Bilstol

Nervøsfrøken95

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Jeg begynner å bli litt småstressa med å få på plass bilstol :smiley-ashamed004 Var innom butikk i dag som hadde noen bilstol-merker, og fikk en gjennomgang av dem. Men jeg blir ikke klok på hvilken jeg skal velge:schocked028 Jeg spurte også hun i butikken ang. helning (som jeg har lest om andre plasser), men hun sa at bilstolene der passet i alle biler. Stolene jeg fikk sett på er maxi-cosi, britax og en til jeg ikke husker.

Har lyst på en bilstol med base, som kan roteres. Så er det jo også en fordel at samme base kan brukes til neste bilstol når baby vokser ut av den minste.

Hvilken stol har andre gått for? Det er jo også stor variasjon i pris, ønsker ikke å bli økonomisk ruinert pga bilstol heller:smiley-ashamed004

Jeg begynner å bli litt småstressa med å få på plass bilstol :smiley-ashamed004 Var innom butikk i dag som hadde noen bilstol-merker, og fikk en gjennomgang av dem. Men jeg blir ikke klok på hvilken jeg skal velge:schocked028 Jeg spurte også hun i butikken ang. helning (som jeg har lest om andre plasser), men hun sa at bilstolene der passet i alle biler. Stolene jeg fikk sett på er maxi-cosi, britax og en til jeg ikke husker.

Har lyst på en bilstol med base, som kan roteres. Så er det jo også en fordel at samme base kan brukes til neste bilstol når baby vokser ut av den minste.

Hvilken stol har andre gått for? Det er jo også stor variasjon i pris, ønsker ikke å bli økonomisk ruinert pga bilstol heller:smiley-ashamed004
Vi har gått for Cybex T-cloud med base, den ble anbefalt til vår bil. Der kan både babysetet og neste setet roteres, og babysetet kan legges i liggestilling.
Føles vanvittig ut å bruke sånne summer på bilstol, menmen.. Fikk hvert fall 15 % prosent i fysisk butikk på stol og basen, mulig det er fordi vi kjøpte blant annet vogn samtidig.
Jeg spurte om det var mulig å få noe rabatter, og da la de inn litt ulike prosenter på det vi kjøpte.

Vi har Besafe izi go modular x1 med tilhørende base etter forrige barn. Anbefaler virkelig å prøve bilstolen i bilen for å sjekke at den får ca. 45 graders helling i bilen. Anbefaler også bilstolgruppa på facebook for nyttig informasjon.

Å, det provoserer meg når bilstolselgere kommer med uriktige og dermed farlige råd om bilsikring! Jo, babystolen skal ha (40-)45 grader helling og siden bilene er veldig forskjellige (noen har rette seter, andre bratte seter), sier det seg selv at ikke alle stoler kan passe i alle biler.

Tusen takk for gode tips! Tok ikke alt hun sa for god fisk, hu virket litt «ny» i jobben kanskje:smiley-ashamed004 Skal lese meg opp på linkene, og få prøvd noen bilstoler i bilen:love7

Anbefaler også selvfølgelig å prøve i bilen. Vi hadde Besafe izi go modular x1 med første, og har x2 nå (solgte forrige pga plassmangel).

Også kan det kanskje være greit å tenke ekstra godt over hvorfor man ønsker rotasjon, siden disse gjerne koster mer. Tenkte først også at jeg ville ha det, men kan ikke si at jeg savnet det.

Slenger meg på den forrige her, mtp roterbart sete. Venter barn nummer tre nå og har ikke hatt noe roterbart sete til de to andre. Aldri savna det her heller. Vet ikke prisforskjeller her, men jeg hadde ikke villet betale flere tusen ekstra bare for det :)

Vi venter og nr 3, og har ikke hatt roterbart sete, mulig det blir en endring på det nå. Vi må ha ny bil, og en av ungene må sitte i midten. Dersom det blir eldste, så kan et roterbart sete på den ene siden være fornuftig sånn at han kommer lettere inn, men utenom det har vi skjelden tenkt at det er et savn.

Vi ønsker roterbart på grunn av at vi har relativt lav bil. Hadde det ikke med førstemann. Fantes vel heller ikke roterbare babystoler på markedet da, bare for stol nr to. Og det er kanskje spesielt når vi bytter til stol nummer to jeg tenker det er mest praktisk.

Har besafe easy go modular X1. Veldig fornøyd med den. Heller aldri hatt roterende sete, venter nr 4 og ikke følt behov så langt.

Vi har kjøpt Cybex cloud Z2. Valgte den fordi det var tilbud og det ikke var noen forskjeller på selve stolen annet enn i trekket mellom Z2 og T. Det er en av de tryggeste stolene på markedet, den har en base, den kan roteres og det kommer stoler nr2 som passer på samme base, men vi skal bytte til besafe stretch etter denne er vokst ut av. En av de tingene jeg liker best med stolen er at den kan strekkes ut når man tar den ut av bilen. Mange bruker jo bilstol på vogn og sånt, og da kan man føle seg trygg at babyen får den pausen den trenger ifht å holde luftveiene åpne. Det finnes noen flere stoler med den muligheten nå har jeg fått med meg, men cybex sin beholder vinnerplassen ifht sikkerhet.

Back
Topp