Bilstol

Takk så cloud T er den nyeste versjonen?
Ja, den er den nyeste :happy: hadde det ikke vært for prisen hadde jeg kjøpt den! Base T kan også brukes videre med Sirona T mener jeg. Litt varierte erfaringer med hvor lenge barn kan sitte i den, hvis du leser innleggene over - noen har måtte kjøpt ny stol til 2,5åring fordi Sirona ble for liten.

Maxi cosi emerald 360S, kjøpte den fordi jeg har hatt maxi cosi tidligere og er fornøyd. Setet er fra nyfødt og opptil 12 år. Men fant den for under 4000kr inkl base, da slipper jeg kostnaden senere med å bytte bilstol.
Den største ulempen med den er at den er mye større og tyngre og man kan ikke være nyfødt i den og f.eks. sette bilstol på vogna. Men har fått lånt et babysete av ei god venninne så da slipper jeg å vekke baby hver gang jeg trenger å ta baby inn og ut av bilen.
Kikket på den på nett nå. Ser ut som den stangen som skal ned i dørken på bilen ikke skrår så mye utover. Har funnet mål og målt. Den kan passe i vår bil i midten bak. Genial stol til en veldig bra pris.

Last edited:
Ja, den er den nyeste :happy: hadde det ikke vært for prisen hadde jeg kjøpt den! Base T kan også brukes videre med Sirona T mener jeg. Litt varierte erfaringer med hvor lenge barn kan sitte i den, hvis du leser innleggene over - noen har måtte kjøpt ny stol til 2,5åring fordi Sirona ble for liten.
Vi måtte kjøpe ny stol til ungen på 2,5år, nettopp fordi Sirona ble for liten. Kjøpte axkid one 3, satser på at den passer resten av tiden ungen skal bruke bakovervendt bilstol :D

Kikket på den på nett nå. Ser ut som den stangen som skal ned i dørken på bilen ikke skrår så mye utover. Har funnet mål og målt. Den kan passe i vår bil i midten bak. Genial stol til en veldig bra pris.
Har ikke montert den i bilen enda så vet ikke hvor mye den skrår utover, men oppfatter også at den går ganske rett ned. Men veldig praktisk at man kan ha den så lenge, den klarer sikkert ikke passe alle behov og være like praktisk ved alle aldre men da er jo det et bevist valg man gjør med en slik stol :happy:

Har dere kjøpt bilstol? Hvilken og hvorfor?

Vil ha en trygg bilstol med rotasjon. Vi har bugaboo fox 5 til vogn, så antar ingen passer direkte uten adapter. Stort pluss hvis den kan legges bak, slik at baby kan være litt lengre i stolen når vi klikker den på vogna.
Hadde vært supert hvis basen kan brukes videre til neste stol, bilstoler er jo svindyrt :bag:

Tips? :shy:
Vi har kjøpt Cybex Cloud T. Jeg syns «alle» anbefaler den og likte det jeg leste når jeg gjorde research. Planen er å selge den + basen når den er for liten, slik at neste stol blir Axkid One eller Minikid. Storebrødre har hatt Axkid One fra de var 10 mnd og passer den fortsatt (de er 4,5 år). One vil trolig passe frem til skolestart. Alle mine venner som bruker base ved stol nr.2, må kjøpe enda en bakovervendt i 4-års alder - så det kan være noe å tenke på.

Har ikke montert den i bilen enda så vet ikke hvor mye den skrår utover, men oppfatter også at den går ganske rett ned. Men veldig praktisk at man kan ha den så lenge, den klarer sikkert ikke passe alle behov og være like praktisk ved alle aldre men da er jo det et bevist valg man gjør med en slik stol :happy:
Gikk jo ann å sjekke om den passet i bilen vår på maxi-cosi sin nettside. Så da har vi bestilt. Skal bruke den til 2åringen først og babysetet til mini den første tiden. Takk for tips!

Takk så cloud T er den nyeste versjonen?
Sånn jeg har forstått det så har den ene mer ventilerende/pustende stoff enn den andre, også kan vel ikke t legges ned? Så det er vel billig versjonen, mener jeg huske fra jeg kjøpte z2, vet ikke om det har kommet nye etter z2, men den selges vel ennå

Sånn jeg har forstått det så har den ene mer ventilerende/pustende stoff enn den andre, også kan vel ikke t legges ned? Så det er vel billig versjonen, mener jeg huske fra jeg kjøpte z2, vet ikke om det har kommet nye etter z2, men den selges vel ennå
Cloud T kan legges ned, jo. Tror alle som heter Cloud er svindyre - det er ikke de litt rimeligere stolene. Mener den koster godt over 6000 kr med base. T skal være nyeste versjon i Cloud-serien trooor jeg.

Cloud T kan legges ned, jo. Tror alle som heter Cloud er svindyre - det er ikke de litt rimeligere stolene. Mener den koster godt over 6000 kr med base. T skal være nyeste versjon i Cloud-serien trooor jeg.
Ahh, takk for oppklaring:)

Maxi cosi emerald 360S, kjøpte den fordi jeg har hatt maxi cosi tidligere og er fornøyd. Setet er fra nyfødt og opptil 12 år. Men fant den for under 4000kr inkl base, da slipper jeg kostnaden senere med å bytte bilstol.
Den største ulempen med den er at den er mye større og tyngre og man kan ikke bære nyfødt i den og f.eks. sette bilstol på vogna. Men har fått lånt et babysete av ei god venninne så da slipper jeg å vekke baby hver gang jeg trenger å ta baby inn og ut av bilen.
Vil denne stolen kunne brukes helt til barnet er 12 år? Vet at det sies at bilstoler går ut på dato?

Vil denne stolen kunne brukes helt til barnet er 12 år? Vet at det sies at bilstoler går ut på dato?
Ja. Men man kan jo se selv etter slitasje. Ikke sånn at de automatisk blir "gamle" etter 5år f.eks.

Back
Topp