Bilstol

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Tenkte det var lurt å bestemme oss for bilstol sånn vi kan følge med på tilbud.
Har egentlig hele tiden tenkt at vi må ha 5-punktssele da jeg har hørt så mange skrekkhistorier om 3-punktsseler hvor babyer sklir ut av selen (sklir ut mellom skulderselene i kollisjoner).
Men ser at det er jo nesten ingen barnestoler som har 5-punkt!
Er det egentlig ikke så viktig? Siden nesten alle nye stoler kommer med kun 3-punkt.

Om man strammer selene godt nok vil jeg tro 3-punkts holder. Viktig å ikke ha på masse klær under og at man strammer selene godt.

Hva med besafe? Mener det har 5-punkts?

Om man strammer selene godt nok vil jeg tro 3-punkts holder. Viktig å ikke ha på masse klær under og at man strammer selene godt.

Hva med besafe? Mener det har 5-punkts?

Jo de har en bilstol med 5-punkt, men frem til nå er det den eneste jeg har funnet. Trodde egentlig det var vanlig med 5-punkts så ble litt paff. Og ser den var ikke med på testen med isofix, kun som beltestol.
Men kan jo ikke være mye dårligere med isofix hehe

Jo de har en bilstol med 5-punkt, men frem til nå er det den eneste jeg har funnet. Trodde egentlig det var vanlig med 5-punkts så ble litt paff. Og ser den var ikke med på testen med isofix, kun som beltestol.
Men kan jo ikke være mye dårligere med isofix hehe
Skulle ikke tro det, nei :p

Jeg vil ha Recaro Privia :) hadde et fra acta graco sist og det var såå tungt!

Vi står mellom Cybex Aton Q og Cybex Aton Cloud. Sistnevnte kan legges ned, men ikke mens du kjører (selvfølgelig). Vi reiser en del mellom oss og familien i Østfold og får derfor en kjøretur i blant! Greit å kunne legge ned setet når vi stopper, så baby evt. kan sove videre! :)

På babysetet til mini var det 3 punkts men på 9+ setet var det 5punkts. Kan ikke huske å ha sett babyseter med 5 punkts faktisk.... ( mini sitt sete ble vel kjøpt for over 6 år siden)

Britax har også et babysete med 5-punktssele. Mener også at søstra mi hadde et acta graco med 5-punkts, men skal ikke si for sikkert at det var acta graco, kan ha vært britax sitt. Besafe izi go er i alle fall 5-punktssele på.

Aff, var ute å kikket på bilstoler i dag og det blir enten besafe izi go modular eller besafe izi sleep.
Modular koster 5000 med base og izi sleep 2000 men er gått ut av produksjon så butikkene skal bare tømme lagrene så sjansen for å få d billigere er rimelig stor. Og base har vi fra før av. MEN izi sleep er så sinnsykt tungt! og stygt (ikke at det burde ha noe å si da). Men det er snakk om 3500kr i forskjell da! Kan handle mye for den summen!

Aff, var ute å kikket på bilstoler i dag og det blir enten besafe izi go modular eller besafe izi sleep.
Modular koster 5000 med base og izi sleep 2000 men er gått ut av produksjon så butikkene skal bare tømme lagrene så sjansen for å få d billigere er rimelig stor. Og base har vi fra før av. MEN izi sleep er så sinnsykt tungt! og stygt (ikke at det burde ha noe å si da). Men det er snakk om 3500kr i forskjell da! Kan handle mye for den summen!
Har du vært på TINY på Madla? De hadde 20-40% på alle bilstoler.

Vet ikke om det er aktuelt for dere, men jeg så maxi cosi til ca 2500kr ish inkl base et sted..

Har du vært på TINY på Madla? De hadde 20-40% på alle bilstoler.

Ja regner med det kommer flere tilbud etterhvert også. Føler det er tilbud på bilstoler hele tiden hehe. Derfor vi tenker at vi må bestemme oss nå for hvilket vi skal ha. Men sambo har fri på torsdag så han skal ta seg en runde rundt til de forskjellige butikkene og forhøre seg litt :)

Back
Topp