Bilstol

Mamma2013

Gift med forumet
Noen som har bmw 3-serie som har bakovervendt barnesete?
Driver å ser litt på barneseter nå, snuppa mi er født i februar og er snart for lang til babysetet.. Så må ha et nytt, men skal ha bakovervendt. Men så var det det med plass i bilen.. Vi har bmw320, men er så usikker på om det er plass til et større bakovervendt sete.. Hvilket sete er å anbefale, og hvilket sete er det plass til? :)

Viss hun bare er 4 mnd gammel, må dere ha et som går fra 0-18 kg. Dere har også en veldig trang bil, så jeg anbefaler dere å dra til butikker som selger bilstoler, og prøve i bilen før dere kjøper.

(Evt. bytter bil så har dere mer å velge i)

Helst ha bakovervendt? Du kan jo ikke finne på og snu babyen på fire mnd. :) Ta med deg bil og unge til butikken og prøv seter :)

Helst ha bakovervendt? Du kan jo ikke finne på og snu babyen på fire mnd. :) Ta med deg bil og unge til butikken og prøv seter :)

Neinei, skal ikke snu henne nå! Skal ha bakovervendt til hun er hvertfall 1,5år :) Storebror brukte babysetet til han var 1,5år, men vet ikke om lille får brukt det så lenge, puta er på det ytterste hakket og hu kan bruke det noen mnd til :) Men må ha et nytt bakovervendt om hu ikke får brukt babysetet like lenge som storebror.. Vi kjøpte bilen i februar så blir uaktuelt å bytte den ut :) Men får nok dra til forhandler å prøve litt :)

Neinei, skal ikke snu henne nå! Skal ha bakovervendt til hun er hvertfall 1,5år :) Storebror brukte babysetet til han var 1,5år, men vet ikke om lille får brukt det så lenge, puta er på det ytterste hakket og hu kan bruke det noen mnd til :) Men må ha et nytt bakovervendt om hu ikke får brukt babysetet like lenge som storebror.. Vi kjøpte bilen i februar så blir uaktuelt å bytte den ut :) Men får nok dra til forhandler å prøve litt :)

Hvorfor akkurat 1,5 år? Det er jo anbefalt til minst 4 år!
Vi har bmx x1, den var det ikke plass til besafe izi kid i, så vi byttet til britax mayway. Jenta på tre år sitter bakovervendt i den, og kan ha det en god stund til!

Hvorfor akkurat 1,5 år? Det er jo anbefalt til minst 4 år!
Vi har bmx x1, den var det ikke plass til besafe izi kid i, så vi byttet til britax mayway. Jenta på tre år sitter bakovervendt i den, og kan ha det en god stund til!

Vi har et sete(9-18kg) fra før, dette er bare framovervendt. Grunnen til det er at om hu kunne sittet i babysetet like lenge som storebror hadde vi sluppet å kjøpe et nytt.. Men det ser ikke ut som at det går.. Om vi kjøper et nytt setet med 0-18kg så kommer hu jo til å sitte bakovervendt så lenge som mulig! :)

Men det finnes jo bakovervendte seter til 25 kg, da kan hun bruke det lengre. Britax Maxway for eksempel :-)

Vi har en X3 og storebror på 2, 5 har Britax Multitech, bytta til det når han var 1 år ca. Men det er fra 9-25 kg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du må ikke flytte henne til forovervendt bilstol hvis du absolutt IKKE må. Les mer på facebooksiden: Sikring av barn i bil - og på Trygg Trafikk sine hjemmesider.

Her er noen seter du kan teste ut, men de fleste er fra 9 kg.

Britax TWE
Britax MaxWay
Akta Graco COsmic Comfort S
BeSafe Izi Plus
BeSafe Izi KID/COmbi x3

Ta med barnet og bilen og prøv dere frem :)

Du må ikke flytte henne til forovervendt bilstol hvis du absolutt IKKE må. Les mer på facebooksiden: Sikring av barn i bil - og på Trygg Trafikk sine hjemmesider.

Her er noen seter du kan teste ut, men de fleste er fra 9 kg.

Britax TWE
Britax MaxWay
Akta Graco COsmic Comfort S
BeSafe Izi Plus
BeSafe Izi KID/COmbi x3

Ta med barnet og bilen og prøv dere frem :)

Takk for tips :) Hu veier 5,9kg nå, men skal nok klare å bruke babysetet til hu har passert 9 kg :)

Vi har britax hi-way i vår bmw 320, og det fungerer veldig bra. Det tar faktisk mindre plass en babysetet vi hadde.

Vi har hatt besafe sete i en BMW 318 og syns ikke det var trangt.Snuppa satt i det til hu var 4 år

Jeg hadde britax hi-way til min 3-åring i min BMW.. Hadde god plass foran og setet har ganske bra justeringsmuligheter som utjevner for bmws bratte bakseter :)

Jeg hadde britax hi-way til min 3-åring i min BMW.. Hadde god plass foran og setet har ganske bra justeringsmuligheter som utjevner for bmws bratte bakseter :)

Okei :) Ja, syns hu "sitter" så mye i babysetet, skulle ønske hu kunne ligget litt mer bakover, når jeg tar henne ut av bilen så sover hu jo, og da henger hodet hennes framover :/ Er vel ikke så bra det heller, og ser hvertfall ikke noe behagelig ut :/

Det er ikke farlig for dem å sitte med hode fremover når de sover i bilstolen.

Vår sønn satt i Emmaljunga setet (uten base) frem til han var 12 mnd og 11 kg, så rart det allerede begynner å bli lite.. Du har justert selene på det høyeste hakket?

Det anbefales uansett å vente til hun kan sitte selv, eller værtfall 6 mnd før dere bytter til sete nr "2", og det må å fra 0 kg hvis hun ikke har bikket 9.

Har du sett på det nye BeSafe setet? Vet ikke hvor stor plass det er, men for å være sikkert kanskje dere bør gå for Max Way, da det er "kjent" for å ikke ta så stor plass.

Acto graco har et sete som heter duo logic vi har det og er kjempe fornøyd

Det er ikke farlig for dem å sitte med hode fremover når de sover i bilstolen.

Vår sønn satt i Emmaljunga setet (uten base) frem til han var 12 mnd og 11 kg, så rart det allerede begynner å bli lite.. Du har justert selene på det høyeste hakket?

Det anbefales uansett å vente til hun kan sitte selv, eller værtfall 6 mnd før dere bytter til sete nr "2", og det må å fra 0 kg hvis hun ikke har bikket 9.

Har du sett på det nye BeSafe setet? Vet ikke hvor stor plass det er, men for å være sikkert kanskje dere bør gå for Max Way, da det er "kjent" for å ikke ta så stor plass.

Ja, selene er på det øverste hakket, det går bra nå, men vet ikke hvor mye lenger det er passe :/ Storebror her satt i det samme setet uten base til han var 1 1/5, men han er ganske kort av seg.. Får nok brukt det til 6mnd, men må jo uansett ha sete når hu blir for tung/lang for babysetet :) Men ser ut til at vi da går for max way, får komme oss på en forretning og prøve det i bilen :)

Back
Topp