Bilstol

Happy^^

Flørter med forumet
Er det noen som har kjøpt bilstol i det siste? Hvilken har dere valgt og hvorfor?

Jeg syntes det er så mange og velge mellom, og blir så usikker på hvem som er best. Har prøvd å lese litt sikkerhetstester o.l.

Foreløpig vurderer vi:
- Maxicosy pebble plus
- Recaro Privia
- Cybex aton 4

Noen som har noen tanker/erfaringer å dele?

Er det noen som har kjøpt bilstol i det siste? Hvilken har dere valgt og hvorfor?

Jeg syntes det er så mange og velge mellom, og blir så usikker på hvem som er best. Har prøvd å lese litt sikkerhetstester o.l.

Foreløpig vurderer vi:
- Maxicosy pebble plus
- Recaro Privia
- Cybex aton 4

Ville valgt en av de som har fått best score av forbrukerrådet, http://fbrno.climg.no/wp-content/uploads/2016/06/Barneseteguiden_1_Babystoler.pdf
Ta med dere bilen til en forhandler av bilstoler og sjekk hvem av dem som passer i deres bil. Er ikke alle stoler som passer i alle biler :)

Vi valgte Cybex Aton Q, den har kommet veldig bra ut i test. Og alle butikkene jeg var innom anbefalte denne;)

Samme her er skikkelig forvirra over alt dette, men tror vi har landet på Cybex aton. Den virker som en sikker stol fra det jeg har lest om den. Synes den har bra utseende og en grei pris..

Vi hadde en brukt Maxicosi Cabriofix med isofix-base til eldste, har kjøpt nytt Maxicosi Cabriofix - sete til babyen denne gangen. Bruker samme base :)
Slo til og kjøpte det turkise setet denne gangen, istedenfor svart som vi hadde forrige gang.
Så håper begge jordmødrene har sett riktig kjønn på OUL :laughing002

Vi har kjøpt Cybex Aton Q da den kommer godt ut på sikkerheten i tester:) Synes det er viktig og veldig bra at den kommer så godt ut på sidekollisjoner også.

Foreløpig vurderer vi:
- Maxicosy pebble plus
- Recaro Privia
- Cybex aton 4

Maxi cosi pebble plus og cybex aton q har begge fått likegode poengskårer når det kommer til sikkerthet, men cybex aton q fikk full pott på både side kollisjon og front kollisjon der maxi cosi pebble plus manglet 0,5 poeng for å få fullpott på side kollisjon. Nå er det disse om har fått best test score for bilstoler som skal festet med bilbelte, skal du ha base er det noen andre som scorer høyere.

Vil anbefale deg å lese på forbrukerrådet og tryggtraffikk :-)

Vi har Britax babysafe plus SHR II fra før av, det var kommet best i test i fjor da vi kjøpte. Nå har mannen lyst på nytt sete siden vi har isofix i bilen(hadde ikke det sist), ikke at jeg føler behov for nytt for da må vi kjøpe ny adapter til vogna også, men men. Om vi kjøper nytt går vi for besafe izi go modular, det har også kommet ut best i test flere steder. Basen kan man også bruke på neste stol, slik at man slipper å kjøpe ny base. For jenta vår som nå skal bytte, skal vi gå for den som stol nr to. Den kan også snus 360 grader for å gjøre det enklere å sette inn barnet i bilen

Takk for gode innspill alle sammen :) Har sett på den testen, men det er litt vanskelig å se setene opp mot hverandre siden ikke alle er testet samtidig. Maxicosy cabriofix ble blant annet testet i 2007, og det er sikkert litt som har skjedd på bilstolfronten siden den gang (selv om det helt sikkert fortsatt er et bra sete). Dama på babyshop anbefalte Pebble plus pga den har i size, men vet ikke hvor mye det har å si.

Jeg vil gjerne ha Besafe i-size modular, tror jeg den heter :-) Nyeste fra Besafe. Mannen vil undersøke litt mer da :-P

Vi skal kjøpe modularsystemet fra besafe vi :-) Og første stolen skal være i stokkeversjon, slik at den passer til vogna :-)

Vi har fra frøkna, en besafe izi go. Kjempefornøyd med den, og hadde nok gått for Modular om vi skulle hatt nytt.

Vi har maxicosi cabriofix med isofixbase etter storebror født i 2014. Det er like fint, og vi var veldig fornøyd med det, så skal bruke det nå også.

Kjøpte ny maxicosi cabriofix nettopp, med isofix. Har maxicosi vogn, så da passer det best. Synes det er ett godt sete.

Vi har gått for recaro privia siden den er best i test på isofix stolene. Ikke begynt å bruke den enda men den ser flott ut! :p
Samme her! :)

Back
Topp