Bilstol

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Noen som vett når vi må bytte ut den første bilstolen? Har ikke googlet enda...
 
Jeg har MaxiCosi og den går til 13 kg. Vi er nå 12,5 og bytter med en gang vi kommer hjem fra ferie. Eldste hadde det setet til han var ett år.
 
Byttet når han var 6mnd. :) Du må bytte når baby er over kg som setet er godkjent for, eller for lang. Selene skal ikke være under skuldrene, og hodet må ha støtte på rett plass. :)
 
Hadde maxi cosi cabriofix men han er så lang i ru5ggen at vi byttet ved 7 mnd ca. Da kjøpte vi besafe izikid x1 isize. Kjempe fornøyd:D
 
Bytta ved 6 mnd fordi hu ble for lang å satt ikke fint i stolen lenger. Besafe izi plus ..
 
Byttet når han var 6mnd. :) Du må bytte når baby er over kg som setet er godkjent for, eller for lang. Selene skal ikke være under skuldrene, og hodet må ha støtte på rett plass. :)

Tror han ikke er over på kg, men lengden er jeg litt usikker på... Må kansje undersøke litt...

Kan de begynne med sete to tidlig på kg? Tror han knapp nok har blitt 7 kg:/
 
Tror han ikke er over på kg, men lengden er jeg litt usikker på... Må kansje undersøke litt...

Kan de begynne med sete to tidlig på kg? Tror han knapp nok har blitt 7 kg:/
Det finnes sikkert noe info om lengde i brukerhåndboken til setet ditt. :)

De kan begynne med sete nr 2 så lenge det er godkjent for så mange kilo som barnet er. Feks mitt sete Cybex Sirona, går fra 0-18kg. Så det er egentlig både 1 og 2. Men ville ikke brukt det til nyfødt. Men min på 8,5 kg sitter fint der. Viktigst at babyen sitter godt i setet. :)
 
Tror han ikke er over på kg, men lengden er jeg litt usikker på... Må kansje undersøke litt...

Kan de begynne med sete to tidlig på kg? Tror han knapp nok har blitt 7 kg:/
Hvis selen går nedenfor benet i skulderen (vanskelig å forklare) er setet for lite.
Vårt sete og er fra 0-18 kg men er ikke anbefalt å bruke før 68 cm eller noe sånt;)
 
Hvis selen går nedenfor benet i skulderen (vanskelig å forklare) er setet for lite.
Vårt sete og er fra 0-18 kg men er ikke anbefalt å bruke før 68 cm eller noe sånt;)

Ok takk, får se litt på bilstolen da og hvordan de neste er;)
 
Det finnes sikkert noe info om lengde i brukerhåndboken til setet ditt. :)

De kan begynne med sete nr 2 så lenge det er godkjent for så mange kilo som barnet er. Feks mitt sete Cybex Sirona, går fra 0-18kg. Så det er egentlig både 1 og 2. Men ville ikke brukt det til nyfødt. Men min på 8,5 kg sitter fint der. Viktigst at babyen sitter godt i setet. :)

Tror ikke jeg fikk bruksanvisning med selv om vi kjøpte sete nytt...
 
Ofte ligger det under eller bak setet. Eller eventuelt i basen om du har det. ;) Ellers finnes det kanskje på nettet også. :)

Ingenting på stolen. Muligens oppi basen som jeg ikke har åpnet... Har ikke bil og de vi sitter på med har ikke isofix:/
 
Back
Topp