Bilstol

Tror ikke du skal la deg forvirre så mye, alle er jo sikre :) Vi kjøpte Maxi Cosi Cabriofix til jenta for to år siden fordi det var tilbud på den da, og jeg synes den er helt tipp topp!
Tror du vil bli fornøyd uansett.
Ja, det er jo det viktigste! Det andre er vel mer fordeler/ulemper for meg. Sikkerheten kommer først :)
 
Det blir en eller annen maxi cosi med isofix. Får låne et nesten nytt sete av en venninne så da slipper vi å kjøpe :)
Tar bare med stolen i butikken så vi får riktig base.. :hilarious:
 
Vi kjøper cybex sirona cloud z:) Den har familiebase slik at vi kan bruke stol nr 2 på samme basen. Den veier 4,8 kg, noe som bare er 400 gram mer enn fks besafe sin izi go modular, så vil ikke akkurat si at den er så mye tyngre enn andre babystoler:happy:
Dessuten har cloud z stor kalesje og kan legges ut i liggestilling når den ikke er i bilen.
 
Vi kjøpte besafe izi go først, men den passet ikke i bilen. Så gikk for en axkid babyfix heller, veldig fornøyd «til tross» billig pris :D
 
Vi kjøper cybex sirona cloud z:) Den har familiebase slik at vi kan bruke stol nr 2 på samme basen. Den veier 4,8 kg, noe som bare er 400 gram mer enn fks besafe sin izi go modular, så vil ikke akkurat si at den er så mye tyngre enn andre babystoler:happy:
Dessuten har cloud z stor kalesje og kan legges ut i liggestilling når den ikke er i bilen.
Vi har kjøpt samme stol:) Prøvde den mot et par andre stoler vi vurderte, og syns ikke det var stor forskjell på vekten. Det var den gode kalesjen og mulighet for liggestilling som avgjorde det for oss.
 
Vi har kjøpt samme stol:) Prøvde den mot et par andre stoler vi vurderte, og syns ikke det var stor forskjell på vekten. Det var den gode kalesjen og mulighet for liggestilling som avgjorde det for oss.
Enig! Det samme som avgjorde for oss, pluss at det virker så deilig å kunne snu stolen mot døren for inn- og utsetting av barnet (da spesielt i stol nr 2) :)
 
Da har vi og kjøpt stol. Det ble maxi-cosy rock med familyfix base :happy:
 
Jeg har så lyst på Emmaljunga vogn, må jeg tenke på en spesiell bilstol da?
De fleste vognmerker har adaptere til bilstoler til alle mulige merker - ikke helt sikker på om dette også gjelder for Emmaljunga, men antar det.. google Emmaljunga og bilstol adapter
 
For eksempel :

BeSafe iZiGO - finnes det ikke kalesje til denne?

Og har ikke Emmaljunga en egen bilstol?
 
For eksempel :

BeSafe iZiGO - finnes det ikke kalesje til denne?

Og har ikke Emmaljunga en egen bilstol?
Jo det finnes kalesje til alle besafe sine stoler.

Emmaljunga hadde, men den gjorde det ikke godt så de sluttet med den.
 
Vi kjøper cybex sirona cloud z:) Den har familiebase slik at vi kan bruke stol nr 2 på samme basen. Den veier 4,8 kg, noe som bare er 400 gram mer enn fks besafe sin izi go modular, så vil ikke akkurat si at den er så mye tyngre enn andre babystoler:happy:
Dessuten har cloud z stor kalesje og kan legges ut i liggestilling når den ikke er i bilen.
Hvor skal dere kjøpe deres?
Jeg har så lyst på en beige eller lys farge.
 
Her gikk vi for BeSafe Izi go modular med adapter til Emmaljunga’n:)
 
Hvor skal dere kjøpe deres?
Jeg har så lyst på en beige eller lys farge.
Kjøper på Barnas Hus i Ålesund:) Den lyseste fargen blir vell manhattan grey tenker jeg, er desverre ikke i beige den stolen:(
 
Vi har en som ikke har isofix. Kjøpte den i 2014, og hadde ikke bil selv - så da tenkte vi det var enklest. Men nå er jeg så usikker på om den er trygg nok...
 
Vi har en som ikke har isofix. Kjøpte den i 2014, og hadde ikke bil selv - så da tenkte vi det var enklest. Men nå er jeg så usikker på om den er trygg nok...
Så lenge den blir montert rett etter anvisning er den trygg.
det er enda mange som bruker bilbelte.
 
Bilstol uten isofix-base er ikke mindre trygt enn med base, så lenge man fester den riktig:happy:
Det er klart mye lettere å ha en stol man bare klikker på basen, enn å måtte beltemontere stolen for hver gang. Evt om man har base som kan beltefestes og så klikke stolen på:happy:
 
Back
Topp