Bilstol

Mammatilsnart22025

Flørter med forumet
Trenger bilstoltips!
Vi skal ned til danmark når baby er ca 3 mnd (etter de første vaksinene), så vi trenger en god bilstol som kan legges ned ryggen litt på, da det er 12 timer i bil med ren kjøring.

Helst ikke så enormt dyre takk :joyful:

Vi har Cybex Cloud Z2 og har vært veldig fornøyd med den.
Men vær obs på at man ikke skal kjøre med ryggen lagt ned på bilstolen! Det skal være 30° (maks 45°) helling. Legger man ned setet, og det skjer en kollisjon, så kan det gi uheldig trykk på nakken til baby.
Ta heller pauser på veien ☺️

Jeg har lest meg opp på besafe beyond, den virker veldig bra! Kan justere setet så baby ligger flatt. Fått veldig gode testscore

Er jo så klart litt smak og behag hva slags behov man har. For meg har det vært viktig å kunne sette bilstolen på vogna, og å kunne ta bilstolen inn med baby oppi :) Det går ikke med BeSafe Beyond.

Er jo så klart litt smak og behag hva slags behov man har. For meg har det vært viktig å kunne sette bilstolen på vogna, og å kunne ta bilstolen inn med baby oppi :) Det går ikke med BeSafe Beyond.
Babystolen til Beyond kan man, bare ikke den neste stolen som varer i årevis, men det er vel standard for det som ikke er babystol

Åja, husket ikke at den fantes i babystol også :smiley-ashamed004
Det er vel Beyond som erstatter Modular, som vi har, så nå er jeg litt snurt, for jeg vil jo heller ha den nye forbedrede :hilarious: Men det blir nok heller at vi kjøper Stretch eller noe når 23-barnet vokser ut av stolen, og når enn vi får en ny baby får hen Modular stolene. Driter jo ikke penger :p

Vi har Cybex Cloud Z2 og har vært veldig fornøyd med den.
Men vær obs på at man ikke skal kjøre med ryggen lagt ned på bilstolen! Det skal være 30° (maks 45°) helling. Legger man ned setet, og det skjer en kollisjon, så kan det gi uheldig trykk på nakken til baby.
Ta heller pauser på veien ☺️
40-45 grader for babyer :happy:

Det er vel Beyond som erstatter Modular, som vi har, så nå er jeg litt snurt, for jeg vil jo heller ha den nye forbedrede :hilarious: Men det blir nok heller at vi kjøper Stretch eller noe når 23-barnet vokser ut av stolen, og når enn vi får en ny baby får hen Modular stolene. Driter jo ikke penger :p
Ser den! :hilarious: De Beyond-stolene er ikke akkurat billige :rolleyes: Åh, bruker 23-barnet ditt fortsatt babystolen? Trodde den bare holdt frem til 12 mnd? Vi byttet fra Cybex Cloud Z2 til BeSafe Stretch da 23-barnet var 9 mnd, fordi han virket ukomfortabel i babystolen, selv om den stolen faktisk egentlig skal holde frem til 2 år/87 cm :p

Vi sto mellom Beyond og Stretch da vi skulle ha ny småbarnstol i sommer, og det jeg ikke likte med Beyond var at den virket så slarkete i basen, og at den ikke holder like lenge som produsenten påstår. Den er kortere i ryggen enn Stretch’en, så flere mener den ikke holder hele bakovervendt-perioden.. Men virker praktisk med roterende stol da - det likte jeg med babystolen vi hadde også

Vi har Cybex Cloud Z2 til september 23 jenta, og hun bruker den enda :) Var kjekk å ploppe på vogna (med adaptere) og legge ned ryggen hvis vi bare hadde et ærend. Den holder til 13 kg / 86 cm - det som inntreffer først. Jentungen er rett under 11 kg og sikkert rundt 76-77 cm, så vi har fortsatt litt bruk igjen :p Tenker å bruke den til juni babyen.

Vi vurderer den komplette pakken til Britax Smile 5Z, noen som har erfaring med den stolen? Er første barnet vårt, virkelig mye å sette seg inn i! Vi ønsker en stol som selvfølgelig er veldig trygg og av god kvalitet, samtidig som den kan settes rett på vogn. Attpåtil har vi en veldig liten bil, så selve vognen kan ikke være for stor.

Ser den! :hilarious: De Beyond-stolene er ikke akkurat billige :rolleyes: Åh, bruker 23-barnet ditt fortsatt babystolen? Trodde den bare holdt frem til 12 mnd? Vi byttet fra Cybex Cloud Z2 til BeSafe Stretch da 23-barnet var 9 mnd, fordi han virket ukomfortabel i babystolen, selv om den stolen faktisk egentlig skal holde frem til 2 år/87 cm :p

Vi sto mellom Beyond og Stretch da vi skulle ha ny småbarnstol i sommer, og det jeg ikke likte med Beyond var at den virket så slarkete i basen, og at den ikke holder like lenge som produsenten påstår. Den er kortere i ryggen enn Stretch’en, så flere mener den ikke holder hele bakovervendt-perioden.. Men virker praktisk med roterende stol da - det likte jeg med babystolen vi hadde også
Nei, vi byttet til Modular toddlerstolen v 13 mnd, min er litt liten, fortsatt ikke 10 kg :p Så jeg tror hun kommer til å bruke alle stoler litt lenger enn produsenten sier :hilarious:

Vi har hatt gode bilturer med Cybex cloud z2 som flere her. Førstefødte bytter nå straks til Axkid minikid 4 så arver junibaby cybexen.

Og husk at i den alderen der bør dere ha pauser hver andre time uansett, så beregn god tid.

Vi vurderer den komplette pakken til Britax Smile 5Z, noen som har erfaring med den stolen? Er første barnet vårt, virkelig mye å sette seg inn i! Vi ønsker en stol som selvfølgelig er veldig trygg og av god kvalitet, samtidig som den kan settes rett på vogn. Attpåtil har vi en veldig liten bil, så selve vognen kan ikke være for stor.
Vi kjøpte komplett pakke fra Britax med vognpakke, bilstol og base til første. Veldig fornøyd med babystolen BabySafe 5Z :)

Ikke like fornøyd med stol nr 2; Britax Dualfix iSize.

Back
Topp