Bilstol

minoja

Elsker forumet
Jeg vet det er tidlig å tenke på, men ser jo det er noen gode tilbud innimellom på bilstoler. Har dere god erfaring med et merke? Noen som vet av noen som er testet og kommet bra ut?
Jeg vil gjerne ikke blakke meg på utstyr så vil gjerne slå til på tilbud som måtte finnes.
Sist jeg kjøpte bilstol var i 2009 og da uten isofix så tror en del har endret seg siden da.
Og også om noen har erfaring med hvilken bilstol som virker «for liten»? Tenker det bør være nok plass over tid mtp jeg får store barn :p

Vi har besafe modular til første, mest fornøyd med stol 2 i den serien, men lille satt greit i babystolen og da. Men her var eldste heller liten, og har inntrykk av at de passer best til små barn, uten at jeg har så mye erfaring med det :)

Har hatt besafe alle gangene:) fra baby til belte og de sitter veldig godt. MEN babysetet er uhyggelig tungt! Så nå blir det en annen type. Hvilken har jeg ikke bestemt meg for. Har god plass bak i bilen. Har tidligere hatt tre stoler til isofix. To bakover og et fremover beltestol. Men skal undersøke litt og finne ut om noen er lette og gode..

Vi har Maxi cosi etter de to andre, blir å bruke det.

Både maksicosi og besafe er gode stoler. Personlig ville jeg gått for en basestol hvor første og andre stor bruker samme base og er isize sertifisert

Maxi cosi pebble hadde jeg 2 ganger før ,kjempe fornøyd. Hvis jeg hadde valgt også denne gangen, hadde vært pebble med family fix base igjen

Vi hadde BeSafe Izi go med første, veldig fornøyd med den! Hvis vi skal ha Stokke vogn så velger vi nok Stokke versjonen av den så den kan knipses lett på vogna:) Litt usikker enda, det har jo kommet så mye nytt siden sist, så må sjekke litt mer først.

Maxicosi pebble, igjen. Kommer godt ut i sikkerhetstester, lettere enn mange andre stoler og er vel en av di som holder lengst mtp plass til baby.

Prøv i bilen! Det er mitt absolutte beste tips!

Når vi skulle ha bilstol til førstemann, kjøpte vi brukt Besafe av en i familien vår, og trodde alt var i orden. Når vi satt det i bilen rett før vi skulle dra til sykehuset oppdaget vi at setet ikke satt godt nok i bilen vår. Det var veldig slarkete! Så selv om det er isofix er det ikke gitt at setet passer optimalt i alle biler, og hvis det sitter slarkete så spiller det ingen rolle hvor høy score setet har fått i tester ;)

I bilen vår har britax-setene sittet best, og vi har vært veldig fornøyd både med stol nr. 1 og nr. 2 :)

Alltid hatt Maxi Cosi cabriofix, pga kompatibilitet med Bugabooen og av det er lett i vekt, samt at det kan brukes uten basen ved behov.

BeSafe izi go og MaxiCosi :) :)

Maxi cosi var vi fornøyd med!
Kommer ikke til å kjøpe før hvertfall etter uke 12. Men nå tror jeg vi må se hvilke 3 seter som går bak i bilen

Har hatt besafe modular. Likte stol 1 bedre enn 2. 2’er stolen syns jeg er vanskelig å stramme nå som han har blitt større, og vi må bruke beltesamler for at de ikke skal skli av skuldrene. Men vi bytta til stol 2 allerede når han var ca 8mnd for da begynte den å føles litt trang. Har «normal» str baby. Sambo har Cybex sirona (kan brukes fra ganske liten), og jeg ønsker meg også en sånn siden man kan snu setet mot døra. Basen sitter fast i stolen. Men til baby er det jo greit å kunne ta med seg stolen inn, evt klipse på vogna slik vi gjorde :)

Husker ikke hva den heter, men har tenkt p få meg den der som kan vris ut den her gangen. Sleit med bekkenet sist, og forventer det nå og. Så da er det fornuftig sånn ergonomisk sett :p

Har hatt besafe modular. Likte stol 1 bedre enn 2. 2’er stolen syns jeg er vanskelig å stramme nå som han har blitt større, og vi må bruke beltesamler for at de ikke skal skli av skuldrene. Men vi bytta til stol 2 allerede når han var ca 8mnd for da begynte den å føles litt trang. Har «normal» str baby. Sambo har Cybex sirona (kan brukes fra ganske liten), og jeg ønsker meg også en sånn siden man kan snu setet mot døra. Basen sitter fast i stolen. Men til baby er det jo greit å kunne ta med seg stolen inn, evt klipse på vogna slik vi gjorde :)
Vi har besafe modular og har ikke noe problemer med å stramme selene og få dem til å sitte på skuldrene. Frøkna er 95cm nå og 14kg. Må bare løsne de godt før man legger dem på plass og stramme dem rett

Vi har besafe modular og har ikke noe problemer med å stramme selene og få dem til å sitte på skuldrene. Frøkna er 95cm nå og 14kg. Må bare løsne de godt før man legger dem på plass og stramme dem rett

Samme her, må bare løsne og stramme på nytt. Men vi har en liten houdini som hater å sitte i bilsete så snor seg ut av sjøl (gjort det i andre seter å)

Back
Topp