Bilstol

LilleSpiren2018

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Januarlykke 2020
Jeg har begynt å tenke på hvilken bilstol spiren skal få. Vi må kaste nyfødtstolen som guttungen akkurat har vokst ut av, fordi det er 6 år gammelt (kun brukt fint av to barn).

Hadde maxi cosi pebble + til han. Det eneste jeg ikke liker med maxi cosi er kalesjen :hilarious:
Sjesker veldig på besafe izi go modular pga kalesjen og ergonomisk bærehåndtak. Problemet er bare at vi allerede har kjøpt bilstol nr 2 (kjøpte to denne gangen, en stol til hver bil). Så billigst, praktisk og letteste hadde vært maxi cosi cabriofix.
Må virkelig i tenkeboksen, da jeg er så heldig at alle disse stolene passer i min bil:joyful:

Har du noen planer for bilstol? Hvilken har du valgt, og hvorfor?

Vi bruker babystolen etter storebror, den er jo bare 1 år. Det er maxicosi rock. :)

Vi bruker bilstolene fra første, da har vi valgt de som har kommet best ut i diverse tester, samtidig som at en venninne som er bilstolekspert har guidet oss i riktig retning.

Kommer også til å bruke bilstol etter storebror, har maxi cosi cabriofix og er superfonøyd med den :)

Jeg har begynt å tenke på hvilken bilstol spiren skal få. Vi må kaste nyfødtstolen som guttungen akkurat har vokst ut av, fordi det er 6 år gammelt (kun brukt fint av to barn).

Hadde maxi cosi pebble + til han. Det eneste jeg ikke liker med maxi cosi er kalesjen :hilarious:
Sjesker veldig på besafe izi go modular pga kalesjen og ergonomisk bærehåndtak. Problemet er bare at vi allerede har kjøpt bilstol nr 2 (kjøpte to denne gangen, en stol til hver bil). Så billigst, praktisk og letteste hadde vært maxi cosi cabriofix.
Må virkelig i tenkeboksen, da jeg er så heldig at alle disse stolene passer i min bil:joyful:

Har du noen planer for bilstol? Hvilken har du valgt, og hvorfor?

Er det 6 år som er grensen for en bilstol?:woot: Trodde det var 10år jeg. Da må jeg også ut å kjøpe ny:(

Er det 6 år som er grensen for en bilstol?:woot: Trodde det var 10år jeg. Da må jeg også ut å kjøpe ny:(
På nyfødt sier de 6-7 år, fordi den får mye røffere behandling enn de større stolene. Den taes inn og ut av bil, av og på vogn, blir satt på alle underlag osv. De får noen ekstra dunk. Det er viktig å bytte dem oftere slik at den holder optimalt i en evt kollisjon :happy: dette står ofte på leverandørene sine hjemmesider, trygg trafikk osv. Jeg lærte det på besafe kurs i Sverige, der de tester sine stoler.

På nyfødt sier de 6-7 år, fordi den får mye røffere behandling enn de større stolene. Den taes inn og ut av bil, av og på vogn, blir satt på alle underlag osv. De får noen ekstra dunk. Det er viktig å bytte dem oftere slik at den holder optimalt i en evt kollisjon :happy: dette står ofte på leverandørene sine hjemmesider, trygg trafikk osv. Jeg lærte det på besafe kurs i Sverige, der de tester sine stoler.

Takk for tips! Da skal jeg få sjekket det ut, men tror nok bilstolen vår er 7-8år. Så da blir det vel å skifte, heldivis en stund til januar:)

Vi hadde MaxiCosi CabrioFix til førstemann. Den stolen er solgt videre, men jeg tror vi kjøper samme igjen, for vi var superfornøyd.

Jeg avventet forresten med å kjøpe adaptere til vogna, for det var jeg ikke sikker på om jeg trengte. EN tur fra parkeringshuset til Ahus med bilstolen på armen, så dro jeg rett til Babyshop. :D

Blir å bruke stolen etter første mann. Han fikk ny i går babystolen begynte å bli litt liten. Fordelen med to tette kanskje.
Har maxi cosi pebble pluss :)

Vi har recaro privia fra første og det er en god stol, men anbefaler den ikke. Den har en tendens til å sitte bom fast i basen.

Skal du bruke den fra nyfødt? Med tanke på at du ikke kan ta stolen med deg om jeg husker helt riktig.. Jeg synes det er gørr kjedelig å vente i bilen til babyen våkner:hilarious::hilarious:
Usikker.. Antakelig bruker vi det tulla brukte i starten. Også Britax. Kommer til å ha behov for å være det med oss.

Vi har recaro privia fra første og det er en god stol, men anbefaler den ikke. Den har en tendens til å sitte bom fast i basen.
Du kan smøre med silikon/fett på metallet under stolen og på basen for at det skal gli litt lettere. Bare ett tips hvis ikke dere har gjort det:joyful: støvsuge først:happy:

Kommer til bruke maxi cosi cabriofix etter 2åringen :)

Da min søster fikk barn for 9 år siden kjøpte min mor inn babysetet. Jeg ble da lovet at når det ble min tur, skulle jeg få det samme. Jeg tenkte å ønske meg Britax sitt Baby-safe2 i-Size og samtidig bruke det som en måte å fortelle henne nyheten på :smiley-bounce022

Back
Topp