Bilstol?

ORIGINAL: Sælly

Har kjøpt en Acta graco logico s, med base. (0-13 kg)
Denne bilstolen har kommet godt ut i de testene jeg har funnet av bilstoler.
Den ligger på rundt 2000-2600 kr ny. Jeg kjøpte den brukt til 900kr :-)





ska kjøp oss et nytt sånn sete til babyen.
til snuppa har vi besafe- e veldi fornøyd med den. sitter som støpt i bilen. sett godt i den og har god plass.
(sant nok så e ho no ikke den største 2,5 åringen i verden :) )
greit nok et remedie å få montert å slik, men no står den no fast i en bil så har ikke det problemet :)
 
Vi låner Emmaljunga stol av et vennepar.
Skal ordne basen så den blir byttet ut til den nyeste så den er mer sikker. [:D]
De var fornøyde med den iallefall, så dette går nok bra [:)]
 
ORIGINAL: Jent1

Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix med base.


Det har vi og[:)]
 
Her blir det BeSafe izi sleep selv om det er tungt å bære[:)]
 
ORIGINAL: Zuzee

Har kjøpt Akta Graco Logico S med base. Kostet 1500 nytt.


Vi også![:)]
 
ORIGINAL: Dollysmurfen

Kanskje jeg er en smule dum nå, men hva er base??? :I
Skjønner ikke noe av disse bilstolene..
Vi har tenkt å leie fra If. Det er både billig og hensiktsmessig, pluss de sikkerhetsmessige kravene er oppfylt.
Bilstoler må vel uansett kjøpes på nytt 3 el 4 ganger pga vektklasse? Blir dyrt kan jeg tenke meg.
Noen som har erfaring med å leie fra IF?


 
Jeg skal og leie fra IF av akkurat samme grunnene som du oppgir. Sparer penger på det i det lange løp[:)] Tanta mi leide til sønnen deres og bestevenninna mi til førstfødte og de var alle veldig fornøyd så jeg tror ikke det er noe problem[:)]
 
ORIGINAL: Dollysmurfen

Kanskje jeg er en smule dum nå, men hva er base??? :I
Skjønner ikke noe av disse bilstolene..
Vi har tenkt å leie fra If. Det er både billig og hensiktsmessig, pluss de sikkerhetsmessige kravene er oppfylt.
Bilstoler må vel uansett kjøpes på nytt 3 el 4 ganger pga vektklasse? Blir dyrt kan jeg tenke meg.
Noen som har erfaring med å leie fra IF?



Base er en "ramme" som står permanent montert i bilen, også klikker du bare bilstolen av og på den. Mye enklere enn å montere stolen med beltet hver gang, og det øker sikkerheten i og med at det eliminerer sjansen for feilmontering. Hvis du har IsoFix i bilen, så er det også litt sikrere og enklere enn bare belte.

Her er Maxi Cosi vist med base: http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=35933&template=product_info&open=925

Her kan du lære om IsoFix: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/10/hva-er-isofix-hvilke-biler-har-isofix.html

BeSafe er sikker nok, men veier omtrent dobbelt så mye som de letteste babysetene. De senere setene fra BeSafe burde heller ikke være noe førstevalg. De er store, tunge, enormt plasskrevende, og de er kjent for å stå for bratt i veldig mange biler. De går også bare til 18 kg bakovervendt og er relativt kompliserte å montere uten IsoFix. Beltestolen deres (det siste setet for store barn) har også fått en del kritikk for dårlig sidebeskyttelse. Du bør ihvertfall være sikker på at de setene passer i bilen din før du inngår en slik avtale. De er ikke usikre, som sagt, og mange er fornøyde med dem. Du bør bare være sikker på at de passer bilen deres, som sagt.
 
ORIGINAL: Sørfis

ORIGINAL: Sælly

Har kjøpt en Acta graco logico s, med base. (0-13 kg)
Denne bilstolen har kommet godt ut i de testene jeg har funnet av bilstoler.
Den ligger på rundt 2000-2600 kr ny. Jeg kjøpte den brukt til 900kr :-)





Har også kjøpt en ny Acta graco ligico s, med base. Har noen vennepar som er kjempe fornøyd med denne bilstolen, å den kommer godt ut i sikkerhetstester :) samt at den er fin ;)
 
Vi har kjøpt Maxi Cosi med base.
 
nån som har nå erfaring med Recaro profi plus?
 
ORIGINAL: tiram82

nån som har nå erfaring med Recaro profi plus?


Ikke personlig erfaring, men det er heller ikke av de sikreste babysetene. Recaro lager jevnt over seter som scorer middels og under. Flink å lage flyseter, overhodet ikke flink med barneseter. [;)]
 
ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Dollysmurfen

Kanskje jeg er en smule dum nå, men hva er base??? :I
Skjønner ikke noe av disse bilstolene..
Vi har tenkt å leie fra If. Det er både billig og hensiktsmessig, pluss de sikkerhetsmessige kravene er oppfylt.
Bilstoler må vel uansett kjøpes på nytt 3 el 4 ganger pga vektklasse? Blir dyrt kan jeg tenke meg.
Noen som har erfaring med å leie fra IF?



