Bilstol

illa23

Andre møte med forumet
Heihei alle sammen - og god jul! <3
Her har det dukket opp et spørsmålmidt i jule forberedelsene! Vi er førstegangs foreldre og lurer fælt på hvilken side i bilen vi skal plassere babysetet?? Hvor er det tryggest, og evt mest praktisk synes dere?

Kommer til å ha på tvers av førersetet. Da er det enklere å nå bak viss jeg må stoppe å gi smokk eller lignende uten å måtte gå ut av bilen.

Jeg kommer til å ha det på høyre side,slik at jeg ser ungen i speilet om jeg er alene:)

For vår del må vi ha det bak passasjer, for det er ikke plass bak førersetet :p viktigere at fører sitter godt enn passasjer :)

(Både meg og sambo er veldig lange i beina...) ;)

Bak passasjersetet har første sittet. Når lillesøster kommer flyttes hun bak førersetet så d blir plass til lillesøster bak passasjersetet framme :)

Bak passasjersetet

Dette har jeg lurt på også - men glemt igjen :p - så det var kjekt noen spurte om det :) hehe

Tror vi vil variere litt på det. Blir festet kun med selene da vi ikke har isofix, og vi har jo ei jente fra før. Så tenker at når jeg er alene i bilen blir det kanskje på høyre side, men om vi alle er sammen så havnet baby på venstre side så jeg evt kan nå bak fra passasjersetet. Vi har jo et barn til, så i forhold til hvilken side som er tryggest blir det ikke så viktig, noen må jo sitte på begge sider uansett.

Tror vi vil variere litt på det. Blir festet kun med selene da vi ikke har isofix, og vi har jo ei jente fra før. Så tenker at når jeg er alene i bilen blir det kanskje på høyre side, men om vi alle er sammen så havnet baby på venstre side så jeg evt kan nå bak fra passasjersetet. Vi har jo et barn til, så i forhold til hvilken side som er tryggest blir det ikke så viktig, noen må jo sitte på begge sider uansett.
Jo mindre barnet er jo mindre tåler det, men man er jo selvfølgelig like glad i begge barna :) For noen er det ikke plass til det største setet bak fører, her er vi heldigvis korte begge to så går akkurat med storebror sitt bakover vendte sete bak fører :)

Men hva om det skjer en kollisjon fra siden da??
Man har jo aldri noen garanti uansett hvor i bilen man plasserer de...

Men hva om det skjer en kollisjon fra siden da??
Man har jo aldri noen garanti uansett hvor i bilen man plasserer de...
Er derfor en skal plassere minste barnet på høyre side og største barnet på venstre. Skjer vist flere side kollisjoner på venstre side og største barnet tåler mer enn minste.

Back
Topp