Bilstol?

Smollan

Blir kjent med forumet
Septemberlykke 2021
Har dere kjøpt/bestemt dere for bilstol enda? Vi har sett på Cybex Platinum Cloud i-size fordi jeg er veldig fan av at du har mulighet for full liggestilling utenfor bilen rent ergonomisk sett, men ser jo at BeSafe iZi Go Modular X1 gjorde det best i NAF sin test og den «alle» skal ha. Hva veltlegger dere når dere ser på bilstol?
 
Vi har Besafe izi go fra før av, til storebror i 2019. Da valgte vi pga av at den kommer godt ut i tester ift trygghet, samtidig som den er rimelig i pris.

Babybilstolen brukes bare en begrenset periode (vi bytter til neste str da storebror var ca. 8-9 mnd), så vi ville ikke bruke mange tusen på en stol som skal brukes så kort.

Veldig fornøyd med stolen. Putene man bygger opp med når baby er veldig liten fungerer godt, og selene er gode. Liker også solskjermen godt!
 
Ville nok valgt besafe izi go, men det blir ikke plass i baksete. Ønsker å ha femåring bakovervendt en stund til, så trenger en stol som passer bak sammen med en maxway og en eller annen britax beltestol.
 
Sniker: vi har cybex cloud z, og synes den er helt super. Må si at vi hr brukt den liggeposisjonen ca 2 gang på 6mnd... Kommer til å kjøpe sirona som neste når hun vokser ut av clouden.
 
Sniker: vi har cybex cloud z, og synes den er helt super. Må si at vi hr brukt den liggeposisjonen ca 2 gang på 6mnd... Kommer til å kjøpe sirona som neste når hun vokser ut av clouden.
Kan jeg spørre hvorfor liggefunksjonen har vært så lite i bruk? Vi hadde i utgangspunktet tenkt å koble den på et understell, og så for oss at da ville denne funksjonen være gull.
 
Kan jeg spørre hvorfor liggefunksjonen har vært så lite i bruk? Vi hadde i utgangspunktet tenkt å koble den på et understell, og så for oss at da ville denne funksjonen være gull.

Den er litt «keitete» - jeg synes den er vanskelig å få «opp» i stilling igjen. Men øving gjør nok mester. Mest av alt pga corona som har gjort at jeg bruker bilstolen minimalt på understellet - og når jeg gjør det så glemmer jeg funksjonen og surrer rundt i normal posisjon :p Men er veldig fornøyd ellers, de er jo alle like tung og det er det eneste jeg synes er dumt (at de er så tunge). Kan ikke løfte henne i den mer.
 
Vi har besafe izi go etter storebror i 2019, liker den veldig godt. Hadde maxicosi tidligere, men den kalesjen på den er så ustabil, åsså synes jeg at selene er enklere å feste på besafe:p Er egentlig bare flaks at vi fortsatt har den, la den ut for salg da vi ikke skulle ha flere barn, og den dagen noen skulle komme å kjøpe den fikk jeg positiv test:p
 
Jeg velger ut i fra NAF test, pris og utseende betyr ingenting for meg i valg av bilstol. Sittekomfort betyr selvfølgelig noe foruten sikkerheten.
 
Vi skal ha maxi cosi coral. Jeg har leddgikt og ofte vonde hender og en avstivet albue. Denne bilstolen har en skulderstropp på som kan avlaste armene mine og det går å klikke utav innlegget og bære babyen kun i den.
 
Jeg har cybex cloud z, har hatt Maxi cosi og besafe før men er mye mer fornøyd med denne. I vår bil ble de andre basene stående mer på skrå så hodet til barnet ofte falt ned på brystet når han ble noen mnd. Det skjer ikke med cloud z, synes også det er så godt å kunne snu bilstolen på basen når jeg setter den inn og tar den ut. I tillegg er jeg veldig fornøyd med liggestillingen når jeg bruker bilstolen på vogn. Selene justeres av seg selv når man legger den ned og opp så trenger ikke å løsne og risikere å vekke barnet. Den bilstolen var høyere i test et annet år vet jeg men jeg tror marginene på de testene er så minimale, alle er godkjent og gode stoler når de selges i Norge tenker jeg.
 
Vi har ikke bestemt oss, egentlig heller jeg mot maxi cosi men også åpen for britax og cybex. Besafe hadde vi til førstemann men det var så vannvittig tungt... Lånte maxi cosi på ferie og var mye mer fornøyd. Tenker vi kommer til å bruke noen mnd på å bestemme oss, det er det eneste som ikke er på plass :p
 
Første gangen hadde vi rømer bilsete, andre gangen maxicosi, denne gangen kjøpte jeg bilsete av ei venninne som hadde cybex z cloud. Må si jeg er mest fornøyd med cybex setet. Mye pga kalesjen som forsvinner og er en del av setet og ikke bare et tynt stoff som faller av hele tia. Og fint at alle 3 barna får cybex sete i bilen:D
 
Vi fikk baby nå i mars og er veldig fornøyd med cloud z! Liggefunksjonen bruker vi ofte når vi først bruker bilstolen. F.eks på lengre handletur, eller når baby sovner i bilstolen og vi skal inn; i stedet for å vekke baby bretter vi ut bilstolen så baby kan få sove til hen våkner selv :)
Synes alle funksjoner er enkle å bruke når man først har lært de.
Finn ut hva som er viktig for dere og velg deretter. Som flere sier her, bilstolene som selges i Norge er godkjente, og velger du et kjent merke er de gode! I neste test kan et annet sete komme på 1. plass, fordi de har fokus på ulike ting. Lykke til!:)
 
Har dere kjøpt/bestemt dere for bilstol enda? Vi har sett på Cybex Platinum Cloud i-size fordi jeg er veldig fan av at du har mulighet for full liggestilling utenfor bilen rent ergonomisk sett, men ser jo at BeSafe iZi Go Modular X1 gjorde det best i NAF sin test og den «alle» skal ha. Hva veltlegger dere når dere ser på bilstol?
Vi har kjøpt Maxi Cosi Pebble Pro I Size. Viktigst for meg er at den passer fint i bilen og får riktig helning. Vi har aldri hatt bilstoleb på vognen med første, så liggestilling er ikke noe vi trenger.
 
Back
Topp