Bilstol

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Hvilken bilstol skal dere kjøpe? Hvorfor valgte dere akkurat den stolen? :)

Litt tidlig kanskje å tenke på det, men det går fort :p hehe

jeg tror vi får av et vennepar, sånn izi safe eller hva den heter :) ellers hadde jeg sjekket ut tester ;)

Prøver oss på Besafe izi go denne gangen :) Hadde ActaGraco og Brio til nr 1, og Maxi Cosi til nr 2.

Vi har besafe izi kid etter storebror :) vi kjører besafe hele veien :p

MaxiCosi :)

Har maxicosi cabriofix fra storesøster, regner med vi bruker den :)

Har cybex nå, brukte Maxi cosi før jeg kjøpte den. Noen som vet om man kan bruke cybex fra nyfødt?
Er så utrolig fornøyd med det setet og vil gjerne ha det til nr 2 også. Ulempen blir vel i såfall at jeg ikke kan ta med setet ut av bilen..

Vi har emmaljunga bilstol. Måtte ha den til 1 mann pga putebehandlig og da passet han ikke oppi noen an stol enn den. Nr to hadde også pute så jeg regner nesten med at denne må ha også. Men kan jeg bruke den samme stolen til 3 mann? Den ble kjøpt i 2010 og har ikke vert i noen krasj. Mener jeg har hørt noe om at stolene "går ut på dato"..? :-)

Vi har besafe izi go vi også. Veldig godt fornøyd, men maxi cosi setene er mye lettere, så skulle gjerne hatt det. Husker det ble tungt å bære etterhvert sist. ;-)

Maxi cosi cabriofix etter 1. og blir å bruke den igjen, veldig fornøyd med den :) Så går vi over til besafe, storesøster har det sete nå, men er nok for stor til det når babyen er klar for det...

Brio eller Britax.

Har brukt Brio og MaxiCosi tidligere. Kjempefornøyd med Brio, men var aldri helt fornøyd med MaxiCosi. Den ble fort vanskelig å bære med et alt for bredt håndtak som gjorde det tungt å bære. Tok 4-5 mån før jeg ga opp og setet ble stående fast i bilen.

Vi har emmaljunga bilstol. Måtte ha den til 1 mann pga putebehandlig og da passet han ikke oppi noen an stol enn den. Nr to hadde også pute så jeg regner nesten med at denne må ha også. Men kan jeg bruke den samme stolen til 3 mann? Den ble kjøpt i 2010 og har ikke vert i noen krasj. Mener jeg har hørt noe om at stolene "går ut på dato"..? :-)
Tror det er 5år eller yngre som er rekommendert. Tenker at når det bare er du som brukt setet og vet hva det vært igjennom og ikke så må det jo være ok. Hvis du er i tvil kan du jo alltid skifte ut isoporen i den, koster ikke så mye som å bytte. Vi byttet Isoporen i storebrors BeSafe sete (sete nr 2) når han knekt ene siden på hodestøtten etter å ha klatret inn og ut selv noen en lenger tid. Tror det kostet 200-400,- og den ble i praksis en ny bilstol. :)

Back
Topp