Base er en "ramme" som står permanent montert i bilen, også klikker du bare bilstolen av og på den. Mye enklere enn å montere stolen med beltet hver gang, og det øker sikkerheten i og med at det eliminerer sjansen for feilmontering. Hvis du har IsoFix i bilen, så er det også litt sikrere og enklere enn bare belte.

Her er Maxi Cosi vist med base: http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=35933&template=product_info&open=925

Her kan du lære om IsoFix: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/10/hva-er-isofix-hvilke-biler-har-isofix.html

BeSafe er sikker nok, men veier omtrent dobbelt så mye som de letteste babysetene. De senere setene fra BeSafe burde heller ikke være noe førstevalg. De er store, tunge, enormt plasskrevende, og de er kjent for å stå for bratt i veldig mange biler. De går også bare til 18 kg bakovervendt og er relativt kompliserte å montere uten IsoFix. Beltestolen deres (det siste setet for store barn) har også fått en del kritikk for dårlig sidebeskyttelse. Du bør ihvertfall være sikker på at de setene passer i bilen din før du inngår en slik avtale. De er ikke usikre, som sagt, og mange er fornøyde med dem. Du bør bare være sikker på at de passer bilen deres, som sagt.


Takk for svar =) Besafe er det merket man får lånt fra IF?


Jepp.
 
maxi cosi [:)][:)][:)]
 
Ser det er diskutert heftig om emmalunga sitt sete[8D], jeg trodde det kom kjempe dårlig ut i testene son jeg forstod det hvertfall.. Før jeg hadde begynt å sette meg inn i disse testene var det emmaljunga sitt vi tenkte å kjøpe siden vi egt skulle ha vogn fra de(men ville ikke ha det siden det var et av de som ble slengt avgårde i testen) Vi sendte mail til tv2 hjelper deg vi, og siden vi ikke har bil selv og det derfor blir stress med base osv fikk vi beskjed om at cybex aton var det beste å bruke, så vi har kjøpt det [:)]
 
ORIGINAL: Poppsi

Ser det er diskutert heftig om emmalunga sitt sete[8D], jeg trodde det kom kjempe dårlig ut i testene son jeg forstod det hvertfall.. Før jeg hadde begynt å sette meg inn i disse testene var det emmaljunga sitt vi tenkte å kjøpe siden vi egt skulle ha vogn fra de(men ville ikke ha det siden det var et av de som ble slengt avgårde i testen) Vi sendte mail til tv2 hjelper deg vi, og siden vi ikke har bil selv og det derfor blir stress med base osv fikk vi beskjed om at cybex aton var det beste å bruke, så vi har kjøpt det [:)]


Det er jo direkte feil, da... [&:] Her er hva Trygg Trafikk har å si om testen på tv2 hjelper deg: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3799

Her er enda mer info om hvor ubrukelig den testen er: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/best-i-test.html

Og jeg har kranglet med tv2 før pga feilinformeringen deres.. Tv2 er IKKE en sikker og pålitelig kilde når det kommer til bilsikring. De tar ikke bilsikring på alvor og den testen er katastrofalt dårlig og full av feil. De henter sin info fra eksterne kilder, og det er ingen på tv2-huset som er kvalifisert til å anbefale noe som helst av dette, de svarer kun utfra den spesifikke testen. De sikreste babysetene er de jeg har listet opp lengre bak i tråden.
 
Maxi Cosi Cabriofix![:)]
 
Maxi cosi med base, cabriofix heter det kanskje, husker aldri det.. Er vel et av de beste setene så vidt jeg vet[:)]
 
ORIGINAL: jcma

nå blir eg vel slakta og halshugd....

klart eg vil at barne mitt sitter sikkert i bilen.
eg gjekk i butikken når eg venta minsta,spurte di om råd ka ste di anbefalte.
kjøpte eit av dei di sa,med base.
har vert veldig fornøyd med det,har aldrig sjekka korleis det er kommet ut i tester.
og ja sete er 4 år gammelt,men eg skal bruke det denne gangen og.
bedre med sete en ingen!!!uansett ka test resultata seier.
eg har faktisk masse andre ting eg treng og bruke penger på også.
så da kjøper eg ikkje nytt når eg har eit som ser ubrukt ut.
og tenk jentene mine har såtte forovervent sia di byttet sete.
heller det en spy i heile bilen!



Hehe, da er vi to halsløse. Låner sete, dette blir barn nr tre som bruker det, men vet akkurat hva det har vært igjennom. ( ingen kollisjoner, eller mistet ned i bakken)
Dessuten har førstemann også sittet forovervendt siden vi byttet sete, rart de lever gitt. Det er da ikke plass til bena når de sitter bakovervendt på årsvis!!??
 
Back
Topp