Bilstol

i-Size basen vår piper når noe ikke er rett... Høyt og skrikende :p
Til info så kan alt være riktig montert og ingen ulyder på basen, men allikevel kan hellingen på bilstolen være feil fordi stolen ikke passer til bilen :) regner med du har sjekket allerede, men ment som informasjon til dem som leser.
 
Hvordan finner man en stol+base som passer på en prikk 45 grader??? Jeg kjenner jeg blir irritert og frustrert over hele bilstolopplegget.. Tror vi går for Cybex Z «serien», da det var den som passet mest (42-43 grader).. viser det seg å være feilmåling får vi bare bruke setet uten basen da :shifty:
 
Hvordan finner man en stol+base som passer på en prikk 45 grader??? Jeg kjenner jeg blir irritert og frustrert over hele bilstolopplegget.. Tror vi går for Cybex Z «serien», da det var den som passet mest (42-43 grader).. viser det seg å være feilmåling får vi bare bruke setet uten basen da :shifty:
40-45 grader er innafor :) ikke over og ikke under :) så da passer cybex z hos dere :)
 
Der hvor skulderselene kommer ut, med Clinometer på android eller «måleverktøy» på iphone. Bruker telefonen som et «vater» :) sjekk her;
https://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html
Den hadde selvfølgelig feil helling :sorry: selv om den står oppført i bilens brukerveiledning. Så jeg selger den og kjøper ny stol.
Er det riktig at man kan justere helling med Britax babysafe-basen? Jeg har Britax vogn, og det er jo et stort pluss at den kan klikkes på understellet til vognen.
Skal selvfølgelig prøve i butikk, men vil være litt forberedt.
 
Den listen stemmer ikke helt, da det står at basen vi prøvde i bilen vår skal passe i bilen.. Men når vi prøvde så fikk vi ikke rett helling :(
Samme skjedde her, så jeg må selge videre setet jeg kjøpte av min kusine. Kjøpte det fordi det sto oppført i bilens brukerveiledning...! Men fikk feil helling uansett om jeg festet med isofix eller belter.
 
Den hadde selvfølgelig feil helling :sorry: selv om den står oppført i bilens brukerveiledning. Så jeg selger den og kjøper ny stol.
Er det riktig at man kan justere helling med Britax babysafe-basen? Jeg har Britax vogn, og det er jo et stort pluss at den kan klikkes på understellet til vognen.
Skal selvfølgelig prøve i butikk, men vil være litt forberedt.
Britax flex basen til babysafe kan justere hellingen på basen ja :)
 
Den hadde selvfølgelig feil helling :sorry: selv om den står oppført i bilens brukerveiledning. Så jeg selger den og kjøper ny stol.
Er det riktig at man kan justere helling med Britax babysafe-basen? Jeg har Britax vogn, og det er jo et stort pluss at den kan klikkes på understellet til vognen.
Skal selvfølgelig prøve i butikk, men vil være litt forberedt.
Det skal være en av Britax basene man kan justere på, husker ikke hvilken men tror det var babysafe :p men skal jo stå i beskrivelsen? Jeg så på den, men finner dessverre ikke adapter til vogna så ds blir det utaktuelt.. kjipt :shifty:
 
Selve basen skal stå og hvile nede på setet, man skal ikke stille hellingen på basen ved å justere støttebenet. Uansett om selve basen passer i bilen, så må selve bilstolen også prøves i bilen og hellingen må måles. Man kan heller ikke si at et merke bilstol passer i alle biler av et merke bil. Man kan til og med ikke si at en bilstol passer i «golf 2015 modell» fordi det er ulike setetyper å velge til samme bil.
Ok. Uansett så passer den i vår Toyota avensis, Honda Civic, og Kia Soul :) den er enkel å montere og kan ikke stå feil da går det en haug med alarmer. Tipser bare om et sete som er svært anvendelig i flere biler. Hadde samme merke til barn for 11 år siden. Virkelig fornøyd med maxi cosi:) regner med folk har med seg bilen til butikken de kjøper sete i, så er jo bare å prøve å se.
Og så når vi justerer beinet på basen slik at den ikke piper, da ligger basen på setet og støttebenet står i riktig vinkel ned på gulvet. Ergo vil den justere seg etter hellingen på setet. Uansett, reis til butikken og prøv sett i bilen:)
 
Ok. Uansett så passer den i vår Toyota avensis, Honda Civic, og Kia Soul :) den er enkel å montere og kan ikke stå feil da går det en haug med alarmer. Tipser bare om et sete som er svært anvendelig i flere biler. Hadde samme merke til barn for 11 år siden. Virkelig fornøyd med maxi cosi:) regner med folk har med seg bilen til butikken de kjøper sete i, så er jo bare å prøve å se.
Og så når vi justerer beinet på basen slik at den ikke piper, da ligger basen på setet og støttebenet står i riktig vinkel ned på gulvet. Ergo vil den justere seg etter hellingen på setet. Uansett, reis til butikken og prøv sett i bilen:)
Man justerer jo selve basen etter helling på setet i bilen såklart, men det vil ikke bety at du får justert til rett helling på babystolen :happy: Så lenge dybden/helling på setene bak i bilene er relativ lik vil det jo ikke være noe problem å bruke samme stol og base i forskjellige biler :D
 
Det skal være en av Britax basene man kan justere på, husker ikke hvilken men tror det var babysafe :p men skal jo stå i beskrivelsen? Jeg så på den, men finner dessverre ikke adapter til vogna så ds blir det utaktuelt.. kjipt :shifty:
Det er babysafe2 flex basen, eller noe sånt :hilarious: de har så lange rare navn.

