Noen som har noe og anbefale? Vi har isofix i begge bilene, skal ha to baser da vi bruker begge bilene like mye
Men er jo et HAV av stoler å velge mellom.. ble absolutt ikke klokere etter vi var innom Barnashus..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Einig med denne! Eg kjøper den igjen til neste ogVi hadde BeSafe iZi Go X1 til førstemann og har kjøpt den igjen til baby i magen. Den passer godt inn i bilen vår med Isofix, er lett å bære, flere puter man kan ta ut etter hvert, lett å regulere beltene for at stolen skal passe best mulig mens baby vokser og solskjermen på stolen er regulerbar. Vi har også adapter som vi bruker på vognen slik at vi kan sette bilstolen på denne. Kan virkelig anbefale det da man slipper å ta ut baby fra stolen og over i vognen for handleture osv. Prisen er heller ikke den verste.![]()
Vi har sett på denne i dag: https://www.babycare.no/bilstol-sir...MfgdNOXcykS3_8ZRml1SR1EYgWLrqhsQaAsr9EALw_wcB Der går basen til denne stolen og babystol så lurte på om vi skulle kjøpe begge i en smekk for å få to baser fra start avEt tips er å tenke på om basen kan brukes til stol nr 2, siden dere tenker å kjøpe 2 baserFeks Maxi-cosi cabriofix sin base kan ikke brukes til andre stoler enn babybilstolen. Kan stolen brukes med bilstoladapter til vognen dere skal ha? Sønnen min veide 8 kg når han var 3 mnd og jeg hadde ikke bilstoladapter. Holdt på å bære meg ihjel! Så til nr 2 fikk jeg låne adaptere og det var veldig praktisk hvis jeg skulle på flere butikker og måtte kjøre imellom
vi skal ha maxi-cosi pebble pro, har vært fornøyd med maxi-cosi tidligere
![]()
Husk at de fleste ikke kjøper basestol som stol nummer to.Et tips er å tenke på om basen kan brukes til stol nr 2, siden dere tenker å kjøpe 2 baserFeks Maxi-cosi cabriofix sin base kan ikke brukes til andre stoler enn babybilstolen. Kan stolen brukes med bilstoladapter til vognen dere skal ha? Sønnen min veide 8 kg når han var 3 mnd og jeg hadde ikke bilstoladapter. Holdt på å bære meg ihjel! Så til nr 2 fikk jeg låne adaptere og det var veldig praktisk hvis jeg skulle på flere butikker og måtte kjøre imellom
vi skal ha maxi-cosi pebble pro, har vært fornøyd med maxi-cosi tidligere
![]()
Ja, det er genialt! Må du ha adapter? Jeg ble så låst av at vi må ha base som kan festes med belte denne gangen,ellers hadde jeg nok gått for britax. Har en britax smile 2 med bare sportsdel, så understellet kan godt ligge fast i bilen.Vi har britax babybilstol fra før. Tenker å bruke det denne gangen også. Kan festes på vogna og det er veldig praktisk.
Ja, det er genialt! Må du ha adapter? Jeg ble så låst av at vi må ha base som kan festes med belte denne gangen,ellers hadde jeg nok gått for britax. Har en britax smile 2 med bare sportsdel, så understellet kan godt ligge fast i bilen.
Takk for utfyllende svar. Var jo et hav av bilstoler å velge mellom.Sjekk Forbrukerrådets liste, der finner du de beste stolene. Det er en del forskjeller , f.eks har maxi cosi 3 punktsele mens Besafe har 5. Begge deler skal være trygt, men personlig opplever jeg 5 som lettere å få godt festa rundt babyen. Har forøvrig kjøpt en bilstol nå der jeg ikke vet om det er 3 eller 5, vi hadde litt få alternativ.
Maxi-cosi cabriofix er en gammel stol, styr unna den. Maxi-cosi pebble er vel oppfølgeren, den tror jeg mange er fornøyd med. Personlig er jeg fan av besafe, mye fordi de et et norsk merke og alltid gjør det godt i tester.
I forhold til sikkerhet er det også viktig at du tester stølen i bilen, og sjekker hvilken helling du får på den. Babystoler skal stå tilbakelent nok til at babyens hode ikke faller ned på brystet (da kan de risikere å ikke å puste), men i forhold til sikkerhet i kollisjon bør setet være så "bratt" som mulig. Isofix er nokså statisk, så man bør sjekke hellingen, helst i begge biler...
Adapter til vogn er konge, vi hadde Stokke og besafe til de to første, helt seriøst verdens mest geniale opplegg. Har kjøpt adapter denne gangen, men ser at det er mer ordning enn å bare sette stolen på, men det må bare gå.
Og ja: tenk gjerne litt på hva dere vil ha som neste stol og, som du får tips om har stadig flere merker muligheten til å bruke samme base på babystol og småbarnsstol. Dette kan bli en dyr løsning, og jeg vet om flere som har valgt litt andre ting og bytta merke f.eks til stol 2. Selv er jeg fornøyd med en som kan svinges, men den har nokså kort brukstid og er dyr..
Det er det veldig mange som jeg vet av som gjør.Husk at de fleste ikke kjøper basestol som stol nummer to.
Vi har den stolen som nummer 2, men den gamle versjonen der stol sitter fast på isofixbasen (cybex Sirona). Veldig fornøyd med den iom at den kan svinges og legges i hvilestilling hvis barnet sovnerVi har sett på denne i dag: https://www.babycare.no/bilstol-sir...MfgdNOXcykS3_8ZRml1SR1EYgWLrqhsQaAsr9EALw_wcB Der går basen til denne stolen og babystol så lurte på om vi skulle kjøpe begge i en smekk for å få to baser fra start avmen er helt fersk på dette så aner virkelig ikke hva som er lurt og ikke i forhold til type stol og pris. Får adapter slik at babystolen passer til vognen vi skal ha ja.
Beltefestet base er da tingen for dere, den kan dere skyve på. Isofixfestene er der isofixfestene er så det får man ikke gjort noe med. Det er ikke så veldig stort utvalg i bilstoler med baser som kan beltefestes, men de finnesPrøver å finne en bra bilstol med relativt smal base slik at våre to tenåringer får plassBlir litt prøving av ulike baser i bil.. hadde maxi-cosi til begge de andre, veldig fornøyd med de da! Nå ser jeg besafe gjør det bra. Hadde dette som større stoler til barna og veldig fornøyd da
Men smal base hadde vært topp.. i disse koronatider blir det nok ikke penger til ny bil dessverre
![]()