Bilstol

almara

Forumet er livet
VIP
Dette har nok vært oppe mange ganger, men jeg spør likevel..
Luna har faktisk klart seg med sitt babysete helt fram til nå, men nå er det på tide å bytte. Da har vi lurt på å la henne få Almas bakovervendte Britax-sete og kjøpe nytt til Alma. Men hva skal vi da kjøpe til Alma? Hun nærmer seg jo fire år, så det får meg til å tenke på beltestol. Men hun veier bare 13-14 kg. Vil gjerne ha tips! Vil jo at hun skal sitte så trygt som mulig, men veldig kjedelig om vi må kjøpe enda et bilsete om bare få måneder, under ett år. 
 
Hmmm....ikke så lett det der da. Beltestol begynner vel på 15 kg? Skjønner jo at det er litt kjedelig å kjøpe enda et bakovervendt sete også, når dere ser for dere å bytte til beltestol når hun når vekta...




 
Beltestol går fra 15 kilo. Og dere er jo utrolig heldige at hun ikke er større, da kan hun faktisk sitte bakover lenger enn 4 år som er anbefalt. Britax går til 25kg, og så lenge ungen ikke har nådd vektgrensen ser jeg ingen grunn til å måtte bytte til beltestol? Teodor nærmer seg dessverre vektgrensen og det kan hende vi ikke får hatt han bakover lenger enn til vinteren. Hadde han vært lettere hadde jeg glatt hatt han bakover til 5 år jeg altså! Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg kjøpt et sete til som går til 25 kilo bakover og hatt dem begge slik en stund enda :)
 
Det skal vel finnes kombistoler? (stoler med sele en kan plassere både forovervendt og bakover vendt), eller sete med seler som er forovervendt.
Ser barnashus har noen typer opp til 25 kg (så slipper du å tenke på å måtte bruke beltestol ennå)
 


Fru H skrev:
Beltestol går fra 15 kilo. Og dere er jo utrolig heldige at hun ikke er større, da kan hun faktisk sitte bakover lenger enn 4 år som er anbefalt. Britax går til 25kg, og så lenge ungen ikke har nådd vektgrensen ser jeg ingen grunn til å måtte bytte til beltestol? Teodor nærmer seg dessverre vektgrensen og det kan hende vi ikke får hatt han bakover lenger enn til vinteren. Hadde han vært lettere hadde jeg glatt hatt han bakover til 5 år jeg altså! Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg kjøpt et sete til som går til 25 kilo bakover og hatt dem begge slik en stund enda :)

Takk for svar alle sammen. Det blir nok sånn vi gjør det:) 
 
Er hun lang da? Beltestoler er jo fra 15 kg, og jeg tenker bare at det blir litt krise dersom hun vokser ut av barnesetene før hun når vektgrensen... 

Felix vokser ut av setene i lengden lenge før han vokser ut av dem i vekt ser det ut til. Han er nå blitt for stor for de setene han hadde tidligere, og sitter nå i two way elite. Jeg er ikke sikker på hvor lang han er, det er flere måneder siden vi målte, men da var han i alle fall litt over en meter. Fremdeles har han et hakk igjen på selene i two way elite, så det ser ut som om han kan ha det setet mer enn et år til i det minste, kanskje til han blir 5-6 år. Bortsett fra lengden vet jeg ikke helt om jeg vil anbefale setet, er ikke så veldig fornøyd ellers, men det er i alle fall et ikke så dyrt alternativ dersom du skal kjøpe nytt bakovervendt til Alma.
 
Hun er ikke så lang heller, skjønner du.. Så jeg tipper vi beholder det hun har til henne og kjøper et nytt til Luna. 
 
Back
Topp