Bilstol

lykke_liten

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Hva slags bilstol skal du ha?
Førstegangsfødende her, og aaaaner ikke hva jeg skal kjøpe. Vet bare at det får koste hva det koste vil fordi bilstol er noe jeg SKAL ha det beste av det beste! Men jeg er helt grønn :D

Vil anbefale en tur innom butikken og høre hva de sier om de forskjellige :) Tror du uansett ikke kan kjøpe noe "feil" hvis du handler i Norge :)
Spiller trolig liten rolle med de minste bilstolene, men de mellomste bilstolene så har det mye å si hvilken bil man har og hva man får plass til.

Vi har Maxi-cosi cabriofix fra før av som vi kommer til å bruke og er fornøyd med :)

Vi har maxicosi cabrofix fra før og gleder meg til å ta denne i bruk igjen, sikker stol, lett å bruke og det største plusset må nok være at den var lett å bære :)

Noen som har erfaring med cybex sirona?
Er det stor forskjell på seter og hvor stor plass de tar i lengden, altså hvor stor plass man har fra bakseteryggen ril ryggen på passasjersetet? Hvor mange cm burde man ha?

Har veldig sans for Besafe sine stoler. Blir muligens modular utgaven men det er enda mange mnd igjenn å kan komme mange Best i test stoler til den tid :)

Uansett hva du velger et base et MUST!! Hadde nyfødtsete fra besafe til førstemann som ble festet med bilselen. Styr som fy og veldig tungt sete!! Senere ble det maxi cosi med base og det ble en ny hverdag :)
Helt enig :) var også borti besafe izi sleepe eller noe i den duren for noen år siden.. det var som å drasse på en sementsekk... men heldigvis gikk de over til lettere stoler med base de også:)

Noen som har erfaring med cybex sirona?
Er det stor forskjell på seter og hvor stor plass de tar i lengden, altså hvor stor plass man har fra bakseteryggen ril ryggen på passasjersetet? Hvor mange cm burde man ha?

Vi har det til kommende storebror og jeg elsker det sete. Kommer til å kjøpe et til når lille blir litt større.
Har ikke prøvd nyfødtinnlegget.
Det som kan væer negativt med det er at dty krever litt plass i bilen, men ingen problem i vår stasjonsvogn,

Puten til framovervendt virker helt super.

Det som jeg tenker kan være negativt med det til nyfødt er at du ikke kan ta det med ut av bilen. Med maxi cosien vi har bare klikker vi det i basen i bilen og ut når vi ikke er i bilen.
Supert når du skal en snartur innom butikken, på besøk, kafe om du ikke vil ha vogn + + +

Helt enig :) var også borti besafe izi sleepe eller noe i den duren for noen år siden.. det var som å drasse på en sementsekk... men heldigvis gikk de over til lettere stoler med base de også:)
Den var gruuuusom! Det var den jeg hadde til første, djizez så sterk jeg ble i den ene armen! Aldri igjen tung stol, og aldri igjen bærestol uten et vognunderstell!

Cybex sirona er jo ikke i den minste klassen, men det er det setet jeg vil ha som nr 2.

Vi har kjøpt Cybex Aton Q med base, veldig lett stol. Gleder meg til å ta den i bruk, og skal ha adapter på vogna så jeg kan klikke den på der ved behov :)

Jeg skal kjøpe britax babysafe plus SHR II med isofixbase:-) vet ikke nødvendigvis hvor tungt dette sete er men det har kommet på en solid 2.plass på de testene jeg har lest om trafikksikkerhet så da blir det det:-) i tillegg tenkte jeg å kjøpe britax smile 2 vogn slik at jeg kan feste sete på vogna hvis det trengs!

Vi har en maxi cosi cabriofix fra førstemann som brukes igjen. Det som er genialt med basen er at den kan beltefestes om du ikke har isofix.

Anbefaler ikke Sirona som førstesete, helt genialt å ha et sete du enkelt klikker med deg inn og ut av bilen- feks når mini sover og du skal ha fire ting på butikken. Tro meg, det skjer oftere enn du tror! ;)

Vi skal muligens kjøpe en maxi-cosi brukt.
Skal å se på den, den har vært brukt bare til et barn, så vil tro den er grei å kjøpe brukt :)

Her blir det maxi cosi cabriofix for tredje gang, kjempefornøyd med den stolen! Lett å bruke og lett å bære! :)

Det blir ikke besafe denne gangen iallefall! Fikk bare brukt det i 3 mnd før han var vokst utav det.. Tenker maxicosi cabriofix denne gangen :)

Den var gruuuusom! Det var den jeg hadde til første, djizez så sterk jeg ble i den ene armen! Aldri igjen tung stol, og aldri igjen bærestol uten et vognunderstell!
Hehe ja det ser jeg for meg:D kan ikke tro den var nøye gjennomført,man skal jo ikke løfte så tungt etter fødsel å babyen blir ikke akkorat lettere med ukene som går :)

Back
Topp