Bilstol

• Trådstarter Trådstarter *Blenda*
  • Opprettet Opprettet
B

*Blenda*

Guest
Hvilket går dere for?
Vi hadde maxi cosi pebble sist og var så fornøyd med det.
Men ser at det er andre seter som kommer høyere opp i test.
Må ha et lett sete, og et som ikke tar så stor plass siden vi da har tre barn som sitter i sete/stol.

Vi hadde maxi cosi cabriofix til frøkna og kommer til å bruke det nå også:)

Har cabriofix etter forrige så kommer til å bruke det nå også. Er andre seter som scorer høyere, men det scorer allikavel høyt nok til at jeg anser det som trygt å bruke. Minuset må være at det er trepunktssele i stedet for fempunkts, men vet egentlig ikke hvor mye det har å si?

Vi har pebble etter N super fornøyd :)

Cabriofix! :)
Tror vi har fempunktssele på den..? Hvis jeg ikke husker feil da..

Åhr, bilstol syns jeg eeeer så kjeeedelig! Heller mot å bare la en selger bestemme for meg. Orker ikke sette meg inn i hva man bør sette seg inn i en gang.
Syns nesten alt annet utstyr er moro. Men bilstol! Megabah!

Åhr, bilstol syns jeg eeeer så kjeeedelig! Heller mot å bare la en selger bestemme for meg. Orker ikke sette meg inn i hva man bør sette seg inn i en gang.
Syns nesten alt annet utstyr er moro. Men bilstol! Megabah!

Kjedelig er det, men jeg er så opptatt av sikkerhet :-P nesten manisk.

Vi heller nok mot Pebble igjen, siden vi begge var så fornøyd og sete var så lett.
Vekten er et pluss når jeg ikke skal løfte så tungt etter KS og mannen ikke alltid er hjemme..

Kjedelig er det, men jeg er så opptatt av sikkerhet :p nesten manisk.

Vi heller nok mot Pebble igjen, siden vi begge var så fornøyd og sete var så lett.
Vekten er et pluss når jeg ikke skal løfte så tungt etter KS og mannen ikke alltid er hjemme..
Det lurte jeg på også:) Det er veldig viktig at setet ikke er altfor tungt :)

Kjedelig er det, men jeg er så opptatt av sikkerhet :-P nesten manisk.

Jeg er også opptatt av sikkerhet, men på en litt mer passiv måte :p Har ingen plan om å spare penger på bilstol, jeg bare syns noen andre skal bestemme! :p

Jeg er også opptatt av sikkerhet, men på en litt mer passiv måte :p Har ingen plan om å spare penger på bilstol, jeg bare syns noen andre skal bestemme! :p

Haha.. Joda jeg antok ikke at du ikke var det.
Men jeg har de der "må ha lett stol, en stol som ikke tar for stor plass osv osv" kriteriene.
Noen venner av oss sin bilstol var så tung at jeg måtte jo slepe den etter meg, den var visst en som havnet høyest på en test den gangen( 2år siden)
Det er uaktuelt.

Haha.. Joda jeg antok ikke at du ikke var det.
Men jeg har de der "må ha lett stol, en stol som ikke tar for stor plass osv osv" kriteriene.
Noen venner av oss sin bilstol var så tung at jeg måtte jo slepe den etter meg, den var visst en som havnet høyest på en test den gangen( 2år siden)
Det er uaktuelt.
Da skal jeg være litt på vakt på vekt også! Greit å ha en man kan ta over på vogn og tilbake uten for stort arbeid. Ingen av oss er høye, så veldig stor plass trenger ikke vi. Men er jo greit at det er sånn nogenlunde romslig, da.

Babystol er ganske lett å finne. Verre når man skal over på neste klasse :p la mannen finne bilstol? Sjekke litt tester og slikt og ta et valg (basert på sikkerhet, ikke pris hehe :p ).

Babystol er ganske lett å finne. Verre når man skal over på neste klasse :p la mannen finne bilstol? Sjekke litt tester og slikt og ta et valg (basert på sikkerhet, ikke pris hehe :p ).
Var innom tanken for kun få minutter siden faktisk! Men er litt redd han kommer til å velge billig.

Da skal jeg være litt på vakt på vekt også! Greit å ha en man kan ta over på vogn og tilbake uten for stort arbeid. Ingen av oss er høye, så veldig stor plass trenger ikke vi. Men er jo greit at det er sånn nogenlunde romslig, da.
Pebble var romslig(sete inni) tok liten plass og var lett.
Så det var aldri noe styr for meg å løfte det noen uker etter KS(lenge før 6 uker)
Tenker vi går for det sete igjen..
Og jeg trenger litt plass i forsete, jeg har litt mye ben.. (som i at de er litt lang)

Som det nevnes, neste sete er en JUNGEL..
Lyst på det Cybex sete du kan snu basen mot døråpning på, enkelt å få barnet ut og inn..

Var innom tanken for kun få minutter siden faktisk! Men er litt redd han kommer til å velge billig.
Du kan jo sjekke ut maxicosi sine cabriofix og pebble. Ellers er besafe izi go et sete jeg tror mange er fornøyd med. Cybex har også et, men husker ikke hva det heter. Vet at besafe izi sleep er kjent for å være tungt. Tror også acta graco sitt er tungt.

Pebble var romslig(sete inni) tok liten plass og var lett.
Så det var aldri noe styr for meg å løfte det noen uker etter KS(lenge før 6 uker)
Tenker vi går for det sete igjen..

Som det nevnes, neste sete er en JUNGEL..
Lyst på det Cybex sete du kan snu basen mot døråpning på, enkelt å få barnet ut og inn..
Det cybex setet er kjent for å være lite da, barna vokser ut av det lenge før de er 4 år, så da må man evt bytte til et annet sete (om man er opptatt av å ha dem bakovervendt så lenge som mulig i alle fall).

Du kan jo sjekke ut maxicosi sine cabriofix og pebble. Ellers er besafe izi go et sete jeg tror mange er fornøyd med. Cybex har også et, men husker ikke hva det heter. Vet at besafe izi sleep er kjent for å være tungt. Tror også acta graco sitt er tungt.
Takk for tips!

Det cybex setet er kjent for å være lite da, barna vokser ut av det lenge før de er 4 år, så da må man evt bytte til et annet sete (om man er opptatt av å ha dem bakovervendt så lenge som mulig i alle fall).

Ååå, det var som svarte..
Ja, begge min satt bakovervendt til 4 år.
Heldigvis lenge til :-P

Jeg ser noe foreldre i BHG bruker det til en ganske stor 3 åring, det barnet er ikke lite for å si det sånn.
Satse på mageboeren er som søsteren, hun er liten og nett for alderen.
Broren en lang, veldig lang.

det var det besafe sete som var så vannvittig tungt..

Back
Topp