Bilstol

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som tenker på å kjøpe det nå?
Er jo kjempesalg, så kanskje det lønner seg i fht til at de må jo bytte etterhvert?
Vet ikke hvor lenge de veier 13 kilo jeg, om man rekker til neste januarsalg!

Evt, hvilken stol har dere tenkt på?
Her har vi ActaGraco nå, med base, og lurer på om basen kan brukes på en ny stol, eller om man må kjøpe ny ved kjøp av neste stol? Noen som vet?

Vi har Besafe X2 kombi etter storebror som vi skal begynne å bruke når han vokser ut av Maxi Cosien. Vi har endelig fått bil med isofix, så lurte på å bytte til Besafe kombi x-fix, men isofixen kan kun brukes bakovervendt, selv om det er kombi o_O Og blir lillebror like hylete og vanskelig i bil som storebror, må vi snu han leeeenge før 4 år :rolleyes: Og når den mest sannsynligvis blir brukt mest forovervendt, så gidder jeg ikke å bruke et par tusenlapper på å bytte ut to gamle seter med ett nytt.

Jeg ville kjøpt sete nå, uansett hvilket du velger :) Vi har iallefall vært veldig fornøyd med Besafe :)

Vi har kjøpt brukt en Besafe combi X3 eller ka den no heite..., ;)
Kan festes både bakover og forovervendt.... :)

Dette var bra du lagde en tråd om;) Skal ønske til dåpen:p :D

Lillebror skal etterhvert få det som storesøster bruker nå, og så får hun få et som er større - kanskje. Vi ser det an enn så lenge. Lillebror er stor og storesøster er liten, så vet ikke om hun blir stor nok til å få sete i neste trinn når han har vokst ut av Cosien :p Kanskje vi må kjøpe et til likt? :p BeSafe et eller annet :p Veldig fornøyd med det setet i alle fall!

regner med 3 åringen da er stor nok til å bytte til beltestol så da tar snuppa over hans stol som er britax multi Tech, et sete vi er veldig fornøyd med, han sitter godt, har fremdeles veldig god plass og de som sitter foran har grei plass :-)

Oj, dette har jeg ikke tenkt på engang! Det føles jo så lenge til! Men det er jo salg nå, så det er jo kanskje lurt å tenke på likevel...
Men har også en følelse av at salg er det jo hele året uansett...?
Hmm...
vi kommer også til å få en ekstra bil og evnt bytte ut den vi har nå i løpet av året, så i det store og det hele tror jeg kasnkje vi bør vente med å kjøpe større stol uansett :p

Jeg har et spm. Dere som har peiling, hva er best av cybex sirona og besafe (vet ikke hva den heter, men den som jeg føler alle har:p)? Eller er det mer smak og behag?

Et råd som er godt å ta med seg når man skal se på nytt barnesete er at det er ekstremt viktig å prøve seter i bilen. Ta med bilen til forhandler for å prøve barneseter, få hjelp fra betjeningen. Det er nemlig dessverre ikke slik at et barnesete passer like godt i alle biler, og har man kjøpt et sete som ikke passer så får man ikke byttet det inn igjen,

Det kan være man må innom mer enn èn forhandler for å få prøvd flere forskjellige seter. Det er sjeldent en forhandler fører alle merker.

Trygg Trafikk anbefaler at man velger et barnesete som har bestått Plus-testen. Her er det mye å velge i:

Vektgrense 18 kg, seter som monteres med isofix:

• Akta Graco Dulogic II. Plus godkjent. Kan brukes fra fødselen av.
  • Britax Max-Fix.
  • HTS BeSafe iZi Kid X3 ISOfix. Plus godkjent.
  • Klippan Kiss 2.
  • Recaro Polaric.
Vektgrense 18 kg, seter som kan monteres uten isofix:

• Akta Graco Dulogic II. Plus godkjent. Kan brukes fra fødselen av.
  • HTS BeSafe iZi Kid X3 - Plus godkjent
  • Klippan Kiss 2.
Vektgrense 25 kg, beltemonterte seter:

• Akta Graco Belogic – Plus godkjent
  • Axkid Minikid - Plus godkjent
  • Britax Hi-Way II – Plus godkjent
  • Britax Max-Way – Plus godkjent
  • HTS BeSafe iZi Plus – Plus godkjent
  • MaxiCosi Mobi

Må spørre, mulig jeg er dum som et brød( blir i såfall ikke overrasket);):P
Vi har nå Maxi Cosi, det første bilsetet liksom. Det står den er opp til 13kg. Vi tenker ha maxi cosi som neste sete også, men det jeg finner begynner da på 15kg. Skjer med det:confused: Kan noen forklare ?:P haha

Må spørre, mulig jeg er dum som et brød( blir i såfall ikke overrasket);):p
Vi har nå Maxi Cosi, det første bilsetet liksom. Det står den er opp til 13kg. Vi tenker ha maxi cosi som neste sete også, men det jeg finner begynner da på 15kg. Skjer med det:confused: Kan noen forklare ?:p haha

Maxi Cosi Mobi er fra 9 - 25 kg :) Anbefaler å ta en tur til forhandler og kjøpe det barnesete som passer i bilen. Det er ikke sikkert det setet man har sett seg ut passer i bilen i det hele tatt.

Maxi Cosi Mobi er fra 9 - 25 kg :) Anbefaler å ta en tur til forhandler og kjøpe det barnesete som passer i bilen. Det er ikke sikkert det setet man har sett seg ut passer i bilen i det hele tatt.

Okei,takk for svar:)
Nå har vi Maxi Cosi Cabriofix total black med base:) Den er jo opp til 13kg. Kjøpte den på Barnashus. Hvor får man kjøpt den Mobi da? På Barnas hus sine nettsider ser jeg kun solskjerm til den mobi,men ikke selve sete...Eller er jeg blind?:):P

De har rodi, men det er fra 15kg:)

Her slipper vi det problemet på et par år enda... Storesøster fikk nemlig ny stol i sommer og da får lillesøster det gamlenår den tid kommer...

Har acta graco nå, besafe som nummer to ig brio som nummer tre. Alt med isofix

Okei,takk for svar:)
Nå har vi Maxi Cosi Cabriofix total black med base:) Den er jo opp til 13kg. Kjøpte den på Barnashus. Hvor får man kjøpt den Mobi da? På Barnas hus sine nettsider ser jeg kun solskjerm til den mobi,men ikke selve sete...Eller er jeg blind?:):p

De har rodi, men det er fra 15kg:)

Ring og hør om de har det hos din lokale Barnas Hus. Setet har kommet i ny versjon nå i senere tid, kanskje de bare ikke har fått oppdatert seg enda? At de har fjernet den gamle versjonen fra nettsiden tenker jeg da, men ikke oppdatert med den nye enda.

Ring og hør om de har det hos din lokale Barnas Hus. Setet har kommet i ny versjon nå i senere tid, kanskje de bare ikke har fått oppdatert seg enda? At de har fjernet den gamle versjonen fra nettsiden tenker jeg da, men ikke oppdatert med den nye enda.

Ok,takk. Skal faktisk en tur der senere i dag for refill til bleiebøtta. Skal høre med dem da :)

Back
Topp