi har recaro no, og kommer til å kjøpe det neste gang også :) superfornøyd :)

ORIGINAL: artica

ORIGINAL: tiriltutta

ville ikke satt en så liten unge forovervendt.. er vel anbefalt at de skal sitte bakovervendt til 3-4 år.. rett meg om jeg tar feil..

se på denne[&:][&:]
http://www.youtube.com/watch?v=fKIeExpDLDA

Å herregud[&:] Det var ekkelt! Da vet jeg det iallefall, babyen min skal sitte bakovervendt til han slutter med sete! [8D] Grunnen til at jeg lurte er fordi moren til ei venninne av meg hadde babyen sin forovervendt nå skjønner du og hun er 7 mnd. Synes det var litt tidlig..

Back
Topp