Bilstol?

Usynlig

Elsker forumet
Vi står mellom 3 bilstoler, men vet ikke hvilken vi skal gå for.
Vi har en besafe izi sleep fra 2009 brukt til ett barn. Syns egentlig denne begynner å bli "gammel" ift det nye som er kommet på markedet. Dersom vi skal kjøpe ny står vi mellom besafe izi go og maxi-cosi cabriofix.

Besafe izi go fordi sambo får gode priser på denne gjennom jobben (også på alle andre besafe-stoler).
Maxi-cosi cabriofix da jeg har hørt mye bra om denne stolen, og det kan virke som babyen ikke blir så "sittende" i denne som i f.eks izi sleepen.

Hvilken ville dere valgt og hvorfor?
Ev. andre tips og anbefalninger tas imot med takk!

Vi hadde Cabriofix, og var veldig fornøyd med det setet. Ville valgt det igjen hvis vi skulle hatt ny baby.

Aner ikke hvordan det sandre setet du nevner er...

Mener å ha hørt flere ganger at izi sleep er knalltung. Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix og det er en veldig populær stol i alle fall

Vi har maxi cosi cabriofix fra 2008 og vi skal ikke bytte. Veldig fornøyd med det.

Hadde definitivt valgt izi Go. Den har kommet kjempebra ut i test, tror den fikk 75 poeng UTEN base. Med base er den enda bedre, men den har bare isofixbase... Stolen er lett, og kjempefin å se på. Dessuten har den 5-punktsele, det har ikke cabriofix ;)

valkyrien skrev:
Vi hadde Cabriofix, og var veldig fornøyd med det setet. Ville valgt det igjen hvis vi skulle hatt ny baby.

Aner ikke hvordan det sandre setet du nevner er...

Maxi cosi cabriofix! Jeg har elsket den stolen og mini er nå 2,5år og har akkurat vokst ut av den på høyde og vekt. Den har holdt utrolig lenge og den er helt super. Vi har hatt base til denog det er da bare å klikke stolen av og på - super enkelt :) 
Den er i tillegg veldig lett, så man kan fint bære rundt på stolen med babyen i uten å bli sliten i armene. Vi venter nr.2 i juni og kommer til å bruke denne stolen om igjen. Hadde vi rukket å kvitte oss med den etter storesøster før denne graviditeten hadde jeg helt klart kjøpt den igjen.

Sjakkruta skrev:
Mener å ha hørt flere ganger at izi sleep er knalltung. Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix og det er en veldig populær stol i alle fall

Ja, izi sleepen er ganske tung i forhold til de andre!
Det som er fordelen med det er jo at det kan legges helt ned (ikke når man kjører selvsagt), og det kan man ikke med de andre så vidt jeg har skjønt :-)

Back
Topp