Der hvor skulderselene kommer ut, med Clinometer på android eller «måleverktøy» på iphone. Bruker telefonen som et «vater»Hvordan sjekker dere helling? Er det en app for det?![]()
https://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Der hvor skulderselene kommer ut, med Clinometer på android eller «måleverktøy» på iphone. Bruker telefonen som et «vater»Hvordan sjekker dere helling? Er det en app for det?![]()
Til info så kan alt være riktig montert og ingen ulyder på basen, men allikevel kan hellingen på bilstolen være feil fordi stolen ikke passer til bileni-Size basen vår piper når noe ikke er rett... Høyt og skrikende![]()
Fikk beskjed i butikk idag at vi måtte legge noe langt i setet og så sette vateren på den.. men det sa hun ikke før etter vi allerede hadde vært flere etasjer ned og kommet opp igjenDer hvor skulderselene kommer ut, med Clinometer på android eller «måleverktøy» på iphone. Bruker telefonen som et «vater»sjekk her;

40-45 grader er innaforHvordan finner man en stol+base som passer på en prikk 45 grader??? Jeg kjenner jeg blir irritert og frustrert over hele bilstolopplegget.. Tror vi går for Cybex Z «serien», da det var den som passet mest (42-43 grader).. viser det seg å være feilmåling får vi bare bruke setet uten basen da![]()
Den hadde selvfølgelig feil hellingDer hvor skulderselene kommer ut, med Clinometer på android eller «måleverktøy» på iphone. Bruker telefonen som et «vater»sjekk her;
selv om den står oppført i bilens brukerveiledning. Så jeg selger den og kjøper ny stol. Samme skjedde her, så jeg må selge videre setet jeg kjøpte av min kusine. Kjøpte det fordi det sto oppført i bilens brukerveiledning...! Men fikk feil helling uansett om jeg festet med isofix eller belter.Den listen stemmer ikke helt, da det står at basen vi prøvde i bilen vår skal passe i bilen.. Men når vi prøvde så fikk vi ikke rett helling![]()
Britax flex basen til babysafe kan justere hellingen på basen jaDen hadde selvfølgelig feil hellingselv om den står oppført i bilens brukerveiledning. Så jeg selger den og kjøper ny stol.
Er det riktig at man kan justere helling med Britax babysafe-basen? Jeg har Britax vogn, og det er jo et stort pluss at den kan klikkes på understellet til vognen.
Skal selvfølgelig prøve i butikk, men vil være litt forberedt.
Det skal være en av Britax basene man kan justere på, husker ikke hvilken men tror det var babysafeDen hadde selvfølgelig feil hellingselv om den står oppført i bilens brukerveiledning. Så jeg selger den og kjøper ny stol.
Er det riktig at man kan justere helling med Britax babysafe-basen? Jeg har Britax vogn, og det er jo et stort pluss at den kan klikkes på understellet til vognen.
Skal selvfølgelig prøve i butikk, men vil være litt forberedt.

Ok. Uansett så passer den i vår Toyota avensis, Honda Civic, og Kia SoulSelve basen skal stå og hvile nede på setet, man skal ikke stille hellingen på basen ved å justere støttebenet. Uansett om selve basen passer i bilen, så må selve bilstolen også prøves i bilen og hellingen må måles. Man kan heller ikke si at et merke bilstol passer i alle biler av et merke bil. Man kan til og med ikke si at en bilstol passer i «golf 2015 modell» fordi det er ulike setetyper å velge til samme bil.
Man justerer jo selve basen etter helling på setet i bilen såklart, men det vil ikke bety at du får justert til rett helling på babystolenOk. Uansett så passer den i vår Toyota avensis, Honda Civic, og Kia Soulden er enkel å montere og kan ikke stå feil da går det en haug med alarmer. Tipser bare om et sete som er svært anvendelig i flere biler. Hadde samme merke til barn for 11 år siden. Virkelig fornøyd med maxi cosi
regner med folk har med seg bilen til butikken de kjøper sete i, så er jo bare å prøve å se.
Og så når vi justerer beinet på basen slik at den ikke piper, da ligger basen på setet og støttebenet står i riktig vinkel ned på gulvet. Ergo vil den justere seg etter hellingen på setet. Uansett, reis til butikken og prøv sett i bilen![]()
Så lenge dybden/helling på setene bak i bilene er relativ lik vil det jo ikke være noe problem å bruke samme stol og base i forskjellige biler Det er babysafe2 flex basen, eller noe såntDet skal være en av Britax basene man kan justere på, husker ikke hvilken men tror det var babysafemen skal jo stå i beskrivelsen? Jeg så på den, men finner dessverre ikke adapter til vogna så ds blir det utaktuelt.. kjipt
![]()
de har så lange rare navn. Bugaboo fox. Det finnes adapter til Britax, men på spesifikasjoner på adapteret står ikke den modellenDet er babysafe2 flex basen, eller noe såntde har så lange rare navn.
Hvilken vogn har du?

Er det ikke denne da? Jeg mener alle Britax-stiler er like i den delen som skal ned i adapteren, synes jeg leste det en plassBugaboo fox. Det finnes adapter til Britax, men på spesifikasjoner på adapteret står ikke den modellen![]()

Eneste er at den stolen mest sannsynlig ikke passer ut perioden. Og at man ikke vet hvor stor plass den tar i den aktuelle bilenEr det dumt å kjøpe en pakke med stol nr 2 allerede nå? Tenker på dette https://www.babycare.no/bilstol/bab...g-sirona-z-stardust-deep-black-2019-2020.html
Det vil jo være penger spart når den tid kommer at vi må ha stol nr 2, og er ganske sikker på at vi kommer til å forholde oss til Cybex z serien til stolbytte. Hvis ikke blir vi uansett å kjøpe stol uten base![]()

Okei seriøst, jeg sjekket senest igår og irriterte meg over at den ikke passet til den stolen... hahahaEr det ikke denne da? Jeg mener alle Britax-stiler er like i den delen som skal ned i adapteren, synes jeg leste det en plass
https://www.sprell.no/produkt/bugaboo-buffalo-fox-adapter-til-britax-römer
Jeg har hatt problemer med å finne adapter til maxi cosi som går på Britax smile 3. Ingen som har det inne! Men nå utgår jo den stolen da, men mindre jeg bruker den uten base![]()

(gravidhjerne har slått inn for fult)Det regner vi med, men da vil vi uansett gå til innkjøp av stol uten baseEneste er at den stolen mest sannsynlig ikke passer ut perioden. Og at man ikke vet hvor stor plass den tar i den aktuelle bilenstolene bygger på forskjellige måter, husker vi strevde fælt sist med å finne en stol som stjal minst mulig plass bak fører
![]()

Jeg tror ikke det er denne, men er ikke sikker! Men mener p ha lest at Britax også har en base som kan brukes til flere stoler? Kan hende jeg tar feilOkei seriøst, jeg sjekket senest igår og irriterte meg over at den ikke passet til den stolen... hahaha(gravidhjerne har slått inn for fult)
Men vet du om det finnes stol nr 2 til den basen? Klarte ikke finne igår, men jeg er jo udugelig til å lete tydelig vis

Vi har også litt knapt med plass (Model 3), så håper å kunne beltemontere en stol i midten slik at vi får best mulig plass til de andre to på hver sin sideDet regner vi med, men da vil vi uansett gå til innkjøp av stol uten baseSynes det er kjekt at man kan snu stolen for å slippe å stå halvveis inn i bilen for å sette inn ungen
Vi har en liten bil (eller liten plass mellom setene forran og bak), så bak fører vil det uansett ikke være plass til bilstol![]()