Bilstol

Angelise

Elsker forumet
Ser på bilstol på nettet nå, og er jo 3 forskjellige maxi-cosi!
1:Maxi-cosi pebble plus
2:Maxi-cosi pebble (med 2 wayfix base)
3:Maxi-cosi cabriofix (med isofix base)

Vi hadde cabriofix til storebror og var fornøyd med det, men noen som egentlig vet hva forskjellen utgjør på disse?

Det er jeg usikker på. Men vet det er cabriofix som har vært gjennom mange tester og som har vært testvinner flere ganger:)

Hadde cabriofix til de to eldste og var kjempefornøyd, derfor falt valget på den igjen denne gang. Fant den foresten på mimmis.No til 750 kr forrige uke ;-)

Her ble det pebble pluss, etter å ha kjent forskjellen på putene hvis en kollisjon skulle oppstå var det ikke tvil :)

Noen som kjenner til Brio sine bilstoler? Får en brukt fra 2012 (men bare brukt av ett barn). Er isofix-festene like enda, tro? Mtp helt ny bil.

På pebble står det nederste festet til selen automatisk opp, så du slipper å tenke på å legge den frem hver gang babyen skal plasseres. Sikkert bare en filledetalj for mange, men jeg synes det var praktisk og greit :)

Vi har valgt en cabrio fix. Har ikke montert den i bilen enda så har ingen erfaringer å dele enda. Setet ser fint ut, og vekten er god. Er vell på tide å montere setet, termin 31 mars:)

Besafe izi sleep kan ryggen legges ned, men det skal være sittestilling under transport, kun når bilstolen er koblet til vogn eller står på gulvet man kan legge ned ryggen.
Ja, selvfølgelig :) men ganske genialt da viss ungen sovner og man skal inn ein plass. Men ellers syntes eg setet var tungt. Lurte derfor på om eventuelt maxi-cosi hadde den funksjonen.

Ja, selvfølgelig :) men ganske genialt da viss ungen sovner og man skal inn ein plass. Men ellers syntes eg setet var tungt. Lurte derfor på om eventuelt maxi-cosi hadde den funksjonen.

Ja, det er svintungt, derfor jeg ikke kjøper det, og heller kjøper izi go :) tror ikke det er så mange andre som har den funksjonen. Men vet britax har en som de kan ligge i under transport også. Vi skal bruke det og izi go i sommer når vi skal kjøre fra Lillehammer til Stavanger, så slipper den lille å sitte hele turen, og vi slipper å ta like mange pauser :)

Back
Topp