Bilstol

Ncl88

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
Noen som har begynt og tenke på bilstol? Har liksom tenkt med en Maxi cosi stol jeg da. Fått høre at babyen ligger bra i de og at de ikke sitter i dem! I tillegg kan jeg få kjøpt eb stol til ca tusen kr brukt i 8 måneder... Hva tenker dere?

Vi hadde maxicosi sist. Veldig fornøyd med den. Blir Stokke besafe hvis vi kjøper Stokke sin vogn, ellers blir det nok maxicosi igjen :)

Vi har brukt maxicosi først og deretter Besafe sitt. Veldig fornøyd. Uansett sete, er det viktig at barnet ikke sitter for lenge av gangen i starten uten pause. Synes maxicosy var enkel å bruke og bære. Brukte aldri adapter til å feste sete til vogn.

Nei, de skal jo ikke sitte så lenge. Men den lille tiden de skal sitte må den jo ha det bra :)

Maxicosi og besafe

Spurte faktisk angående det å sitte rett og ligge da vi kjøpte besafe (da han vokste ut av maxicosy). Syntes han ble sittende så rett før han satt skikkelig selv. Det er visst mer trafikksikkert å være oppreist enn å ligge, sa de.

Men en baby skal jo ikke sitte da?! Syns de sier så mye forskjellig på sånne baby butikker. Er ikke godt å vite hva man skal tro på og gå for.

Vi 'deler' en maxicosi stol med søskenbarnet mitt. De har nå brukt den på si tulle i 7 mnder, og nå er den vasket og shinet og står bare å venter!:) syns den stolen er kjempefin og lett å ta med seg!:) veldig hendig, i forhold til mange andre. Har to venninner som fikk samtidig som søkenbarnet mitt, ei hadde acta graco og ei hadde ett annet (veldig populært) merke jeg ikke kommer på i farta. Men syns at å bære 'tanteungen' min i maxicosi var en drøm i forhold til de andre klumpete og tunge stolene:p

Sent from my iPad using BV Forum

Vi hadde maxi cosy til storebror og er super fornøyd med det:) så det blir brukt denne gangen og :)

Vi har kjøpt MaxiCosy :) Har hørt masse bra om det (spesielt det at det veier så lite og er lett å ha med å gjøre), og fått det anbefalt av en venninne som selv har det.

Jeg har Acta Graco (trooor jeg) fra sist, og det er klumpete, men det virker større enn maxi cosi, og jenta mi var stor :p

Jeg vil gjerne se de siste testene på babybilstoler før jeg bestemmer meg. Men kunne tenke meg en stol som i tillegg til sikkerhet (selvfølgelig) har skygge/kalesje, liggestilling når man ikke bruker det i bil, og at man kan sette det på et understell å bruke som vogn. Vil gjerne også ha i lys farge for jeg har lyst å reise på langtidsreise i sydlige strøk, og da er svart vogn litt upraktisk.

Vi har akta graco duologic 2 fra sist :) Hadde først kjøpt maxi cosi, men så måtte gutten vår ha pute og da ble den for liten :/ Men akta graco har holdt i 3 år!

Har alle dere bil? Vi har ikke bil, trenger man da å kjøpe bilstol?
Kanskje du kan låne en, hvis dere har behov:) vet ikke hvor mye dere blir henta/kjørt av andre?:) dere bør jo ha mulighet til å ta babyen med dere, om dere sitter mye i andres biler:p

Kanskje du kan låne en, hvis dere har behov:) vet ikke hvor mye dere blir henta/kjørt av andre?:) dere bør jo ha mulighet til å ta babyen med dere, om dere sitter mye i andres biler:p

Vi komme antakelig til å kjøre svært sjeldent. Det blir hjem fra sykehus og en gang i blant ved besøk hos foreldrene men vi bor i Oslo sentrum og kommer til å kjøre kollektivt i hverdagen,

Vi komme antakelig til å kjøre svært sjeldent. Det blir hjem fra sykehus og en gang i blant ved besøk hos foreldrene men vi bor i Oslo sentrum og kommer til å kjøre kollektivt i hverdagen,
Da trenger dere vel kanskje ikke bilstol:) men bilstol er jo litt sånn; når du trenger den, så trenger du jo den.. Er litt vanskelig å vite:)

Back
Topp