Bilstol

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Hei, hvilken bilstol har dere valgt eller kommer til å velge? Det er jo viktig å tenke sikkerhet og ikke hva som er billig, mannen syntes det er like greit å kjøpe brukt da dette er billigere og vi er studenter, mens jeg tenker at dette er noe av det man ikke kjøper brukt, hvertfall ikke uten at man vet hvem som har brukt det! Kjøper dere dette brukt hvorfor/hvorfor ikke? Dette er første gang og er selvfølgelig kjempe redd for å gjøre noe feil

Skal kjøpe ny, og ikke brukt, grunnet sikkerhetsmessige årsaker. :)

Skal ha MaxiCosi Pebble Plus, grunnet størrelse, likte hvor lett det var å montere basen i bilen, god på sikkerhet, tillatt ombord i fly - og jeg kan bruke samme basen til neste bilsete jeg skal ha :)

Vi kjøpte ny til minstemann så her blir det ikke noe ny stol til nurket. Er veldig fornøyd med den vi har som er en maxicosi

Vi kommer til å bruke den som kommende storesøster bruker nå, Britax dualfix. Kjøper nytt sete til storesøster heller :)

Tror det blir maxicosi. Hadde det sist og var veldig fornøyd :-)

Blir ny cabriofix med base denne gang også, veldig fornøyd og har understell den kan stå på.

Vi kjøpte brukt. Besafe isofix, ser jo ann hvem vi kjøper av så føler meg veldig trygg på det, fikk med kvittering på setet som var kjøpt 4mnd før vi kjøpte det på finn.no

Vi blir nok å ende på maxi cosi pebble. Har sett på den lenge og så synes jeg det er positivt at basen kan brukes til neste stol også. Så liker jeg at den ligger såpass og kan justeres etterhvert.
Vurderte en stund å overta acta graco fra svigersøster, men den er ganske stor, basen er uten isofix og i tillegg blir den 8år i 2016, så da er det best med ny tenker vi :)

Vi kjøper faktisk brukt. Men det er et sete brukt i et par måneder av kusina mi sin datter. Jeg stoler fullstendig på at hun ikke selger noe det kan være noe galt med. Det heter Cybex aton q og kommer best ut i flere tester :)

Hadde brukt til førstemann, fikk det av søsteren min, så vet hvor det kom i fra :) Kjøpte nytt til andremann, samme sete, men ville ha nytt siden den andre begynte å bli noen år. Har Maxicosi carbiofix. Dette er ett ganske lett sete, husk at du må bære det med deg, inn på butikken, inn og ut av huset osv.. Det er det mange som ikke tenker på.
Du kan også lese best i test, trur det var cybex som var best nå :p

Tror vi går for besafe denne gangen. Har hatt maxi cosi til begge jentene og var fornøyd med alt bortsett fra "kalesjen". Liker ikke at den festes i håndtaket.

Vi bruker maxicosi cabriofix'en fra sist gang. Var veldig fornøyd med den :) jeg kunne bare kjøpt brukt om jeg visste hvem som solgte, siden sikkerhet er veldig viktig :)

Vi kjøper faktisk brukt. Men det er et sete brukt i et par måneder av kusina mi sin datter. Jeg stoler fullstendig på at hun ikke selger noe det kan være noe galt med. Det heter Cybex aton q og kommer best ut i flere tester :)
Har også lyst på cybex aton! Skal kjøpe det brukt fra søskenbarnet mitt :-)

Trur vi ender opp med Maxi Cosi pebble. Den er godkjent for bruk på fly og passer til adapterene på vognen vår :).

Vi har en MaxiCosi etter førstemann, den var helt ny da, ny modell og.. Har fått den sjekket hos leverandør for å forsikre oss om at sikkerets standarde er godkjent fortsatt.. Så blir å bruke den =)

Jeg har kjøpt brukt denne gangen. Setet er lite brukt, og jeg velger å stole på at det ikke har vært i kollisjon. De færreste har jo det. Alle andre seter vi har hatt har vært mye, men denne gangen har vi ikke økonomi til å kjøpe alt nytt.

Fy faen å dyrt det er altså! :P Følte meg plutselig heldig for at vi har en del utstyr fra storebror enda, men bilstol må vi ha ny, da vi kjøpte brukt sist!

Vi får plutselig tilbud om å kjøpe en maxi cosi av ei venninne :) får den for 500, og kan dermed utsette bilstol til M til våren ;)

Back
Topp