Bilstol

pompen86

Forelsket i forumet
Hva tenker dere om bilstoler? Vi har en maxicosi-bilstolsom i september nærmer seg 8-år gammel, brukt til to barn, ingen ulykker.... Ok å bruke eller burde man kjøpe en nyere variant....?

Ser ingen grunn til å kjøpe ny om dere er fornøyd. Men dere kan jo se på hva som finnes der ute og vurdere om nyere modeller har noe dere savner på den gamle? Vet ikke hvordan det var med isofix før? Jeg er stor tilhenger av det ihvertfall :)

Jeg ville sjekket med en forhandler eller andre som har peiling.. Plast og seler vil jo bli slitt med tiden..

Jeg personlig ville kjøpt ny. Den ser kanskje ok ut på utsiden, men kan hende innsiden har begynt å skrante :) trygg trafikk sier vell maks 5 år? Eller?

Vi holder oss til maks 5år på et sette, så det vil bli kjøpt inn nytt baby sete. Hakket over er så vidt brukt og ikke så gammelt så det beholder vi til ungen er gammel nok til det.

Me har eit Brio Primo sete etter jentungen, setet blir 4år i sommar. Va veldig fornøyd med setet t henna. No kjeme da an på om me kjøpe ny vogn, og evt ka vogn. Vil ha bilsete så kan settast på understellet t vogno ;)

Vi har isofix base til det :) kanskje vi bare kan kjøpe nytt sete, det burde vel passe til basen... Må vel forhøre meg :) 3,5-åringen må ha nytt sete også... Blir noen dyre mnd :p

Her har vi solgt både babysetet og det vi hadde etter det også, så må ha nye :-) De ville uansett vært for gamle nå, da vi kjøpte dem til eldstemann som er 9 år. Hadde ikke følt meg trygg på at de var like gode enda. Har ikke begynt å tenke på hvilket vi skal ha eller sjekke hva som finnes der ute, synes det er litt tidlig... Venter nok litt til med det :-)

Sitat TRYGG TRAFIKK!

Kjøpe brukt utstyr?
Det er ikke noe i veien for å kjøpe et brukt barnesete, hvis man som du sier forsikrer seg om at setet ikke har vært med i en ulykke, at den ikke er for gammel, og at du får med monteringsanvisningen, slik at du er sikker på å få montert den riktig. Med «ikke for gammel» mener vi ikke eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi du bør kunne bruke den i tre-fire år før den blir 8-9 år som er det vi mener er maks levetid for barneseter. Årsaken er at det over tid kan oppstå en materialtretthet i plastmaterialene i setet som gjør den mer porøs og svekker de støtabsorberende evnene.

Link:
http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/kjope-brukt-utstyr/

Hadde kjøpt ny av grunnen som er nevnt over. Bilsikring syns jeg ikke man skal gamble på ;)

Hadde kjøpt ny av grunnen som er nevnt over. Bilsikring syns jeg ikke man skal gamble på ;)

Er jo ikke nødveldigvis bare for kjøpe.
Vi har ett maxi-cosi sete som vi selv kjøpte nytt i november 2010.
Ser ikke noe poeng i å kjøpe nytt nå..

Lurer på eit mai cosi sete, har ei mountain buggy, so håper på eit sete eg kan feste på den!

Er jo ikke nødveldigvis bare for kjøpe.
Vi har ett maxi-cosi sete som vi selv kjøpte nytt i november 2010.
Ser ikke noe poeng i å kjøpe nytt nå..
Det er da virkelig forskjell på et sete som er litt over 3 år gammelt og kan brukes i 4-5 år til, og et som er 8 år gammelt og anbefales kastet av TT?

Back
Topp