bilstol

Frøbel

Glad i forumet
Litt tidlig å tenke på allerede...men ei i nærheten selger en fin bilstol, billig, med to baser, så tenkte å slå til. Men er litt usikker. Er 3-punktssele i den. Trodde alle nye bilstoler hadde 5-punkt, og at det ikke var godkjent med 3. Har googlet masse, men finner ikke noe på det. Noen av dere som vet?

Hvilket merke er det?
Jeg har besafe og det er 5punkt

Hvilket merke er det. Tre punkst høres gammelt ut. Vi har en reserve besfae hos min mor, og den har tre punkts. Fra tidlig 2000

Hvilket merke er det. Tre punkst høres gammelt ut. Vi har en reserve besfae hos min mor, og den har tre punkts. Fra tidlig 2000
Jeg tenker det samme...men finner ikke noe info på nett. Denne er ett år gammel, cybex aton Q heter den.

Har også en gammel, en fra 2007 tror jeg, og den er 3-punkts. Tenkte å kassere den..

Mange av de nye småbarnsstolene har 3-punkt sele. Du bør finne ut hvor gammel den er og hvilket merke det er.

Sjekk hvordan den scorer på tester. De tester jo i hue og rævva når det kommer til bilstoler. Siden den er ny, og cybex stort sett scorer bra. Har jeg mistanke om at denne skl være grei ;)

Jeg tenker det samme...men finner ikke noe info på nett. Denne er ett år gammel, cybex aton Q heter den.

Har også en gammel, en fra 2007 tror jeg, og den er 3-punkts. Tenkte å kassere den..
Cybex Aton er jo anbefalt av forbrukerombudet, så den hadde jeg absolutt kjøpt! :) 3punktsele er vanlig på babystolene :)

Er besafe 3 punkt?
Der ser du hvor mye jeg har fått med meg haha :p

Tror ikke 3 pungtssele er noe minus, men som det står over kan de gå ut på dato, isoporen kan bli porøs etter noen år, og så må du være 100% sikker på at den ikke har fått noe slag som kan ha svekket det.

Jeg ville ikke ha kjøpt brukt bilstol av noen jeg ikke kjenner... heldigvis har vi fra storesøster:)

Kjenner til dama. Spilt håndball sammen som ungdommer. Er ett år gammel og kommer veldig godt ut i testene. Ble bare så overrasket over 3pkt siden jeg trodde det var gått ut nå. Tenker jeg går for den da

Babysetene har nok som regel 3-punkt sele. Det har hvertfall MaxiCosi-setet vi har etter førstemann. Tror ikke det pleier være 5-punkt før man går over på stol nr.2(?)

Back
Topp