Bilstol

Vi var på Barnas Hus og spurte en del der. Fikk anbefalt Besafe Isi Go og der kan basen brukes til nyfødtsete og i tillegg til neste sete. Neste sete blir sittende i basen og bæres ikke ut og inn. Virket stødigere og mer støttende for babyen med sine 5 punkt sele, fremfor Maxi Cosi som kun har 3 punkt sele. Ved en 3 punkt sele ville babyen skli mer ned i stolen.. ved Maxi cosi må man også kjøpe ny base til sete nr. 2...

Jøss, sa de det? Har isi go selv og var innom for en stund siden for å kjøpe ekstra base ettersom vi har 2 biler, spurte da om sete 2 kunne festes på samme base og fikk da til svar at dette var ikke mulig med dagens stoler. Men at besafe kommer med en ny serie på nyåret der dette er mulig...

Jøss, sa de det? Har isi go selv og var innom for en stund siden for å kjøpe ekstra base ettersom vi har 2 biler, spurte da om sete 2 kunne festes på samme base og fikk da til svar at dette var ikke mulig med dagens stoler. Men at besafe kommer med en ny serie på nyåret der dette er mulig...
Ja de sa det og viste oss det også med sete 2. Så vi har nå kjøpt en base som kan brukes til både nyfødt sete og neste sete.. ☺ merkelig at de informerer ulikt.

Men da burde vel basen vi har kunne brukes på sete 2 også da :) det er jo strålende :)

Men da burde vel basen vi har kunne brukes på sete 2 også da :) det er jo strålende :)
Ja det vil jeg anta! ☺ Legger ved et bilde jeg tok av en plakat på Barnas Hus i dag..

Vedlegg

• 1447190717310.jpg
    1447190717310.jpg
    64,1 KB · Visninger: 13
Kan besafe izi go basen festes med bilens bilbelter? Hvis ikke tror jeg bare vi går for maxi cosi cabriofix. Har sett litt på cybex aton q også, men når maxi cosi kommer såpass godt ut i tester og er mye billigere, så går vi nok for den. Alle vil jo ha det beste til barnet sitt, skal ikke stå på pengene liksom. Men er virkelig cybex og besafe såå mye bedre, eller?

Kan besafe izi go basen festes med bilens bilbelter? Hvis ikke tror jeg bare vi går for maxi cosi cabriofix. Har sett litt på cybex aton q også, men når maxi cosi kommer såpass godt ut i tester og er mye billigere, så går vi nok for den. Alle vil jo ha det beste til barnet sitt, skal ikke stå på pengene liksom. Men er virkelig cybex og besafe såå mye bedre, eller?

Testene viser jo ikke akkurat det da. Bare å se på forbrukerrådets tester det :)

Har sett på besafe sin nyhet, besafe izi go modular i-size. Med den kan man vistnok kjøpe en base som man kan bruke til både babysetet og til neste sete! På denne måten slipper man en utgift når baby vokser ut av den minste stolen og man må kjøpe ny!:) Ser jo også at besafe sine stoler kommer meget godt ut på tester! Bare domt at de er så dyre, satser på at jeg finner en god pris på januar salget!;)

Har sett på besafe sin nyhet, besafe izi go modular i-size. Med den kan man vistnok kjøpe en base som man kan bruke til både babysetet og til neste sete! På denne måten slipper man en utgift når baby vokser ut av den minste stolen og man må kjøpe ny!:) Ser jo også at besafe sine stoler kommer meget godt ut på tester! Bare domt at de er så dyre, satser på at jeg finner en god pris på januar salget!;)
Vi også synes det var positiv at vi kan bruke samme basen til neste sete og dermed sparer en utgift da.. ☺ Ja de er litt dyre, men kan jo hende noen har en kampanje på de.. Barnas Hus hadde kampanje den dagen vi kjøpte vårt så da fikk vi med et nytt gavekort på 1000 kr som vi kan bruke på noe annet fint i den butikken en annen dag ☺

• Liker
Reactions: e86

Hadde gått for maxi cosi sitt jeg... Babysete deres er kjempefint og basen kan festes med belter. Syns ikke deres sete nr 2 er noe særlig men da kan dere jo kjøpe et annet sete når den tid kommer ;)

Vi også synes det var positiv at vi kan bruke samme basen til neste sete og dermed sparer en utgift da.. ☺ Ja de er litt dyre, men kan jo hende noen har en kampanje på de.. Barnas Hus hadde kampanje den dagen vi kjøpte vårt så da fikk vi med et nytt gavekort på 1000 kr som vi kan bruke på noe annet fint i den butikken en annen dag ☺

Kjempe praktisk sete... Ser nå at når vi kjøpte ekstra base til vårt besafe isi go sete så kjøpte vi denne nye basen, som da ikke passer til den modellen av isi go som vi har, Er det mulig, bare å kjøpe sete 1 og 2 som passer til da. Så har vi et sete i hver bil og sete nr 2... Vakumhjerne for tiden :p

Kjempe praktisk sete... Ser nå at når vi kjøpte ekstra base til vårt besafe isi go sete så kjøpte vi denne nye basen, som da ikke passer til den modellen av isi go som vi har, Er det mulig, bare å kjøpe sete 1 og 2 som passer til da. Så har vi et sete i hver bil og sete nr 2... Vakumhjerne for tiden :p
Litt uflaks da.. men kan løses på den måten du sier! ☺

Vi har maxi cosi cabriofix. Vasen kan festes med belte og med isofix :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal bytte ut de vi hadde sist med besafe izi go modular. Der går baby setet og neste sete på samme base og de tar ikke stor plass. Så da sparer vi både plass og penger med å ha en base i hver bil og bare flytte på setet. Det virker veldig bra. De fleste isofix basene kan vel også festes med belte tror jeg. Vårt gamle kunne i alle fall det. Jeg vil anbefale å tenke lenger enn første stol og gå i en butikk og spørre og prøve de i bilen. Tenk godt over alt som er viktig for dere og forklar i butikken. Plass, variasjon, hvilket sete det skal stå bak, sitte/liggestilling og pris for eksempel. Vi var dårlig til det sist og har byttet stol 3 ganger pga det (pluss en stol i bil nr 2), blir dyrt i lengden.

• Liker
Reactions: e86
Back
Topp