Hvilken vogn har du?
 
Det er babysafe2 flex basen, eller noe sånt :hilarious: de har så lange rare navn.

Hvilken vogn har du?
Bugaboo fox. Det finnes adapter til Britax, men på spesifikasjoner på adapteret står ikke den modellen :facepalm:
 
Bugaboo fox. Det finnes adapter til Britax, men på spesifikasjoner på adapteret står ikke den modellen :facepalm:
Er det ikke denne da? Jeg mener alle Britax-stiler er like i den delen som skal ned i adapteren, synes jeg leste det en plass:)

https://www.sprell.no/produkt/bugaboo-buffalo-fox-adapter-til-britax-römer

Jeg har hatt problemer med å finne adapter til maxi cosi som går på Britax smile 3. Ingen som har det inne! Men nå utgår jo den stolen da, men mindre jeg bruker den uten base:arghh:
 
Er det dumt å kjøpe en pakke med stol nr 2 allerede nå? Tenker på dette https://www.babycare.no/bilstol/bab...g-sirona-z-stardust-deep-black-2019-2020.html
Det vil jo være penger spart når den tid kommer at vi må ha stol nr 2, og er ganske sikker på at vi kommer til å forholde oss til Cybex z serien til stolbytte. Hvis ikke blir vi uansett å kjøpe stol uten base :facepalm:
Eneste er at den stolen mest sannsynlig ikke passer ut perioden. Og at man ikke vet hvor stor plass den tar i den aktuelle bilen:) stolene bygger på forskjellige måter, husker vi strevde fælt sist med å finne en stol som stjal minst mulig plass bak fører:facepalm:
 
Er det ikke denne da? Jeg mener alle Britax-stiler er like i den delen som skal ned i adapteren, synes jeg leste det en plass:)

https://www.sprell.no/produkt/bugaboo-buffalo-fox-adapter-til-britax-römer

Jeg har hatt problemer med å finne adapter til maxi cosi som går på Britax smile 3. Ingen som har det inne! Men nå utgår jo den stolen da, men mindre jeg bruker den uten base:arghh:
Okei seriøst, jeg sjekket senest igår og irriterte meg over at den ikke passet til den stolen... hahaha :hilarious::hilarious: (gravidhjerne har slått inn for fult)
Men vet du om det finnes stol nr 2 til den basen? Klarte ikke finne igår, men jeg er jo udugelig til å lete tydelig vis
 
Eneste er at den stolen mest sannsynlig ikke passer ut perioden. Og at man ikke vet hvor stor plass den tar i den aktuelle bilen:) stolene bygger på forskjellige måter, husker vi strevde fælt sist med å finne en stol som stjal minst mulig plass bak fører:facepalm:
Det regner vi med, men da vil vi uansett gå til innkjøp av stol uten base :) Synes det er kjekt at man kan snu stolen for å slippe å stå halvveis inn i bilen for å sette inn ungen :facepalm:
Vi har en liten bil (eller liten plass mellom setene forran og bak), så bak fører vil det uansett ikke være plass til bilstol :hilarious:
 
Okei seriøst, jeg sjekket senest igår og irriterte meg over at den ikke passet til den stolen... hahaha :hilarious::hilarious: (gravidhjerne har slått inn for fult)
Men vet du om det finnes stol nr 2 til den basen? Klarte ikke finne igår, men jeg er jo udugelig til å lete tydelig vis
Jeg tror ikke det er denne, men er ikke sikker! Men mener p ha lest at Britax også har en base som kan brukes til flere stoler? Kan hende jeg tar feil:bag:
 
Det regner vi med, men da vil vi uansett gå til innkjøp av stol uten base :) Synes det er kjekt at man kan snu stolen for å slippe å stå halvveis inn i bilen for å sette inn ungen :facepalm:
Vi har en liten bil (eller liten plass mellom setene forran og bak), så bak fører vil det uansett ikke være plass til bilstol :hilarious:
Vi har også litt knapt med plass (Model 3), så håper å kunne beltemontere en stol i midten slik at vi får best mulig plass til de andre to på hver sin side☺️ Blir trangt hvis hun eldste må sitte i midten:p ser ut som hun må det i babystol-perioden, men det får bare gå. Basen blir jo montert helt inntil seteryggen, men stol nummer to kan man jo montere lenger ut på sete for å blant annet lage plass til bena.
 
Back
Topp