Bilstol

Oktoberspire2017

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Er det noen som har tips/erfaringer når det gjelder bilstol? Ser at Barnas Hus har kampanjer på bilstoler, men ettersom dette er førstefødte så har jeg 0 erfaring og dermed vanskelig å velge [emoji1]

Vi kjøpte på barnashus ved forrige bilstol kampanje. Da hadde maxicosi cabriofix med base til 1800 ca. Hadde den til storebror også og er kjempefornøyd. Fin i pris både på tilbud og fastpris. Lett og enkel å anvende! Både i basen, på understelle til vogn(trenger da adapter) og lett å bære med seg i hånda :)

Maxicosi cabriofix og besafe izi go er vel nesten helt like mtp bruk, adaptere til vogn og vekt etc. Mener å huske det fra 4,5år siden, men mulig de har endret noe. Og begge gjør det vel bra i tester også. Sammen med mange andre. Vi endte opp med Besafe sist, og skal ha det det nå også.

Du kan lese her https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2016/11/barneseteguiden-1-babystoler.pdf

Bare vær obs på at noen tall i testen kan være eldre enn andre, og hvis ting ikke har vært testet på noen år hadde de muligens fått annen score. Feks test fra 2007 og 2011 hadde ikke fått så jøy score i 2017, sa ei til meg som jobber med barnestoler og det gir jo mening. Samtidig kan jo også stolene ha utviklet seg på disse årene til det bedre. Men jeg tror alle som står der er ok. [emoji4]

Maxicosi cabriofix og besafe izi go er vel nesten helt like mtp bruk, adaptere til vogn og vekt etc. Mener å huske det fra 4,5år siden, men mulig de har endret noe. Og begge gjør det vel bra i tester også. Sammen med mange andre. Vi endte opp med Besafe sist, og skal ha det det nå også.

Du kan lese her https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2016/11/barneseteguiden-1-babystoler.pdf

Bare vær obs på at noen tall i testen kan være eldre enn andre, og hvis ting ikke har vært testet på noen år hadde de muligens fått annen score. Feks test fra 2007 og 2011 hadde ikke fått så jøy score i 2017, sa ei til meg som jobber med barnestoler og det gir jo mening. Samtidig kan jo også stolene ha utviklet seg på disse årene til det bedre. Men jeg tror alle som står der er ok. [emoji4]

Vet du om de er ca like i vekt også? Har hatt besafe og husker det var så tungt å bære så vurderer maxi cosi denne gangen fordi jeg har lest det veier ganske lite.

Vet du om de er ca like i vekt også? Har hatt besafe og husker det var så tungt å bære så vurderer maxi cosi denne gangen fordi jeg har lest det veier ganske lite.

Maxi cosi er vel lettere enn besafe? Nå skal jeg ikke si for sikkert. Men mener å huske dette. Hørt flere klage på besafe som tung å bære, maxicosi sin synes ikke jeg var tung, men bærer du den over lengre tid vil den føles tung pga slitne armer [emoji23]

Maxi cosi er vel lettere enn besafe? Nå skal jeg ikke si for sikkert. Men mener å huske dette. Hørt flere klage på besafe som tung å bære, maxicosi sin synes ikke jeg var tung, men bærer du den over lengre tid vil den føles tung pga slitne armer [emoji23]

Hehe, ja, uansett blr det jo bilstol + baby så lett som en fjær blir det ikke å bære:knegg:
Det er ganske lenge siden vi hadde BeSafe så var usikker på om de fremdeles var tunge. Skal ta meg en tur å kikke på babyutstyr snart, så da kan jeg jo bokstavlig talt veie de litt opp mot hverandre :)

Ergonomien på besafe er 1000 ganger bedre enn maxi cosi, barnet sitter bedre ergonomisk både som nyfødt og når babyen vokser. Besafe izi go er ikke noe tung, men besafe izi sleep e det!

Ergonomien på besafe er 1000 ganger bedre enn maxi cosi, barnet sitter bedre ergonomisk både som nyfødt og når babyen vokser. Besafe izi go er ikke noe tung, men besafe izi sleep e det!

OK. Var izi sleep vi hadde. Godt å vite at izi go ikke er like tungt :)

Vi har Cybex Aton Q etter storesøster, er veldig fornøyd med stolen og kommer til å bruke den igjen [emoji4] det som gjorde at vi valgte nettopp den stolen er at den har både belte og isofix i sammen basen. Som gjør det enkelt om vi må sette stolen over i en annen bil [emoji4]

Vi hadde besafe izi go i 2013. Høsten 2012 sto jeg med det og et maxi cosi-sete i hver sin arm på butikken og kjente null forskjell på vekta. Men vet at besafe izi sleep var(er?) tyngre.

Vi kjøpte på barnas hus når det var 25% på maxi cosi.
Endte opp med maxi cosi pebble plus og base. Fikk beskjed om at pebble var overtageren til cabriofix? Men er vel nesten det samme :)

Ville heller gått for besafe modular eller maxi cosi pebble. Bedre stoler og da kan du i tillegg bruke samme base på stol nr 2. De er også i-size godkjent, altså de har blant annet gjennomgått og bestått flere sidekollisjonstester. Men de er dessverre ikke på kampanje nå.

Tror vifår kjøpt akta graco trilogic brukt, men finner ikke så mye nyere info om det, annet enn at folk var fornøyde i 2008-2010 :p ver ikke om vi skal prøve å satse på en annen istedenfor, eller hva..

Vi tenkte å kjøpe Stokke, iom at vi skal ha vognen. Da slipper vi adapter og bare klikker den på vognen.
Noen som har erfaring med Stokke bilstol??

Vi tenkte å kjøpe Stokke, iom at vi skal ha vognen. Da slipper vi adapter og bare klikker den på vognen.
Noen som har erfaring med Stokke bilstol??
Stokke bilstol er besafe izi go lagd med spesialfester så du slipper adapter til vogna [emoji4]

Back
Topp