Bilstol

Minibolla

Flørter med forumet
Er førstegangs og helt grønn. Trenger alt av tips og råd. Har selvfølgelig sett på best i test resultater, men er jo ikke alltid de reslutatene stemmer overens med folkets meninger :-) Har foreløpig ikke bil med isofix, så må ha en base som kan festes med vanlig bilbelte, men gjerne også med isofix dersom den samme basen brukes over lengre tid bare med større bilstolsete? (skal kjøpe ny bil innen 1-2 år)

:D

BeSafe Izi Go var best i test uten isofix. Selv om vi har isofix brukte vi den med bare belte siden den kom bedre ut enn en del seter med isofix. Kjempefornøyd!

Jeg liker veldig godt maxi cosi cabriofix siden selve stolen er utrolig lett å bære når man skal inn og ut av bil osv :-) Den basen kan også festes med belter tror jeg :-)

Her har vi bare brukt besafe stoler. Kommer godt ut på tester og er veldig gode og praktiske. Eneste er at de er hakket større enn f.eks maxicosi og kan ikke festes i beltebase. Om det er belte eller isofix så er det mest praktisk med en base syns nå vi. Enklere å sette inn og ut setet. Så om dere ikke har isofix ville jeg nok tatt maxicosi, der kan beltebasen brukes til sete nr 2 også ;)

Maxi Cosi cabriofix har nest høyest testscore, eneste som er høyere er Recaro Privia. Privia'n er litt tyngre, og har ikke mulighet til å klikke på vogner, sist jeg sjekket iallfall.

Jeg liker veldig godt maxi cosi cabriofix siden selve stolen er utrolig lett å bære når man skal inn og ut av bil osv :-) Den basen kan også festes med belter tror jeg :-)
Digger denne jeg og! Den var skummelt billig med base på babysangen.no nå! Nesten så jeg ble litt skeptisk for de pleier å være så dyre! Mulig jeg må slå til :P

Liker maxi cosi cabriofix. Lett å bære og har vel vært best i test.

Er det base på bilstolene som er hakket større, kan man stort sett bruke samme base bare med større stol, eller hvordan er nå dette? Vanskelig! Må kanskje ta meg en tur i en butikk å spørre, men bor så langt unna at jeg har ikke prioritert å reise dit enda..

Vi har kjøpt det nyeste setet til besafe nå, så gjenstår det å se om vi blir fornøyde. ;) Kjempe fornøyd så langt med at det er kjøpt inn og fargen på det. :-D

Er det base på bilstolene som er hakket større, kan man stort sett bruke samme base bare med større stol, eller hvordan er nå dette? Vanskelig! Må kanskje ta meg en tur i en butikk å spørre, men bor så langt unna at jeg har ikke prioritert å reise dit enda..
Stort sett er det vel bare babystolene som har base, men det er vel en ny maxi cosi versjon som har en base som kan brukes til både babystol og neste stol :-) Har ingen erfaring med den, men har lest om den :-) Selv er jeg glad for at stol nr 2 ikke skal klikkes løs og bæres hit og dit, ungene er jo TUNGE når de bytter stol :P

Stort sett er det vel bare babystolene som har base, men det er vel en ny maxi cosi versjon som har en base som kan brukes til både babystol og neste stol :-) Har ingen erfaring med den, men har lest om den :-) Selv er jeg glad for at stol nr 2 ikke skal klikkes løs og bæres hit og dit, ungene er jo TUNGE når de bytter stol :P

Besafe kommer faktisk med en ny serie nå på nyåret der en base kan brukes på begge seter ;) når en går over til sete 2 er det jo ikke meningen at setet skal taes ut og inn med baby oppi men det er festet med base fordi dette i følge noen tester skal være bedre sikring og mindre fare for feilmontering enn med belter. Vi har sete 2 fra besafe med isofix og det er mye enklere å bruke enn de med belte...

Besafe kommer faktisk med en ny serie nå på nyåret der en base kan brukes på begge seter ;) når en går over til sete 2 er det jo ikke meningen at setet skal taes ut og inn med baby oppi men det er festet med base fordi dette i følge noen tester skal være bedre sikring og mindre fare for feilmontering enn med belter. Vi har sete 2 fra besafe med isofix og det er mye enklere å bruke enn de med belte...
Vi har også isofix, ser ikke helt at det skal være forskjell på å feste stolen med isofix eller basen med isofix :-) Men med tanke på at flere utvikler baser som skal brukes med flere stoler så er det vel sikkert noe jeg ikke ser :-)

maxi cosi har en base som kan brukes til forskjellige seter. Den heter vel familyfix (jeg har denne basen) Men den er med isofix, vet ikke om du får den uten.

Nei det var jo dette med isofix, vi har ikke det i den nåværende bilen våres. Så basen må kunne festes med bilens bilbelte. Takk for alle svar, men ble devsverre ikke noe klokere egentlig :-P Får ta meg en tur i en butikk for å få det inn med teskje! :D Hehe..

Vi har kjøpt cybex aton q med Isofix-base. Basen kan lett festes med belte også :)

Vi hadde maxi cosi til jenta vår, og skal nå ha besafe izi go til lillebror. Veldig fornøyd med begge :)

Vi var på Barnas Hus og spurte en del der. Fikk anbefalt Besafe Isi Go og der kan basen brukes til nyfødtsete og i tillegg til neste sete. Neste sete blir sittende i basen og bæres ikke ut og inn. Virket stødigere og mer støttende for babyen med sine 5 punkt sele, fremfor Maxi Cosi som kun har 3 punkt sele. Ved en 3 punkt sele ville babyen skli mer ned i stolen.. ved Maxi cosi må man også kjøpe ny base til sete nr. 2...

Vi skal ha maxi cosi cabriofix, den er lett å bære, bra i tester og du kan velge om du vil feste basen med belte eller isofix ( vi har en bil med isofix og en uten), vi kan også bruke samme base til sete 2 :)

Back
Topp