Bilstol

Sniker fra januar.

Kjøpte også Recaro privia og det satte seg fast i basen etter å vært i bruk i 4uker. Så nå blei det maxicosi istedet.
 
Kjøp det som gir riktig helling i bilen deres, det er viktig.
Maxi cosi cabriofix er en smule utdaterte og babyen ligger krøkete i den.
Bli med i gruppen "Bilstoler" på Facebook, og lær alt som trengs å læres om bilsikring. [emoji6]
 
Hvilke krav til bilstoler har dere ?
Bakovervendt til minst 5 år. At den gir riktig helling, gode resultater i sikkerhetstester. (Ikke tulletester som slakter beltefestede stoler.)
Så komfort, så pris.
Brukervennlighet kommer i siste rekke.
 
Maxi cosi, deretter cybex sirona og deretter besafe er veien vi går her på bakovervendt
 
Kjøp det som gir riktig helling i bilen deres, det er viktig.
Maxi cosi cabriofix er en smule utdaterte og babyen ligger krøkete i den.
Bli med i gruppen "Bilstoler" på Facebook, og lær alt som trengs å læres om bilsikring. [emoji6]
På hvilken måte er de utdaterte? Mine har ikke på noen måte lagt krøkete i den:)
 
På hvilken måte er de utdaterte? Mine har ikke på noen måte lagt krøkete i den:)

De er ikke testet eller endret på veldig mange år, og det er nyere modeller som passer mye bedre til barn og bil for mange.
Veldig mange får feil helling, og oksygenopptaket hemmes når barnet ligger for sammenkrøket i stolen.
Dessverre er det mange som ikke vet nok om bilsikring til at det faktorene tas med i beregningen. :/
 
Det lurer jeg også på..?

Her vokste eldste ut av izi plus en god stund før han var 4 år. Vi sverger til minikid [emoji1360]

Hvor lenge varer minikid? Tenker da spesielt på lengde, har en lang og slank gutt. Trodde egentlig det var vanlig å snu de ved 4 år, men forstod at den varer lengre bakovervendt?
 
Hvor lenge varer minikid? Tenker da spesielt på lengde, har en lang og slank gutt. Trodde egentlig det var vanlig å snu de ved 4 år, men forstod at den varer lengre bakovervendt?

125 cm og 25 kg. Bakovervendt er jo 5 ganger sikrere, så det anbefales at de sitter sånn til de fysisk ikke får plass lenger i eks minikid (mulig britax two way varer ennå litt lenger), eller overskrider målene [emoji1360]
 
Hvor lenge varer minikid? Tenker da spesielt på lengde, har en lang og slank gutt. Trodde egentlig det var vanlig å snu de ved 4 år, men forstod at den varer lengre bakovervendt?
Dessverre er det vanlig å snu barna lenge før 4 år, men det er overlegent tryggest å sitte bakover.
Minikid varer til minst 5 år for et gjennomsnittlig barn.
 
Dessverre er det vanlig å snu barna lenge før 4 år, men det er overlegent tryggest å sitte bakover.
Minikid varer til minst 5 år for et gjennomsnittlig barn.

Jeg hadde ikke tenkt å snu før 4 år, men det er det jeg har hørt at er vanlig for da har de vokst ut av setene. Jeg var tenkt å kjøpe det nye besafe med i-size sertifisering til han blir 4 år, men nå ble jeg usikker på om jeg heller skal kjøpe en stol som kan være bakovervendt lenger. Men jeg gjør ikke det hvis det bare er noen mnd han får brukt det før jeg må snu uansett. Han er 3,5 år og bruker 110 i klær. En stund siden jeg har målt han, så jeg vet ikke nøyaktig hvor lang han er.
Må prøve å sette meg mer inn i dette fremover [emoji4]
 
Jeg hadde ikke tenkt å snu før 4 år, men det er det jeg har hørt at er vanlig for da har de vokst ut av setene. Jeg var tenkt å kjøpe det nye besafe med i-size sertifisering til han blir 4 år, men nå ble jeg usikker på om jeg heller skal kjøpe en stol som kan være bakovervendt lenger. Men jeg gjør ikke det hvis det bare er noen mnd han får brukt det før jeg må snu uansett. Han er 3,5 år og bruker 110 i klær. En stund siden jeg har målt han, så jeg vet ikke nøyaktig hvor lang han er.
Må prøve å sette meg mer inn i dette fremover [emoji4]

Han kan mest sannsynlig bruke riktig stol i flere år til. :)
Bli med i gruppen "Bilstoler" på Facebook, der sitter det folk som kan MYE om dette. :)
 
Back
Topp