Bilstol

marrengs

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Det meste er på plass til den lille i magen allerede, men vi har ikke bilstol.
Hvilken bilstol skal dere ha, og hvorfor?:cat:

Vi har maxi cosi rock, med isofixbase, og Pearl som stol nr 2 til samme base.
Vi måtte finne noe vi ble enig om at var bra nok, viktig for oss med samme base til sete 2, og prisen betydde også mye. Hadde vi hatt mer penger å bruke hadde det blitt cybex cloud og sirona med 360base, men det var dobbel pris

Her blir de BeSafe.
Har jobbet med dette merket i flere år, så for meg finnes det ingenting annet:oops:

Blir BeSafe her også, har det til guttungen på 4 også. Hadde Cybex til han da han var var baby, fornøyd med den og.

Vi har kjøpt cybex cloud z i-safe. Det vi likte er at den kan legges ut til nesten full liggestilling når setet ikke er festet i bilen, setet kan snus slik at det blir lettere å sette inn ungen(viktigere på neste stol) og den kan festes på vognen vi skal kjøpe.

Her har vi BeSafe til babyen (som vi brukte til førstemann) og Recaro 360 til etter det, den bruker poden på straks 3 år nå. Han blir jo 4 år før lille frøkna fyller ett år, så da tenker jeg han kanskje har vokst ut av den stolen til det :P så vi får se om det kanskje må kjøpes en ny til ham da heller.
Begge stolene har isofix-base :)

Helt ærlig så blir jeg forvirret av alle disse forskjellige at jeg vet ikke.

Det meste er på plass til den lille i magen allerede, men vi har ikke bilstol.
Hvilken bilstol skal dere ha, og hvorfor?:cat:
Jeg er veldig imponert over at det meste er på plass altså! Jeg hadde masse masse i siste liten handling :P

Jeg er veldig imponert over at det meste er på plass altså! Jeg hadde masse masse i siste liten handling :p

Det var ikke meningen, har ikke stresset i det hele tatt med å få noe klart. Men bestemødrene er supergira og plutselig var både vogn, seng, stelleplass og klær klart:hilarious: Så nå er det bare bilstol som gjenstår:smug:

Jeg er helt enig!:bored:
Jeg har fått med meg en bilstol som høres lovende ut og det er den man kan vries, slik at det blir lettere for ryggen min. Forutenom det virker de mer eller mindre like :p

Jeg har fått med meg en bilstol som høres lovende ut og det er den man kan vries, slik at det blir lettere for ryggen min. Forutenom det virker de mer eller mindre like :p

Ser for meg at det er mer praktisk å få snudd stolen når de er ferdig med babystolen. De fleste løfter jo hele stolen av basen så lenge de sitter i babybilstolen.
Så viktigere at stolen er lett å bære, og gjør det greit i tester.
Lurt å lese litt på bilstoltester før man bestemmer seg.
Om man går for en brukt bilstol må man sjekke at den ikke er gått ut på dato. Det gjelder og om man bruker stol man har kjøpt til eldre søsken eventuelt.

Vi har bilstoler fra storesøsknene, en Recaro Privia til ene bilen, og Britax til andre.

Vi skal ha stol som kan vries når vi er ferdig med babystol, for skal jo klare å bære stolen også! Babystolen med vridning er tung, såvidt jeg har lest:bookworm:

Helt ærlig så blir jeg forvirret av alle disse forskjellige at jeg vet ikke.
Tror ikke du skal la deg forvirre så mye, alle er jo sikre :) Vi kjøpte Maxi Cosi Cabriofix til jenta for to år siden fordi det var tilbud på den da, og jeg synes den er helt tipp topp!
Tror du vil bli fornøyd uansett.

Vi skal ha stol som kan vries når vi er ferdig med babystol, for skal jo klare å bære stolen også! Babystolen med vridning er tung, såvidt jeg har lest:bookworm:
Hmm ja, nå har jeg lite peiling på dette. Så det er mulig den er veldig tung. Men for å være helt ærlig har jeg ingen særlige planer om å drasse rundt på bilstolen heller, uten at det nødvendigvis kan planlegges :p må undersøke litt nærmere!

Back
Topp